Robot
Saints Row 4

Saints Row-serien har alltmer kommit att handla om eskalerande galenskap, en upptrappning där man som spelare trubbas av och kräver större och större kickar. Till slut har man reducerats till en lam, bortskämd fågelunge, och finner sig sittande och utstötande “underhåll mig”, “underhåll mig”, girigt gapande.


Medlem
Saints Row 4

Fan vad dumt!

Medlem

Hur är figurskaparläget? Jag upplevde att det var mindre frihet i att forma sin figurs utseende i trean jämfört med tvåan; Kläder hade möjligheter att bäras på olika sätt m.m som tagits bort i trean. Har fyran fortsatt på samma linje?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ser artikeln annorlunda ut? Var bara lugn, vissa av er har visats ett nytt artikelformat som vi testar för närvarande. Har du synpunkter på det nya formatet är du välkommen att skicka ett pm till Calle.

// Linus Areng

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Hur är figurskaparläget? Jag upplevde att det var mindre frihet i att forma sin figurs utseende i trean jämfört med tvåan; Kläder hade möjligheter att bäras på olika sätt m.m som tagits bort i trean. Har fyran fortsatt på samma linje?

Om det inte ändrats något mellan inauguration station släpptes och det riktiga spelet så är skillnaderna mellan 3:ans och 4:ans character creator nästan obefintliga.

Medlem

det fanns en tid då saints row handlade just om the saints och gangsterliv =_= har spårat ut alldeles för mycket, dom har kommit så långt från ettan och tvåan att det är löjligt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Får bli att vänta tills det kommmer på humble bundle ^^

Medlem
Skrivet av Linus Areng:

Ser artikeln annorlunda ut? Var bara lugn, vissa av er har visats ett nytt artikelformat som vi testar för närvarande. Har du synpunkter på det nya formatet är du välkommen att skicka ett pm till Calle.

// Linus Areng

Ser ut som skit tycker jag. Texten är ju gigantisk och det var riktigt jobbigt att läsa.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag håller med Hymer, det gamla sättet såg bättre ut.


signatur

I drank what?

Medlem

Ser ut som det är gjort för en surfplatta, varför är allting så stort!?


signatur

Rwa?

Medlem

Jag föredrar den gamla designen mer. Detta var på tok för mycket "Windows 8" för min smak.

Medlem

Tycker TB's "WTF is?" är bra, han har vettiga synpunkter på spelet.

t.ex att fordon är helt jävla meningslösa nu, varför puttra runt i en Torch som kan explodera och döda dig, när du springer lika fort och dessutom kan hoppa över hus och glidflyga.

Nä. det är som jag befarade, det började ju som ett DLC, men så strechade dom det till ett helt spel istället, men det är mera SR 3.5 än 4.

Ang. Customization så det som finns i Inaguration Station är det som finns ingame förutom 6 upplåsbara kostymer, enligt Idolninja borta på Saintsrowmods.com som har kollat runt i filerna.

Dessutom har dom tagit bort och homogeniserat många av affärerna, så det finns mindre anledning att leta upp alla olika, det är samma utbud i de flesta iaf.

Annanaz: det är säkert det som är meningen, surfplattor är ju stort nu.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Mja... mjo... jag är inte så peppad på detta spel för tillfället. Det ser mer ut som en expansion till fyran samt att jag inte tror det är så kul att ha superkrafter i detta spel.
Om priset sänks kanske jag överväger det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Trodde man förbjudit att röka majja på arbetet!

Det här ser ut som en blandning utav GTA och duke nukem, och det är ingen positiv kritik.

looks like shit!

Medlem

Gillar inte nya gränssnittet heller, känns som dom där oseriösa spyware sidorna som det kryllar av vad man än söker på, på google. Fattas bara att ni bakar in hela artikeln i "dolda" reklambanners också.

Det var bättre förr helt enkelt

Avstängd
Skrivet av Linus Areng:

Ser artikeln annorlunda ut? Var bara lugn, vissa av er har visats ett nytt artikelformat som vi testar för närvarande. Har du synpunkter på det nya formatet är du välkommen att skicka ett pm till Calle.

// Linus Areng

Hej!

Jag vet inte vem Calle är men kan du forwarda ett pm till honom:

Texten är vansinnigt stor, inte alls bekväm att läsa, varför skiljer den sig från annan text, är det utskriftsformatet som smugit sig med?
Snygga citat
Den lilla panelen längst upp till vänster med spelinfo skulle få kunna scrolla med.

Medlem

Tycker inte om den här layouten, sorry.

Skrivet av Killbom:
Skrivet av Linus Areng:

Ser artikeln annorlunda ut? Var bara lugn, vissa av er har visats ett nytt artikelformat som vi testar för närvarande. Har du synpunkter på det nya formatet är du välkommen att skicka ett pm till Calle.

// Linus Areng

Hej!

Jag vet inte vem Calle är men kan du forwarda ett pm till honom:

Texten är vansinnigt stor, inte alls bekväm att läsa, varför skiljer den sig från annan text, är det utskriftsformatet som smugit sig med?
Snygga citat
Den lilla panelen längst upp till vänster med spelinfo skulle få kunna scrolla med.

Will do, men här har du redaktör Calle och hanns profil. Calle

Kan vara bra att veta vem ens trevliga redaktörer är


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag förstår inte fascinationen över Saints Row. Jag älskar titlar som Grand Theft Auto. Men jag har spelat ett par timmar Saints Row och det har varit totalt värdelöst.. Vad är det jag missar?

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Hur är figurskaparläget?

Är/var gratis att ladda ner "figurskaparverktyget" via steam.

Inaktiv
Skrivet av Prixm:

Jag förstår inte fascinationen över Saints Row. Jag älskar titlar som Grand Theft Auto. Men jag har spelat ett par timmar Saints Row och det har varit totalt värdelöst.. Vad är det jag missar?

GTA IV är rätt så tråkigt faktiskt. Expansionerna var bättre. Installerade om GTA IV i ett försök att spela klart det, men kom inte ens förbi typ 3:e uppdraget innan jag la av igen.

Saints Row The Third däremot var underhållande från början till slut. Kört igenom kampanjen och mer ett par ggr.

Vad du missar? Att det finns folk som har andra åsikter än du.

Medlem

Rätt skönt att läsa på paddan

Medlem

Läste artikeln på min iPad och då ser det riktigt bra ut. Men får testa på vanlig dator med.

Rutan med spelinformation till vänster ser dock konstig ut. Ser bara halva rutan (med Chrome).


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Formatet i de nya artiklarna kanske passar till surfplattor eller elektroniska tidningar.

Men på PC ser det bedrövligt ut. Scrolla scrolla scrolla, nej tack. Då får det vara.

Medlem

Läste recensionen på min pc. Texten är för stor.
Rutan med spelinformation till vänster ser dock konstig ut. Ser bara halva rutan (med IE).
Själva spelet låter som tidigare Saints Row, knasigt. Men det ska det ju vara.
Väntar med köp.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Linus Areng:

Ser artikeln annorlunda ut? Var bara lugn, vissa av er har visats ett nytt artikelformat som vi testar för närvarande. Har du synpunkter på det nya formatet är du välkommen att skicka ett pm till Calle.

// Linus Areng

Försök ändra bakgrundsfärgen och ändra platsen där spelet står, du vet där till vänster, då blir det nog bra ^^


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Hur är figurskaparläget? Jag upplevde att det var mindre frihet i att forma sin figurs utseende i trean jämfört med tvåan; Kläder hade möjligheter att bäras på olika sätt m.m som tagits bort i trean. Har fyran fortsatt på samma linje?

http://www.youtube.com/watch?v=AxY-M7QVmwU
Checka på denna


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Vad i helvete har hänt med FZ:n?!! Ska det här uppdateringen uppfattas som en förbättring? Jag körde skiten ur Ctrl+hjulen i försök att zooma ut. Skulle uppskatta om vi fick tillbaka den klassiska sidan. Tack:)

Medlem

Såg ert nya artikelformat på iPaden. Klockrent, mycket imponerad! Det är tydligt, stilrent och har en läcker layout.

Ser det dock inte på PC'n så kan inte avgöra hur det skiljer sig.

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av Linus Areng:

Ser artikeln annorlunda ut? Var bara lugn, vissa av er har visats ett nytt artikelformat som vi testar för närvarande. Har du synpunkter på det nya formatet är du välkommen att skicka ett pm till Calle.

// Linus Areng

Hej!

Jag vet inte vem Calle är men kan du forwarda ett pm till honom:

Texten är vansinnigt stor, inte alls bekväm att läsa, varför skiljer den sig från annan text, är det utskriftsformatet som smugit sig med?
Snygga citat
Den lilla panelen längst upp till vänster med spelinfo skulle få kunna scrolla med.

Calle är Carl Johansson-Sundelius som är redaktör här på FZ, ber om ursäkt för att jag inte var tydligare med det.

Vi läser förstås kommentarerna kring formatet som en del av er som inkluderats i testet har fått, att vi uppmanar till PM är ett enkelt försök att hålla tråden kring Saints Row och recensionen, samtidigt som vi testar en ganska stor förändring med fullbreddsartiklar.

Tack för dina kommentarer!

// Linus

Carl Johansson-Sundelius: http://www.fz.se/medlem/?id=12

12
Skriv svar