Rykte: Valve jobbar inte med Half-Life 3

Robot
Medlem
Rykte: Valve jobbar inte med Half-Life 3

Någonstans, långt nere i Valves källare sitter en inlåst speldesigner och ritar Gordon Freemans skägg i Source 2...

Medlem

Nu har de ju dragit ut på detta så länge att det blir svårt att göra något vettigt.

Jag är rätt säker på att de jobbat på det men skrotat eller lagt det på is. De vill inte upprepa TF2-fiaskot så nu väntar de nog tills de nästan är helt klara med en utannonsering.

Medlem
Medlem

John Patrick Lowrie = tre ord. Half-Life 3 bekräftat

Medlem
Medlem

Vet inte hur det går till när man gör spel, men rösterna spelar man väl in väldigt sent i utveckligen eller?

Medlem
Skrivet av Luftman:

Någonstans, långt nere i Valves källare sitter en inlåst speldesigner och ritar Gordon Freemans skägg i Source 2...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Inte ens värt en nyhet. Han vet inte mer än någon annan utanför Valve.

Inaktiv
Skrivet av Luftman:

Någonstans, långt nere i Valves källare sitter en inlåst speldesigner och ritar Gordon Freemans skägg i Source 2...

Du menar väl Gordon Freemans hatt!

Medlem
Skrivet av bavver:

Vet inte hur det går till när man gör spel, men rösterna spelar man väl in väldigt sent i utveckligen eller?

Jo, man brukar använda sig av text-to-speech tills man har bestämt när och vad personer ska säga, vilket är ganska sent.

Geeks Gaming

Detta bevisar bara att Valve är bra på att hålla hemligheter... även för sina egna anställda.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Luftman:

Någonstans, långt nere i Valves källare sitter en inlåst speldesigner och ritar Gordon Freemans skägg i Source 2...

http://24.media.tumblr.com/063c4005a003cb708ad5bb0f0c008ab2/t...

Tybalt, du verkar gillar skumma tjejer som fladdrar med sina kroppsdelar? Har läst 3 nyheter och du har länkat i alla 3, samma tema.
Vill inte veta din webbhistorik

Medlem
Skrivet av Mainman:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Luftman:

Någonstans, långt nere i Valves källare sitter en inlåst speldesigner och ritar Gordon Freemans skägg i Source 2...

http://24.media.tumblr.com/063c4005a003cb708ad5bb0f0c008ab2/t...

Tybalt, du verkar gillar skumma tjejer som fladdrar med sina kroppsdelar? Har läst 3 nyheter och du har länkat i alla 3, samma tema.
Vill inte veta din webbhistorik

Det är ju Dodger!
http://www.youtube.com/user/presshearttocontinue

Medlem

Dodger is soo fine! Synd att sånna som hon är sällsynta.

Medlem

Skulle kunna tänka mig att det kommer släppas till nexgen konsolerna så det blir väl att vänta och se.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGHHGH!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av bavver:

Vet inte hur det går till när man gör spel, men rösterna spelar man väl in väldigt sent i utveckligen eller?

Jo, man brukar använda sig av text-to-speech tills man har bestämt när och vad personer ska säga, vilket är ganska sent.

Plus att han bara var dessa karaktärer i HL2 Odessa Cubbage / Citizens / Misc. characters. Så han har ingen störrer roll. Några som Alyx och Kleiners röstskådisar blir nog kontaktade i ett tidigare skede.

Medlem

Örrr. Luktar ju fisk om hela den artikeln FZ:a..kollade ni ens källan ordentligt?

1. Snubben som postat på Neogaf kan antingen inte länka rätt, eller så trollar han bara, för citaten han har i posten finns inte bland kommentarerna på Lowries blog.

-Visst chansen finns att någon har vart o städat upp i Lowries blog i efterhand. men men.

2. OM det skulle vara så att han har spelat in material till HL3 så skulle hann nog inte riskera att bryta en ganska fet NDA genom att berätta det om någon frågade.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Örrr. Luktar ju fisk om hela den artikeln FZ:a..kollade ni ens källan ordentligt?

1. Snubben som postat på Neogaf kan antingen inte länka rätt, eller så trollar han bara, för citaten han har i posten finns inte bland kommentarerna på Lowries blog.

-Visst chansen finns att någon har vart o städat upp i Lowries blog i efterhand. men men.

2. OM det skulle vara så att han har spelat in material till HL3 så skulle hann nog inte riskera att bryta en ganska fet NDA genom att berätta det om någon frågade.

"Rykte: Valve jobbar inte med Half-Life 3"


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vore en katastrof i sådana fall. Jag tror dock att dom jobbar på det, och har kommit långt med det också. Men man kan ju ställa sig frågan när i hela fan de kommer visa det, tillsammans med Steambox?

Medlem

Jag satt å skrev en kommentar några gånger om varför Valve faktiskt har påbörjat HL3 men analyserade fram att det nog inte är så självklart. De har fan varit riktigt upptagna de senaste åren trots de rykten om deras process av HL3. När episode 3 gavs upp så hade Valve oerhört mycket att göra.

HL2:epi2 kom i slutet av 2007.
Left 4 dead 2 kom 2009.
Dota 2 kom ut i beta 2010.
Portal 2 kom 2011.
CS:GO kom 2012.

Och under all den här tiden lades sjukt mycket tid ned på att förbättra TF2 och L4D2 och deras relevans på marknaden.

Men en sak ska vi ha klart för oss. Valve har inte gjort speciellt mycket på de senaste 2 åren. Dota2 släpptes nyligen, men dess utvecklingen har gått i snigelfart i jämförelse med hur snabbt spelet utvecklades i starten. Sen så har source 2 diskuterats stort och Valve har minst sagt haft utrymme för att forska fram nytt. Jag skulle tippa på att Valve redan har gjort färdigt ramen för Source 2 och om inte påbörjat, så väldigt snart påbörja själva spelet som är Half-life 3. Sen att röstskådespeleri inte har påbörjats än är då ganska logiskt utan påbörjas kanske nästa år.

Men vad vet jag...

Medlem

Han är väl inte dummare än att han förstår att Valve skulle krossa knäskålarna på honom om han gick ut och bekräftade att HL3 är under utveckling.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Zymac:

Örrr. Luktar ju fisk om hela den artikeln FZ:a..kollade ni ens källan ordentligt?

1. Snubben som postat på Neogaf kan antingen inte länka rätt, eller så trollar han bara, för citaten han har i posten finns inte bland kommentarerna på Lowries blog.

-Visst chansen finns att någon har vart o städat upp i Lowries blog i efterhand. men men.

2. OM det skulle vara så att han har spelat in material till HL3 så skulle hann nog inte riskera att bryta en ganska fet NDA genom att berätta det om någon frågade.

"Rykte: Valve jobbar inte med Half-Life 3"

Jag är VÄL medveten om att det är ett rykte, men jag kommenterade inte sanningshalten i det utan det faktum att posten på Neogaf inte leder nånvart, citaten som snubben postat där finns inte på Lowries blog (längre?) senaste inlägget som Lowrie gjort i den kommentarstråden (på sin egen blogg alltså) är sedan i Januari.

Edit: även folk i tråden på Neogaf har märkt att dom inläggen som nyheten diskuterar är borttagna nu.. Vilket dom var redan då FZ:a postade nyheten för ett par timmar sedan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

HL3 är det nya DNF

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

HL3 är det nya DNF

Du menar: HL3 är det nya HL3.

Heeeyyyooooooo!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Är inte inte under utveckling.. för att....... det är redan KLART!!!

eller inte


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Förvånar mig faktiskt inte det minsta. Skulle faktiskt bli riktigt förvånad om jag fick höra ett konkret bevis på att HL3 är under utveckling.

Medlem

Är det bara jag som noterade detta?
Nedanstående är ett citat från killen i fråga:

Here is the biggest challenge with bringing out HL3: the big thing now with FPSs is motion capture, or mo-cap. One of the great things about HL2 is that all of the characters that you meet actually look at you when they talk to you no matter where you go or stand. With mo-cap you can’t do that, at least not yet. Once you film the actor doing something and capture that motion, that’s what the character is going to do. This works great in movies, but when you make something interactive it gets way less interactive with mo-cap. So that’s one of the things they’re working on.

Räkna antal gånger han skriver mo-cap. TRE!

HALF. LIFE. 3. CONFIRMED!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

HL3 är det nya DNF

Nja, kan jag inte hålla med om. HL3 har aldrig varit annonserat eller visats för den delen.

12
Skriv svar