Random Acts of Kindness

Medlem
Random Acts of Kindness

Tänkte att sådana kanske kan inspirera andra?

Här är ett bra exempel på något inte många skulle göra.

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Random Acts of Kindness

Mycket vänligt!

Skribent

Det råder en lobotomerad stämning i Göteborg just nu, verkar vara väldigt svårt för folk att hjälpa andra med barnvagnar eller flytta sig för äldre.

Detta har förvisso gjort så att jag blivit bättre på att reagera och inte stå som ett jäkla fån. Med små, små, små ansträngningar kan man göra världen lite bättre.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jädra bra gjort...

Helt appropå, kollade på QI* på Netflix igår och dom pratade om "the bystander effekt" som innebär att ju fler som observerar någon som behöver hjälp desto mindre är sannolikheten att någon erbjuder hjälp. Det e ganska messed up egentligen.

*Quite Interesting, frågelekprogram på BBC med Stephen Fry, och Alan Davies + diverse gästkomiker. Mycket sevärt om man gillar ganska intressanta saker


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Japp. Det har med konformitet att göra. Man vill inte vara annorlunda, så man gör som alla andra. Desto fler "de andra" är, desto mer tryck att göra lika.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Japp. Det har med konformitet att göra. Man vill inte vara annorlunda, så man gör som alla andra. Desto fler "de andra" är, desto mer tryck att göra lika.

Läskigt när man tänker på det.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag skulle absolut kliva ur mängden och hjälpa en person som denna.

Jag tror iallafall på att vi har en form av ansvar för att agera i sådana fall. Tyvärr håller inte de flesta med..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag skulle absolut kliva ur mängden och hjälpa en person som denna.

Jag tror iallafall på att vi har en form av ansvar för att agera i sådana fall. Tyvärr håller inte de flesta med..

Inte för att vara sådan. Men det där låter som nånting de flesta brukar säga


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Mycket möjligt, men jag är ute varje vecka flertalet gånger som polisvolontär, deltar i alla Missing People - avsök i området och jobbar ideellt i flertalet organisationer.

I think I mean it.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skribent
Skrivet av Stag:

Mycket möjligt, men jag är ute varje vecka flertalet gånger som polisvolontär, deltar i alla Missing People - avsök i området och jobbar ideellt i flertalet organisationer.

I think I mean it.

Jag bugar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Stag:

Mycket möjligt, men jag är ute varje vecka flertalet gånger som polisvolontär, deltar i alla Missing People - avsök i området och jobbar ideellt i flertalet organisationer.

I think I mean it.

Jag bugar.

Flera bockar.

Medlem

Åh, man tackar.

Som sagt är jag i arbete att starta en ny grupp nu om någon är intresserad.. Läs mer här.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar