Robot
Homeworld 2

Homeworld 2 erbjöd inte bara en aldrig förr skådad strategiupplevelse, det fångade med sin atmosfär spelarna och fick oss att vilja återvända hem... Till Hiigara.

#homeworld-2, #relic-entertainment, #gearbox-software, #blackbird-interactive, #hardware-shipbreakers


Medlem
Homeworld 2

Har Johan Olander skrivit en retrorecension av Homeworld? WHO COULD HAVE KNOWN!


signatur

Videomupp

Medlem

Homeworld 2? Det fastnade jag aldrig riktigt för. 1an och Cataclysm spelade jag dock sönder. För mig personligen så fanns inte samma mystik och "liten och ensam"-känsla.

Skribent
Skrivet av WildThing:

Har Johan Olander skrivit en retrorecension av Homeworld? WHO COULD HAVE KNOWN!

Karen S'Jet could have known.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skribent
Skrivet av Wintermist:

Precis när jag skulle börja skriva nyheter, så bröt jag fingrarna och var tvungen att sjukskriva mig. Konstigt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Wintermist:

Precis när jag skulle börja skriva nyheter, så bröt jag fingrarna och var tvungen att sjukskriva mig. Konstigt.

Ajdå, blir inte mycket spelande då heller

Medlem

Tycker fortfarande Homeworld Cataclysm är det bästa spelet i serien

Dock håller jag början av Homeworld mest om hjärtat av nostalgiska skäl.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Nån som vet vart man kan få tag på dessa gamla godingar retail ? Skulle gärna ha boxarna på hyllan och stoltsera med. Har haft dem i min samling för länge sedan men vet inte vart dem är längre

Medlem
Skrivet av robbis:

Nån som vet vart man kan få tag på dessa gamla godingar retail ? Skulle gärna ha boxarna på hyllan och stoltsera med. Har haft dem i min samling för länge sedan men vet inte vart dem är längre

Cdon.se har dom.

Annars bruka Game och Gamestop ha dom.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Har tänkt mycket på alla som klagar på att kvinnor endast är sexobjekt i spel och aldrig starka karaktärer. I Homeworld är huvudkaraktären en stark kvinna som man knappt får se, utan endast hör, som leder sitt folk till sitt hem för att fly sin undergång.
Perfekt exemplar på en stark kvinna som inte är ett sexobjekt utan är en viktig del i en djup historia.
Homeworld är och förblir ett av mina favoritspel någonsin.

Skribent
Skrivet av Friberg:

Har tänkt mycket på alla som klagar på att kvinnor endast är sexobjekt i spel och aldrig starka karaktärer. I Homeworld är huvudkaraktären en stark kvinna som man knappt får se, utan endast hör, som leder sitt folk till sitt hem för att fly sin undergång.
Perfekt exemplar på en stark kvinna som inte är ett sexobjekt utan är en viktig del i en djup historia.
Homeworld är och förblir ett av mina favoritspel någonsin.

Japp, ett väldigt bra exempel. Tyvärr är det inte ofta en kvinnor framställs som starka utan lite tits 'n ass.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Homeworld 2? Det fastnade jag aldrig riktigt för. 1an och Cataclysm spelade jag dock sönder. För mig personligen så fanns inte samma mystik och "liten och ensam"-känsla.

Samma här! Vet inte riktigt varför men tvåan kändes aldrig riktigt "rätt". Kanske som du säger, mystiken saknades. Men för mig var det nog också att man förenklat vissa bitar, gjort kartor mindre etc.

Men oavsett så är det fortfarande ett mycket, mycket bra spel!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skribent
Skrivet av Kopler:

Jag kör det här regelbundet med min pappa. Inte många 16 åringar som kan säga det x). Urkul multiplayer

Du är nu officiellt mycket bättre än mig.


signatur

I am the black wizards.

Älskar homeworld 2 och skulle gärna vilja ha en HD version.

Jag minns att kampanjen var djävulskt svår och jag fick enorma problem redan på tredje banan(då man ska skydda dockyardet från tre carriers) Och sen blev det bara ännu värre.

Medlem

Visste att de fanns någonstans

Funkar bra, hållit tidens tand på avstånd

Medlem
Skrivet av Largus:

Visste att de fanns någonstans

Funkar bra, hållit tidens tand på avstånd

hehe. Jag har till och med kvar cataclysm kartongen. Och båda manualerna! Manualer var bättre (och tjockare) förr


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Complex-modden som tidigare länkades i kommentarerna gör HW2 till ett ännu bättre spel!

Hoppas att HD versionen klarar av nyttja CPUn fullt ut, största problemet med HW2 idag är att det blir ospelbart när man trycker ut för många skepp.

Medlem
Skrivet av robbis:

Nån som vet vart man kan få tag på dessa gamla godingar retail ? Skulle gärna ha boxarna på hyllan och stoltsera med. Har haft dem i min samling för länge sedan men vet inte vart dem är längre

Kolla in Elgiganten och deras fyndlådor för spel (eller PC hyllan). De har Homeworld 1 och 2 (osäker på Cataclysm) för 29 kronor styck. I alla fall här i Karlstad.

Medlem
Skrivet av RuneClaw:
Skrivet av robbis:

Nån som vet vart man kan få tag på dessa gamla godingar retail ? Skulle gärna ha boxarna på hyllan och stoltsera med. Har haft dem i min samling för länge sedan men vet inte vart dem är längre

Kolla in Elgiganten och deras fyndlådor för spel (eller PC hyllan). De har Homeworld 1 och 2 (osäker på Cataclysm) för 29 kronor styck. I alla fall här i Karlstad.

Hittar bara såna rackliga versioner. Vill ha lådorna. De gamla goda tror du hade kunnat sålt några ce om de släppt en ny box med lite fina extra grejer. Jag hade lätt betalat 1000:- bara för en stor och fin låda

Skribent
Skrivet av Wintermist:

Testade som hastigast, förstod ingenting. Älskar den!

Ska sätta mig in i den lite mer, men verkade vara något som kan uppta min tid ett tag framöver.

Hoppas Gearbox har bra stöd för moddar i sina upphottade versioner av spelen. Känns som de har öppet mål, om de bara vill.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Saknar detta spel, väntar på Homeworld 2 HD for sure! Förhoppningsvis en "feeler" för Homeworld 3.

Medlem

Det enda negativa jag fann med detta spelet var att ju större styrka du för med dig mellan uppdragen, ju större styrka fick fienden med. Speciellt en karta så ville man hellre sälja alla sina skepp innan man hoppade på. DEN biten var den enda trista biten med spelet.

Medlem

Stratetigupplevelse, aye? Finns det en ledig tjänst som korrekturläsare till mig månntro?

Citat:

en enkelt utväg

Tsk tsk tsk.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Det enda negativa jag fann med detta spelet var att ju större styrka du för med dig mellan uppdragen, ju större styrka fick fienden med. Speciellt en karta så ville man hellre sälja alla sina skepp innan man hoppade på. DEN biten var den enda trista biten med spelet.

ja, det var just det som gjorde att det tog väldigt lång tid för mig att klara 2:ans kampanj. Det var ju inte heller enbart så att fienden fick fler skepp, de fick ju de skepp som var bäst mot dina. Det är inte rätt sätt att göra spel svårare.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Med tanke på att Gearbox äger rättigheterna nu så ser jag hellre att spelserien dör. När jag tänker på borderlands och Aliens: Colonial Marines så ryser jag, och inte av välbehag.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Med tanke på att Gearbox äger rättigheterna nu så ser jag hellre att spelserien dör. När jag tänker på borderlands och Aliens: Colonial Marines så ryser jag, och inte av välbehag.

Alltid lika kul att se skribenters inkompetens, du bör läsa på lite tycker jag allt.

1
Skriv svar