Medlem
Origin..

Någon annan som har problem med att nerladdningarna hänger sig så man behöver starta om Origin för att fortsätta.. Isf, Någon som fixat det och hur?

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:

Någon annan som har problem med att nerladdningarna hänger sig så man behöver starta om Origin för att fortsätta.. Isf, Någon som fixat det och hur?

Nope. Fel 40.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Om jag PAUSAR en nerladdningen så låser den sig så jag måste avsluta processen.

Får ruskigt dålig nerladdnings hastighet och den verkar sluta ladda ner, fast visar ändå att den har en viss hastighet och hur lång tid det är kvar.
Försökte ladda ner Burnout Paradise sedan typ kl14 IGÅR och när jag kollade nu på morgonen så var jag på endast 26%. Sedan jag lämnade nerladdningen sedan igår så stod det lite över 6 timmar, och exakt lika lång tid när jag kollade nu på morgonen (19 timmar senare). Min lina är det inget fel på och när jag pratade med EA så sa de att det är stort tryck på servarna.
Fast även om de sålts många exemplar så har jag aldrig upplevt samma problem vid stora spelreleaser som BF3 eller Mass Effect 3 etc som måste sålt mer än 500k dag ett kan man tycka.

Ändå så kan vissa med samma uppkoppling (Comhem 100Mbit) få normal hastighet, och även det är något EA visste kunde hända men kunde inte förklara varför.

Får helt enkelt vänta tills typ Bundlen är över verkar det som
Blir iaf lite FFXIV om ett par timmar (kl 11) så något får man att göra.

Medlem

Försökte tanka Dead space 3 igår, går till ca 60-80% sen startar den om från 20-40% samma problem när jag köpte BF3. Lite halvroligt dock är att fast den startade om så tog den fortfarande minne från hårddisken.


signatur

Rwa?

Medlem

Hm, jag skulle gå in i inställningar (konto och sekretess) och ändra en sak. Det bara hänger sig i en sådan där snurrande ring.

Jag har haft ett Originkonto sedan ifjol. Jag har ännu inte lyckats "bekräfta min e-postadress".
Jag testade nu igen. Origin säger att den skickat e-post till mig men jag får inget sådant meddelande.
Adressen är korrekt och det har inte försvunnit som skräppost.

Nåväl, jag orkar inte bry mig, jag använder bara Origin av tvång emellanåt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tror det beror på att servrarna är lite överbelastade pga Humble Bundle erbjudandet.

Medlem
Skrivet av raiiga:

Tror det beror på att servrarna är lite överbelastade pga Humble Bundle erbjudandet.

Om det var mitt e-postverifieringsproblem så tror jag inte servrarna varit överbelastade sedan ifjol. Eller!?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av raiiga:

Tror det beror på att servrarna är lite överbelastade pga Humble Bundle erbjudandet.

Om det var mitt e-postverifieringsproblem så tror jag inte servrarna varit överbelastade sedan ifjol. Eller!?

Jag vet inte om problematiken med e-postverifieringen kan bero på samma problem som jag drabbades av tidigare med Blizzard. Min primära mailadress ligger på en domän som innehåller ett bindestreck, något som Blizzards mailservrar var komplett oförmögna att klara av. Till slut fick jag skaffa en adress på en annan domän för att kunna verifiera, vilket ironiskt nog blev att jag fick verifiera en mailadress som jag inte använde.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:

Någon annan som har problem med att nerladdningarna hänger sig så man behöver starta om Origin för att fortsätta.. Isf, Någon som fixat det och hur?

Testat att ringa supporten?


signatur

Victims; aren't we all?

Inga problem här...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Hm, jag skulle gå in i inställningar (konto och sekretess) och ändra en sak. Det bara hänger sig i en sådan där snurrande ring.

Jag har haft ett Originkonto sedan ifjol. Jag har ännu inte lyckats "bekräfta min e-postadress".
Jag testade nu igen. Origin säger att den skickat e-post till mig men jag får inget sådant meddelande.
Adressen är korrekt och det har inte försvunnit som skräppost.

Nåväl, jag orkar inte bry mig, jag använder bara Origin av tvång emellanåt.

Exakt samma problem har jag också, får inte något mail av dom alls.

Och för mig funkar nedladdningen bra, fixade dead space 3 igår och håller på med bf3 nu

Inaktiv

Har bara haft problem med Origin hela tiden, så avinstallerade skiten. Blir inga fler spel dit igen.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av raiiga:

Tror det beror på att servrarna är lite överbelastade pga Humble Bundle erbjudandet.

Om det var mitt e-postverifieringsproblem så tror jag inte servrarna varit överbelastade sedan ifjol. Eller!?

Nej nej, tänkte mer på nerladdnings problemet

Medlem
Skrivet av raiiga:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av raiiga:

Tror det beror på att servrarna är lite överbelastade pga Humble Bundle erbjudandet.

Om det var mitt e-postverifieringsproblem så tror jag inte servrarna varit överbelastade sedan ifjol. Eller!?

Nej nej, tänkte mer på nerladdnings problemet

Tänkte väl det!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar