Boken som ljög!

Boken som ljög!

(Detta är ett icke seriöst inlägg, och ingen attack eller kritik mot Kyle R Hofmann eller resten av the original PCG crew. Just for giggles)

Nu har jag läst denna bok från första till sista sidan x-antal gånger, och fortfarande får jag stryk av vem som än spelar. Därför tänker jag nu påstå att denna bok är full av lögner!!!
LÖGNER OCH FÖRTAL!

"Hit and run: Mycket bra mot monster som attackerar på korta avstånd.
Spring mot din opponent medan du skjuter..."

Detta värdefulla tips gav följande resultat: Ansiktet fullt av bly och och Spawn käkar på mitt torso. Så jag bläddrar till sida tio "Monstertips": "Spawn: Ett av de farligaste kräken i Quake. Ta hand om de här först - utan undantag. Om de kommer in på dig, försök använda en hiss eller dörr för att komma undan. Döda dem inte på nära håll, såvida du inte har gott om hälsa och armor."

AhA! En motsägelse! Inte konstigt att jag aldrig får bra score.

Sen kanske det beror på hur jag rör mig tänker jag, Hittar följande på sida tretton.

Okej, låter bra, jag provar mina nya skillz. Men näj! Det har glömts att nämna alla dessa väggar, så fort jag påbörjar min drift of epicness, så smackar jag rakt in i en vägg. Varpå fienden får öppen salladsbar a lá mig.

Detta mönster återkommer gång på gång, och eftersom jag är den perfekta Gamern, så kan det inte vara jag. Det måste vara boken.

Däremot är den utmärkt på att leda en förbi de där jobbiga bitarna i sp.

Här får jag ändå medge att boken kommer till nytta för oss med bristande lokalsinne. Men det ursäktar inte löftet om total dominans, som vi kan vara överens om var en liten vit lögn, med en sidoorder av besvikelse. Hur ska jag kunna nå gudomliga Quake höjder om boken som lovar detta inte håller sitt löfte, för vi är alla överens om att det inte kan vara mitt fel.

Så, jag måste ge denna bok tre trötta ögon av fem möjliga. För om något så uppskattar jag försöket åtminstone.

Nu, vem vill lira Quake mot den mest perfekta gamern som existerar?

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Boken som ljög!

Jag trodde först att det hade något att göra med Bibeln igen, men det var det visst inte.

Föressten "Spring mot din opponent medan du skjuter" måste väl vara en av de dåligare tipsen. Inte för att det inte fungerar, utan för att alla göra det i alla fall. Det behöver man liksom inte tipsa om.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent

STÅ BAKOM EN PORTAL OCH SKJUT RAKETER.

Mvh,
Årets campare 1985 till 2013.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

♫Hoppa, Strejfa, Gör vad du vill, men vad du än gör så stå inte still.♫ -minns du den?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

♫Hoppa, Strejfa, Gör vad du vill, men vad du än gör så stå inte still.♫ -minns du den?

Tror många kommer sjunga detta som vaggvisa till sina små battingar i framtiden.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av conthox:

Jag trodde först att det hade något att göra med Bibeln igen, men det var det visst inte.

Föressten "Spring mot din opponent medan du skjuter" måste väl vara en av de dåligare tipsen. Inte för att det inte fungerar, utan för att alla göra det i alla fall. Det behöver man liksom inte tipsa om.

Bibel bashing och kritik mot religion kommer jag inte att syssla med, men då finns alltid Walters blogg, har märkt att det förekommer ofta där.
Här vill jag bara ha roligt, en outlet där det är helt okej att ta på sig gycklare-mössan och bara ha kul, med andra, inte åt.

Skrivet av Johan Olander:

STÅ BAKOM EN PORTAL OCH SKJUT RAKETER.

Mvh,
Årets campare 1985 till 2013.

Är det du, mina mardrömmars campare?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Quake 1, lunchraster på högstadiet, ahh... those were the days

Skrivet av Epoxlol:

Quake 1, lunchraster på högstadiet, ahh... those were the days

Det spelade ingen roll om det bara fanns typ fem minuter kvar att spela på efter man sprungit hem, alla minuter med Quake räknades. En halvtimmes lunch: hem på 11 min, spela i fyra, springa tillbaka på 11min. upprepa nästa dag


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar