Nya Windows 8 släpps den 18 oktober

Robot
Medlem
Nya Windows 8 släpps den 18 oktober

Kommer bli gutt.

Är riktigt nöjd med Win8 än så länge. Men välkomnar många av nyheterna faktiskt ändå.

Och kommer bli tragiskt att se alla gnälla om Win8 i denna tråden.

Förstår inte detta hatet faktiskt. Det är bättre än Win7 om man kan lyckas se bortom Modern UI


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv
Skrivet av Dinskugga:

Kommer bli gutt.

Är riktigt nöjd med Win8 än så länge. Men välkomnar många av nyheterna faktiskt ändå.

Och kommer bli tragiskt att se alla gnälla om Win8 i denna tråden.

Förstår inte detta hatet faktiskt. Det är bättre än Win7 om man kan lyckas se bortom Modern UI

Håller med, jag ser Metro som en startmeny och oftast så brukar man alltid gå till startmenyn ändå det första man gör så why not?

Dock behöver laddningstiderna i vissa delar av metro-gränssnittet snabbas upp och lite annat småtweak så kommer det att bli bra.

Medlem

Bättre stöd för mus och tangenbord?
Använda samma bakgrund vid inloggning och på skrivbordet?
Hur jävla illa har det varit egentligen?
Har Microsoft gått och blivit helt hjärndött eller?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Åååh Gabe!

Version 8.1

8 + 1 = 9

9 / 3 = 3.

HL3 confirmed.

Eller nått sånt.

W8.1 + Classic Shell = Desktop Ferrari...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

4 appar ( <- suck) program igång samtidigt.. mäkta imponerande.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Lägg av med HL3 skämten, Så jävla roliga är dom inte, och HL2 var inte ens bättre än ettan. Så jag förstår inte varför det är sån jävla hype.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

4 appar ( <- suck) program igång samtidigt.. mäkta imponerande.

Ja va fan är det om liksom?
Och ja stor suck på appar..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag gillar Win8, inte haft några problem än så länge.

Tycker fortfarande det ska finnas bättre hjälpmedel för att sköta bild och ljud, ingångar/utgångar med mera. Men det får jag väl vänta på.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tack men nej tack. Håller mig till W7 tills jag inte längre kan. Förtroendet för MS är rekordlågt för min del, så det blir inga fler produkter från dem.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Dinskugga:

Kommer bli gutt.

Är riktigt nöjd med Win8 än så länge. Men välkomnar många av nyheterna faktiskt ändå.

Och kommer bli tragiskt att se alla gnälla om Win8 i denna tråden.

Förstår inte detta hatet faktiskt. Det är bättre än Win7 om man kan lyckas se bortom Modern UI

Håller med, jag ser Metro som en startmeny och oftast så brukar man alltid gå till startmenyn ändå det första man gör så why not?

Dock behöver laddningstiderna i vissa delar av metro-gränssnittet snabbas upp och lite annat småtweak så kommer det att bli bra.

Precis håller med om det.

Perfekt att hamna i Modern UI startskärm direkt.
för då får jag upp följande

Vädret
Nyheter
Om man jag har några mail.
To-do-list

Sen när jag kollat detta så trycker jag på WIN tagneten. Sen är jag i desktop mode hela tiden.

Förutom när jag ska kolla något av det jag skrev över. Då bara trycker jag på WIN lite snabbt. Ser direkt informationen jag behöver. Sen klicka jag på WIN igen. Supersmidigt faktiskt.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Skribent

Varför ska jag byta från Win 7 till Win 8? Hjälp en stackars bakåtsträvare.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag är nöjd med 7an, spelen flyter klockrent, mus och tangentbord funkar. Ser ingen anledning att upgradera. Kanske blir Win 9 när jag köper ny burk, who knows.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Kommer bli gutt.

Är riktigt nöjd med Win8 än så länge. Men välkomnar många av nyheterna faktiskt ändå.

Och kommer bli tragiskt att se alla gnälla om Win8 i denna tråden.

Förstår inte detta hatet faktiskt. Det är bättre än Win7 om man kan lyckas se bortom Modern UI

Precis! Tycker själv windows 8 är mycket bättre än 7an..och den älskade jag gudomligt mycket. Dom flesta haters jag känner har inte ens testat windows 8 utan gnäller bara för att det är populärt på internet....suck

För övrigt är det riktigt härligt att 8.1 kommer vara gratis, way to go MS


signatur

Game long and prosper

k3m
Medlem
Skrivet av Stowl:
Skrivet av nilfisk:

Lägg av med HL3 skämten, Så jävla roliga är dom inte, och HL2 var inte ens bättre än ettan. Så jag förstår inte varför det är sån jävla hype.

Gå och lägg dig, du är trött och gnällig.

Nilfisk har rätt. HL2 är ett mediokert spel, däremot så ägde ettan.

Medlem

"... kunna ha fyra appar uppe samtidigt, ..."

Appar? Kör vi inte program på datorer längre?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

4 appar ( &lt;- suck) program igång samtidigt.. mäkta imponerande.

Nej, du kan ha 100 appar på samtidigt, finns ingen begränsning där alls. Faktum är att de flesta apparna alltid körs. T.ex. Live tiles så körs programmet, dock bara små delar av programmet. De flesta dock ligger i hybernate mode, dvs har varken tillgång till minne eller cpu.

Det sagt med Windows 8 Modern UI så kunde man bara ha 2 appar samtidigt synligt, med 8.1 har de ökat detta till 4.

Men för en vanlig desktop dator är detta ganska sak samma, det är inte vanligt att man sitter i Modern UI, men för de som har surfplattor så är detta en väldigt trevlig nyhet.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Varför ska jag byta från Win 7 till Win 8? Hjälp en stackars bakåtsträvare.

Jag förstår inte heller.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Förvirrad - vadå appar?

Är det Windows Phone 8 man pratar om?

Medlem

Windows 8 är säkert underbart, men JAG föredrar Windows 7 mycket mer. Kommer förmodligen använda 7:an tills Windows 9 och ser vad det har o erbjuda för jag gillar faktiskt "UI" grejen, men vet att man kan använda det normalt också med vanlig startmeny etc.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Varför ska jag byta från Win 7 till Win 8? Hjälp en stackars bakåtsträvare.

Nej, behåll ditt Windows 7

Jag är nöjd med Windows 8 då alla problem jag hade i Windows 7 försvann. Jag fick en snabbare och stabilare dator. Metro-UI:t är en smaksak, jag tycker det är helt OK.
(Den är bättre och sämre i vissa saker än det gamla startknappen, som att pin'na program och applikationer, så var den gamla startknappen bättre).

Men nej, uppgradera inte nu. Vänta och se när W8.1 är här och förhoppningsvis har priset gått ned.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nej, du kan ha 100 appar på samtidigt, finns ingen begränsning där alls. Faktum är att de flesta apparna alltid körs. T.ex. Live tiles så körs programmet, dock bara små delar av programmet. De flesta dock ligger i hybernate mode, dvs har varken tillgång till minne eller cpu.

Det sagt med Windows 8 Modern UI så kunde man bara ha 2 appar samtidigt synligt, med 8.1 har de ökat detta till 4.

Men för en vanlig desktop dator är detta ganska sak samma, det är inte vanligt att man sitter i Modern UI, men för de som har surfplattor så är detta en väldigt trevlig nyhet.

Tack, men det måste finnas bättre sätt att lösa det på istället för att låsa så där. (Hoppas man under nästa desktop OS-install måste bocka i "additional UI", och så respektive sätt för plattor).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Dinskugga:

Kommer bli gutt.

Är riktigt nöjd med Win8 än så länge. Men välkomnar många av nyheterna faktiskt ändå.

Och kommer bli tragiskt att se alla gnälla om Win8 i denna tråden.

Förstår inte detta hatet faktiskt. Det är bättre än Win7 om man kan lyckas se bortom Modern UI

Precis! Tycker själv windows 8 är mycket bättre än 7an..och den älskade jag gudomligt mycket. Dom flesta haters jag känner har inte ens testat windows 8 utan gnäller bara för att det är populärt på internet....suck

För övrigt är det riktigt härligt att 8.1 kommer vara gratis, way to go MS

Håller med till 100%

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Varför ska jag byta från Win 7 till Win 8? Hjälp en stackars bakåtsträvare.

Just nu finns det ingen anledning att byta. Jag byte upp till Win 8 och jag tycker väldigt mycket om det just för att, om du använder ett program som Classic Shell eller Start 8 så har du ett Win 7 som är snyggare(min åsikt) och hittills har det funkat snabbare också. Främst då har det startat och stängt ner sig mycket snabbare än Win 7. Då Win 7 för mig kunde ibland ta 5 minuter på sig innan det stängde ner sig.

Medlem

Jag kommer skaffa Windows 8 med min nya gaming dator i höst.

Eller skall jag betala 500kr extra för Windows 7? Ni rekommenderar Windows 8? Det är framtiden? Jag vill ha gamla startmenyn kvar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

W8 är mycket bättre än W7. Kan inte tänka mig att gå tbx till W7 som är skit jämfört med 8.
Håller nog mig kvar vid nuvarande W8 om 8.1
är för lik sjuan.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag kommer skaffa Windows 8 med min nya gaming dator i höst.

Eller skall jag betala 500kr extra för Windows 7? Ni rekommenderar Windows 8? Det är framtiden? Jag vill ha gamla startmenyn kvar.

Den gamla startmenyn kan du få genom att installera gratis programmet Classic Shell eller Stardocks Start 8. Personligen använder jag Start 8 det är inte dyrt och med den kan du få en startmeny som matchar vilken färg du än väljer på ditt Win 8 interface. Båda har en inställning att när du startar datorn så kommer du direkt till Desktop istället för den horribla moderna menyn.

Medlem

Har aldrig prövat 8an men känner inte förr det heller. UI är riktigt gräsligt vad jag har sett och ska vara krångligt om jag ska lita på en polare som köpte en ny laptop med Win 8 på.

Har inga problem med Win 7 så ser verkligen ingen anledning att byta.

Medlem

Jag har en tablet, på den är ju win8 det enda vettiga alternativet och jag tycker det funkar lysande. Har iofs inte RT utan riktiga win 8 så jag kan köra annat än metro appar om jag behöver. Men jag kör sällan desktop UIt. På min stationära kör jag fortfarande win 7, men det är för att jag inte orkar uppgradera än. Nice med uppdateringarna, ser fram mot dem, speciellt 4 app split på tableten.

123
Skriv svar