Minns du handlingen i Flashback?

Robot
Minns du handlingen i Flashback?
Medlem
Minns du handlingen i Flashback?

Åhh.. nu fick en sån där... vad heter det nu igen.. Det där när ett gammalt minne blixtrar fram i hjärnan.. åhh har det på tungan!


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Åhh.. nu fick en sån där... vad heter det nu igen.. Det där när ett gammalt minne blixtrar fram i hjärnan.. åhh har det på tungan!

Du menar en Déjà vu?

Skrivet av floke:

Åhh.. nu fick en sån där... vad heter det nu igen.. Det där när ett gammalt minne blixtrar fram i hjärnan.. åhh har det på tungan!

Skrivet av Tenchi:
Skrivet av floke:

Åhh.. nu fick en sån där... vad heter det nu igen.. Det där när ett gammalt minne blixtrar fram i hjärnan.. åhh har det på tungan!

Du menar en Déjà vu?

HA

ah, ni två.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ahh skönt gammalt spel till amiga i början av 90-talet! Klarade aldrig spelet av vad jag minns, men jag minns också att storyn var fängslande och bra för den tidens spel. Återstår och se om mitt minne sviker mig eller inte!

Medlem

Har inte spelat det på 10+ år men kommer ihåg spelet rätt väl. Ett av dom första datorspelen jag köpte, och har boxen och floppydisketterna kvar.

En sak jag undrar över, har dom sagt vilken orginalversion det är som kommer med denna nyversion? Släpptes ju till ganska många plattformar, och Amigaversionen är min favorit då det är den jag har.

Medlem

Det jag gillade speciellt mycket med originalspelet var dess Rotoscope-baserade grafik/animationer. Vad jag sett hittils av denna remake ser det ju bara fel ut med 3D-renderad "nutids" grafik. Ungefär så här gjorde dom med Prince of Persia remaken, vilket sög kraftigt. Älskade Flashback! En av mina absolut favoritspel på min Amiga 500, men gillar inte alls vad det här är på väg.

Medlem

Kul för 20år sen, håller inte måttet nu, borde ha stannat där.

KoP
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har inte spelat det på 10+ år men kommer ihåg spelet rätt väl. Ett av dom första datorspelen jag köpte, och har boxen och floppydisketterna kvar.

En sak jag undrar över, har dom sagt vilken orginalversion det är som kommer med denna nyversion? Släpptes ju till ganska många plattformar, och Amigaversionen är min favorit då det är den jag har.

Lär vara Sega versionen som är inkluderad då det var deras "main version" enligt dem själva. Men jag skulle inte tacka nej till om dom använde sig av musiken ifrån Amiga versionen istället.

Medlem

Fina minnen från detta spelet, körde på amiga och senare på pc.

Frågan är om de gör någon skillnad vilken version de utgår ifrån här, är ju ändå en remake så, men skulle man få ett sånt där retrofilter är det helt klart amiga varianten jag vill se.

Ish
Medlem
Skrivet av Tenchi:
Skrivet av floke:

Åhh.. nu fick en sån där... vad heter det nu igen.. Det där när ett gammalt minne blixtrar fram i hjärnan.. åhh har det på tungan!

Du menar en Déjà vu?

......


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag minns att Flashback hade sån grym musik när min bror spelade

/watch?v=u2eIuXcTk80 (Flashback - Recovering Memory)

KoP
Medlem
Skrivet av Gogglebottle:

Jag minns att Flashback hade sån grym musik när min bror spelade

/watch?v=u2eIuXcTk80 (Flashback - Recovering Memory)

Ja Flashback på Amiga hade riktigt bra musik. Personlig favorit ifrån spelet är denna:

http://www.youtube.com/watch?v=cLC-zIFdN04

Medlem

Såg att Flashback har släppts in på Playstation Store idag för 90kr.

Har man Playstation plus prenumeration så kostar det ca 72kr

1
Skriv svar