12 minuter från zombieparkouren i Dying Light

Robot
12 minuter från zombieparkouren i Dying Light

Mirror's Edge med en rejäl skopa Romero-skräck visas upp för första gången.

#dying-light


Youtuber
12 minuter från zombieparkouren i Dying Light

Vet inte vad det är, och ja, det är alpha. Men känns som ett långt scriptat event på något sätt :/


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Moderator | Testpilot

Även fast det här inte är "Zombie överlevaren" jag och många söker efter så tror jag spelet kan bli roligt ändå. Verkar ganska fett att man kan springa och hoppa runt så mycket för att undvika zombies, och att de sedan kan jaga dig på samma sätt.

Undrar bara om det här spelet har levels och loot som Dead Island? Då är jag såld


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Om det där var oskriptat till fullo så kommer nog det där spelet var riktigt fett! Ser kul ut ändå

Medlem

Jääääkligt mycket Mirror's Edge över det, vilket inte är dåligt direkt

Medlem

Ser sjukt skriptat ut, men ser även ut att kunna bli ett lagom orealistiskt och kul tidsfördriv.

Medlem

Så länge dom inte har kvar den extrema autoaimen så är detta ett givet köp

Testpilot

Mirrors Edge + Far Cry 3 + Dead Island = Dying Light.

Återstår att se om hur det funkar och vad det går ut på , i filmen tex. ser man ju aldrig UI't från spelet.

Medlem

Gillade inte Dead Island men detta är jag mycket mer intresserad av.

Antar det är för att det är alpha men zombie modellerna behöver fler variationer.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Verkar lockande. Me like. Som sagt, är det oscriptat till stor del känns det ännu mer lovande. Men tidigt att döma i alpha dock.
Lovely

Medlem

Jag fick inte helt med mig vad som hände på natten? Blir alla zombies som mer aktiv eller? Eller förvandlades dom till parkour zombies?

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Jag fick inte helt med mig vad som hände på natten? Blir alla zombies som mer aktiv eller? Eller förvandlades dom till parkour zombies?

Baserat på sista sekunderna i filmen ser det ut som om dom förvandlas till Bloodsuckers från Stalker

Medlem
Skrivet av figgehn:

Vet inte vad det är, och ja, det är alpha. Men känns som ett långt scriptat event på något sätt :/

Det var Mirrors edge också, det var också ett väldigt populärt spel som många vill ha uppföljare på.

Medlem

om det kommer till PC blir det nog köp

Medlem
Skrivet av pillveke:

Verkar lockande. Me like. Som sagt, är det oscriptat till stor del känns det ännu mer lovande. Men tidigt att döma i alpha dock.
Lovely

Från vad jag såg så skulle det funka bättre som linjärt och skriptat (bra såklart)

Det verkar inte finnas någon inventory (ingen gathering)
Inga övriga mechanics än att slå, springa och öppna dörrar mm,
ingen interaktiv miljö mer än öppna specefika dörrar mm.
Det är inte receptet för lyckad open world exploration.
Skulle bli väldigt repetativt och tråkigt, kolla på Far cry 3.

Skulle hellre se ett 15-20 timmar väl skriptat löp isf.

Medlem

Spelaren blev ju biten minst två gånger under demons gång. Borde varit game over.

Medlem

Såg ju mer eller mindre ut som ett snyggare Dead Island med lite parkour. Trist med "nya" spel som känns som att man spelar ett gammalt då det är samma utvecklare.

Och varför har dom hela tiden massa usla jävla Australienare som röstskådespelare?! Dead island hade jävlat dom sämsta karaktärerna ja spelat på länge och det här verka då inte bättre!

Ser ju bra mycket bättre ut en Dead Island...men hade nog kunnat struntat i nattgrejen då jag kommer bajsa baken brun i ren skräck


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av pillveke:

Verkar lockande. Me like. Som sagt, är det oscriptat till stor del känns det ännu mer lovande. Men tidigt att döma i alpha dock.
Lovely

Från vad jag såg så skulle det funka bättre som linjärt och skriptat (bra såklart)

Det verkar inte finnas någon inventory (ingen gathering)
Inga övriga mechanics än att slå, springa och öppna dörrar mm,
ingen interaktiv miljö mer än öppna specefika dörrar mm.
Det är inte receptet för lyckad open world exploration.
Skulle bli väldigt repetativt och tråkigt, kolla på Far cry 3.

Skulle hellre se ett 15-20 timmar väl skriptat löp isf.

Har du ju faktiskt rätt i, men det är ju bara alpha än sålänge. Man kam ju hoppas mer kommer till, men antagligen mest önsketänkande.

Såg ju kul ut, men som du säger kanske försöker vara open world samtidigt som det är on rails. Såg ju bra ut, men kanske känns sådär.

Umi
Medlem

Fick direkt Mirrors Edge vibbar och Dead Island . Om man kan använda objekt i miljön som dem visade för att döda zombies då blir det ett köp. Nåt jag funderar över är var det utspelar sig

Medlem

Finns det inte COOP blir det ett klart icke köp.

Medlem

Intressant ! =D

Medlem

TA MINA PENGAR DIRR!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Ett skitigt zombie-mirrors-edge till next gen.. me like!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Skulle gissa på att det är nån slags parasit eller nåt som ligger bakom, och parasiten kanske är nattaktiv eller nåt. Vem fan vet

Såg riktigt nice ut! Var lite skeptisk först men sen blev det mörkt

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker inte det ser scriptat ut? Mer än ett fåtal grejer som uppenbarligen har med uppdraget att göra, då.

Något jag gillade var den där blicken man kan kasta över axeln när man kubbar, och tiden saktas ner så man faktiskt hinner se något.

Skrivet av chrisragnar:

Det verkar inte finnas någon inventory (ingen gathering)
Inga övriga mechanics än att slå, springa och öppna dörrar mm,
ingen interaktiv miljö mer än öppna specefika dörrar mm.
Det är inte receptet för lyckad open world exploration.
Skulle bli väldigt repetativt och tråkigt, kolla på Far cry 3.

Skulle hellre se ett 15-20 timmar väl skriptat löp isf.

Nu drar du väl ändå väldigt förhastade slutsatser? Killen som spelade följde ju enbart handlingen samt en liten side quest. Hur vet du att det inte finns fler funktioner än att "slå, springa och öppna dörrar mm"? Miljön var ju oerhört interaktiv, hela spelet bygger ju på det?!

Vidare har man garanterat ett inventory, som därtill tycks påminna om Dead Island. Du såg väl de olika vapnen, not to mention den hemgjorda, elförande macheten? Crafting kommer ha en del även i detta spel, det är redan bekräftat, liksom att man ska samla resurser. Så jo, även "gathering" är en bekräftad del av spelet.

Medlem

lyssnar man noga under den första minuten så är det ganska givet att det kommer finnas ett inventory samt crafting... "salvage the world for supplies" och finns ingen mening med att samla saker om du inte kan stoppa dom i en bag eller göra något med dem

Ser för övrigt ut att bli jäääääkligt nice! inte kommit en bra zombie pangare sen l4d serien..

Medlem

Älskar Dead Island så detta ser jag riktigt mycket fram emot. Jag och en polare har spelat igenom både Dead Island och Riptide 2ggr i coop

Zombies <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nu blev jag riktigt taggad till att dra igång ett "Walking Dead" marathon. Göttgött

12
Skriv svar