Jennifer Hepler lämnar Bioware på grund av familjeskäl

Robot
Jennifer Hepler lämnar Bioware på grund av familjeskäl
KoP
Medlem
Jennifer Hepler lämnar Bioware på grund av familjeskäl

Nerd rage när det är som värst? :S

Totalt vidrigt.

Inaktiv

Jag saknar ord...

Skribent

Internet är en vidrig plats ibland och somliga borde samla frimärken istället för att spela.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Inte okej...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Sorgligt hur vissa folk kan bete sig. Har dom inte nå vett alls i skallen eller? Vidrigt är vad det är.

Medlem

Människor kan vara riktiga äckliga as. Säger sånt på internet men sen i verkligheten är det garanterat små fjortisar som har fått för lite stryk hemma och inte lärt sig nått vett.

Medlem
Citat:

Både Helper och Bioware fick stå ut med mycket för att vissa karaktärer i Dragon Age II, detta har dock inte bara genererat spott och spä, utan även en hel del positiv respons från fansen.

Va?

Och hon heter väl ändå Jennifer Hepler, inte Helper.

Medlem

Detta är varför man inte bör kunna vara anonym på nätet...

Inaktiv
Skrivet av LoyalCrystalean:

Sorgligt hur vissa folk kan bete sig. Har dom inte nå vett alls i skallen eller? Vidrigt är vad det är.

Nej det har de inte. Helt ärligt beror detta på anonymitet.

Inaktiv

Det krossar mitt hjärta (not really) att påpeka att hon heter Hepler. Jennifer Hepler. Hon fick dock smeknamnet "Hamburger Helper" och det verkar som efternamnet sitter i.

Medlem

Detta är vad som händer när man deltar i "hattrender" utan att tänka efter. Det spårar ur totalt och blir obehagligt tillslut. Låt oss lära av detta och förstå att vare sig det är Jennifer Helper, Bobby Kotick, Jay Wilson, så är de fortfarande människor och precis som alla andra människor har de egna åsikter,gör misstag ibland och säger saker de inte borde sagt.

Skribent
Skrivet av anon_98854:

Det krossar mitt hjärta (not really) att påpeka att hon heter Hepler. Jennifer Hepler. Hon fick dock smeknamnet "Hamburger Helper" och det verkar som efternamnet sitter i.

Metro skrev fel i rubriken, jag själv fortsätta läsa fel genom hela artikeln. Självfallet är det HEPLER. Tack för att du påpekade det

Skrivet av Brandter:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Sorgligt hur vissa folk kan bete sig. Har dom inte nå vett alls i skallen eller? Vidrigt är vad det är.

Nej det har de inte. Helt ärligt beror detta på anonymitet.

Fast, det är inte problemet. Kolla bara Aftonbladets kommentarsfält, det är rent ut sagt vidrigt. De sprider allsköns dynga omkring sig och exponerar både sitt namn och arbetsgivare för miljoner av läsare. Grejen är att det inte får några konsekvenser att bete sig illa på internet. Hade hatarna betett sig lika illa i verkligheten, då hade de snart legat med slangar genom halsen och andats med hjälp av en maskin.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

För övrigt har hon inte sagt att det var just strider hon ogillade. Hon ogillade att spela spel överhuvudtaget då hon enligt egen uppfattning har dålig simultanförmåga och därför har svårt att timea knapptryckningar etc.

Lite lustigt att hon vill fortsätta med att skriva manus med tanke på att hon inte direkt tycks ha en talang för det...
http://www.goodreads.com/book/show/2139643.M_I_T_H_

(med allt detta sagt: nej, jag varken stöder, ursäktar eller accepterar mordhot och trakasserier, jag anser dock att Biowares kreationer är bättre utan hennes inblandning).

Medlem

Meh, som om man tar hot från nerds som ragear på allvar.

Vad ska de göra? Slå ihjäl en med ett tangentbord?

Somliga dagar önskar man att Tim Berners Lee den dagen för en massa år sedan tryckt på delete och gått ifrån datorn med ett "fuck that shit, no internet for anybody!"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sjuka jävlar

Medlem

Det ligger i folks natur att minsann berätta hur förbannade och missnöjda dom är istället för att bara gå vidare.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Mjauv:

Det krossar mitt hjärta (not really) att påpeka att hon heter Hepler. Jennifer Hepler. Hon fick dock smeknamnet "Hamburger Helper" och det verkar som efternamnet sitter i.

Metro skrev fel i rubriken, jag själv fortsätta läsa fel genom hela artikeln. Självfallet är det HEPLER. Tack för att du påpekade det

Varsågod. Inte fan ska nån ära undgå mig inte.

Skribent
Skrivet av Fleshcutter:

Meh, som om man tar hot från nerds som ragear på allvar.

Vad ska de göra? Slå ihjäl en med ett tangentbord?

Skulle du tycka det var kul om en jäkla massa folk började mordhota dig på internet? Varje dag får utstå en massa skit, det är trots allt levande människor som sitter bakom tangentbordet och det är inte svårt att ta reda på var du bor.


signatur

I am the black wizards.

Moderator | Testpilot

Väldigt synd, men tror hon verkligen det kommer hända? Internet är oftast väldigt mycket snack, klart så är det inte värt att riskera men tror inte heller det var någon chans att någon skulle göra barnen illa pågrund av spelet heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Wow, hoten var inte ens riktade mot personen i fråga, utan dennes barn? Hur lågt kan man sjunka?

Medlem

Jag är ledsen, men det luktar lite fishy som det heter på engelska. Låt mig förklara.

Först, att mordhota är aldrig okej. Punkt.

Men med det sagt så är ett stort problem att många i spelutvecklingsbranchen inte förstått att spel inte är som film, där du filar på det du gör och sen får folk tycka om det eller inte.

Idag är communytit mycket mer involverat, se bara backlashen mot Xbonen. Hade de lyssnat från början så hade de fattat vad folk vill ha.

Så även om jag är starkt emot mordhot så tror jag i grund och botten att det som fick henne att lämna var snarare att hon insåg att hon inte delade åsikter på viktiga punkter med de flesta av spelens fans. Jag menar, hon är emot strider i spel?

Det är tragiskt att det ska gå så långt som att ens barn blir inblandade men jag blir alltid misstänksam när dessa saker tas upp. Det påminner mig om extremfeminister som väljer det mest extrema mailet de har fått och säger "titta det här är vad mina motståndare tycker" som om det mest extrema mailet eller kommentaren på något sätt är represenativ, det är ett gammalt och fult knep.

Den stora majoriteten motståndare till Helper hade troligen väldigt lugna skäl och vi vet inte hela historien. Kanske la hon dövörat till istället för lyssna och igen, hur fan kan man säga att strider till spel är ens åsikt när jag arbetar med RPG:n? Vad gör man ens där till att börja med? Men det är klart, 99.9% av hennes sansade kritiker får inte plats i hennes svar, utan hon väljer 0.1% som är mest extrem och försöker smutskasta hennes kritiker.

Så även om jag tycker att mordhot är fel, utan reservationer, så blir jag arg att det är det enda exemplet hon tar upp för att på så sätt smutskasta de som tycker annorlunda än henne.

Det påminner mig också om hur vissa regeringar försökt reglera internet genom att säga "vi är emot barnporr, är du för barnporr?" Det är en löjlig position, så klart jag inte är för barnporr. Men sen när de infört regleringarna(som i Australien) så har det alltid visat sig att de sajter som övervakas är mycket mer än bara barnporr.

Man ska vara försiktig att bara blint lita på en enda människas version, även om hon kanske fick den kommentaren, så tycker jag det är orättvist att låta henne smutskasta ett helt community baserat på en enda kommentar som vi inte ens kan verifiera.

Jag tror hela saken är lite mer nyanserad än hon försöker måla den som. Och jag hade hoppats att någon som var/är engagerad i Dragon Age II communytit hade tillåtits få komma till tals, för vem tror att alla där sysslar med mordhot? Men ingen av de får komma till tals utan nu tillåts Helper's smutskastning av ett helt community stå oemotsagt.
Det är samma sak som med extremfeminister. Naturligtvis är vissa kritiker galna och skriver tokiga mail, men det betyder inte att alla kritiker av feminism kan avfärdas som mordhotande galningar, vilket många feminister gärna gör. De tar alltid de mest extrema exemplen och försöker smutskasta den stora majoriteten sansade kritiker.
Luktar samma sak här och är besviken att FZ/Olander låter hennes version stå oemotsagd.

Medlem

Vilka äckligt bortskämda bäbisar som mordhotar familjer bara för att dom inte gillade ett tv-spel, det är en form av underhållning for god's sake. Dom borde kolla upp IP adresserna och skicka ut en stor böter till alla.

Medlem

Vad fan är det för fel på vissa egentligen? Själv så tyckte jag att Dragon Age 2 var ett helt okej spel. Okej, det var inte lika bra som ettan, men mordhota? När det gått så långt att man mordhotar något pga ett dåligt spel så handlar det nog inte så mycket om spelet, utan det handlar nog mer om personen bakom hoten.

Jag hoppas bara att antispelrörelser inte blir uppmärksammad om nyheten och börjar propagera om att spel är djävulen.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Internet är en vidrig plats ibland och somliga borde samla frimärken istället för att spela.

Människosläktet är vidrigt. Internet visar bara vad för sjuka jävlar det finns därute.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Sethernis:

Massa skitsnack

Fan vad dum du är.

Istället för att bara kalla personen dum hade det varit mycket bättre och mer värt om du hade kunnat förklara varför.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Remus:
Skrivet av Johan Olander:

Internet är en vidrig plats ibland och somliga borde samla frimärken istället för att spela.

Människosläktet är vidrigt. Internet visar bara vad för sjuka jävlar det finns därute.

Jo, tack...


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag hörde att det var pga familjeskäl.

Medlem

En sak till.

Anledningen varför jag hajade till är att efter att ha läst kommentarena och artikeln i sig så var min spontana tanke "herregud, spelarna i Dragon Age II är en bunt med tokiga galningar".

Jag tror nog det är många som hade en sådan spontan tanke. Och sen tänkte jag skriva en kommentar som mer eller mindre gick ut på det, precis som alla andra.

Sen hejdade jag mig. Är det en slump att det är det intrycket jag får, när Helper själv vill förmedla det? Det är snarare meningen att vi ska skriva av hela den spelargruppen som en bunt mordhotande galningar när i själva verket så kan saken vara mycket mer komplex. Och igen, vi kan inte ens verifiera om det hotet faktiskt ägde rum. Det är lite som våldtäktsanklagelser. Så fort man tvivlar så blir vissa ÄR DU FÖR VÅLDTÄKT? Nej, men det har hänt att vissa har blivit anklagade för saker de inte har gjort/kvinnan har ljugit, så man bör vara försiktig att bara blint lita på en version.

Jag har inte spelet och är inte involverad i det communytit och därför kände jag att jag inte borde bara skriva av en hel grupp människor baserat på en enda kvinna som har väldigt starka motiv för att smutskasta dem genom att ta upp ett enda extremt exempel(som vi inte kan verifiera) och svartmåla en helt grupp människor med det.

Jag kände att jag ville veta mer och låta två sidor komma till tals innan jag bildar mig en uppfattning. Men uppenbarligen är det inte alla människor som känner att två sidor ska komma till tals, baserat på Sisyrs emotionella inlägg.

123
Skriv svar