Hur ser era premiärbokningar av Xbox One ut?

Medlem
Hur ser era premiärbokningar av Xbox One ut?

Själv valde jag förutom Xbox One att lägga till ett sjukt dyrt headset, Battlefield 4 och Fifa 14. Spelen man vill nöta.

Får vänta en månad på Ryse och Forza Motorsport 5. Förvånade mig själv att jag inte valde Watch Dogs...

Vart förbokade du?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

CDON, de var listade med Day one edition och jag handlar en del hos dem.

Medlem

För mig blev det Forza 5,
Tänkte välja något mer men har lite svårt att bestämma mig...

Medlem

Jag är sjukt sugen på Forza 5! Verkar helt sjukt bra.

KoP
Medlem

Forza Motorsport 5.

Medlem

Har lite svårt att bestämma mig för vart jag ska boka min One.
Hade hoppats på att någon kunde ha smällt till med ett litet erbjudande.
Ett billigt spel eller liknande. Men det verkar helt dött.

Tror det blir webhallen dock. Har bra erfarenheter av att handla hos dom.

Battlefield4 och watch dogs är nog mina spel of choice.

Medlem
Skrivet av erOkKs:

Har lite svårt att bestämma mig för vart jag ska boka min One.
Hade hoppats på att någon kunde ha smällt till med ett litet erbjudande.
Ett billigt spel eller liknande. Men det verkar helt dött.

Webbhallen ingår i de som säljer Day one edition enligt Microsoft. Sen kanske det egentlogen gäller alla... men det är en bra butik!

Tror det blir webhallen dock. Har bra erfarenheter av att handla hos dom.

Battlefield4 och watch dogs är nog mina spel of choice.

Webbhallen är bra och har Day one edition.

Medlem
Skrivet av Augustus:
Skrivet av erOkKs:

Har lite svårt att bestämma mig för vart jag ska boka min One.
Hade hoppats på att någon kunde ha smällt till med ett litet erbjudande.
Ett billigt spel eller liknande. Men det verkar helt dött.

Webbhallen ingår i de som säljer Day one edition enligt Microsoft. Sen kanske det egentlogen gäller alla... men det är en bra butik!

Tror det blir webhallen dock. Har bra erfarenheter av att handla hos dom.

Battlefield4 och watch dogs är nog mina spel of choice.

Webbhallen är bra och har Day one edition.

Vi kan väl använda tråden till att hålla utkik efter erbjudanden. Priset kommer man nog inte undan, det är bara att lägga upp och se glad ut. Men att inte någon ska kunna klämma med något litet extra tycker jag är konstigt.

Någon som har koll på de större kedjorna? Mediamarkt, Elgiganten, siba?

Medlem

Jag är nyfiken på det där med Day one edition. Det borde ju gälla alla butiker men MS hävdar att det är några få utvalda.

Medlem

Flertalet OT-inlägg raderade. Puss!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag är nyfiken på det där med Day one edition. Det borde ju gälla alla butiker men MS hävdar att det är några få utvalda.

Som jag har förstått det är det bara en logga på handkontrollen och en achievement. Enda skillnaden. Så de butiker som ms nämner är väl de butiker som blivit garanterade den första batchen.

Medlem

bokade från webhallen. väntar lite med spelbokning till jag vet vad jag vill ha samt vad som finns vid release.
blir nog bara ett spel inledningsvis för jag e så snål

svårt val i dagsläget!

Medlem

Betalade du hela summan när du la bokningen eller lägger man deposition eller hur fungerar det på webhallen?

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

bokade från webhallen. väntar lite med spelbokning till jag vet vad jag vill ha samt vad som finns vid release.
blir nog bara ett spel inledningsvis för jag e så snål

svårt val i dagsläget!

Som jag har förstått det är spelen till release redan klara.

Medlem
Skrivet av Augustus:
Skrivet av KaptenKanel:

bokade från webhallen. väntar lite med spelbokning till jag vet vad jag vill ha samt vad som finns vid release.
blir nog bara ett spel inledningsvis för jag e så snål

svårt val i dagsläget!

Som jag har förstått det är spelen till release redan klara.

Ja det verkar stämma... såg någon lista förut.

Medlem

För min del blir det en day one edition och dead rising 3 till! Har dessutom läst flera artiklar där ett forza 5 limited edition kommer med alla day one edition! För min del gör det ingenting att den blir lite försenad till sverige heller! Men om ni lirar på andra format (360, ps3) så får ni gärna adda mig på: SwedishDemon! Om ni har lust att lira någon gång!

http://www.vg247.com/2013/08/15/forza-5-limited-day-one-editi...

Medlem

Damn! Jag hoppades att det gratis spelet till försenade nationer skulle vara Forza! Ingen är gladare än mig då.

Medlem

snackade nyss med spelbutiken angående detta, dom verkade inte ha någon aning om vilket spel som kommer att medfölja utan väntade på svar ifrån microsoft! Hoppas också att detta är sant då det skulle vara guld att få hem 2 spel vid konsoll leverans varav ett är gratis!

Medlem

För mig blir det tre! Plus att jag kunde avboka mitt headset!

Medlem

Är det någon som har övervägt att importera en från US/UK.
Och isf någon som har goda erfarenheter av någon speciell butik?

Medlem
Skrivet av erOkKs:

Är det någon som har övervägt att importera en från US/UK.
Och isf någon som har goda erfarenheter av någon speciell butik?

Spel eller konsol?
Bäst är nog att hålla sig i eu så man slipper eventuellt påslag i tullen

Medlem

Enig, EU är nog att föredra. Jag tänkte på konsol.
Om man köper från UK så behövs väl adapter.
Om man köper från Tyskland så slipper man adapter.

EDIT: Sprang till jobbet nyss och så att game.se importerar xone till release. Hade lite bråttom så jag han inte snacka med dom. Men jag ringde upp sen och frågade. Samma pris som innan. 100 spänn i dep.
Går nog dit och bokar på måndag.

Medlem
Skrivet av erOkKs:

Enig, EU är nog att föredra. Jag tänkte på konsol.
Om man köper från UK så behövs väl adapter.
Om man köper från Tyskland så slipper man adapter.

EDIT: Sprang till jobbet nyss och så att game.se importerar xone till release. Hade lite bråttom så jag han inte snacka med dom. Men jag ringde upp sen och frågade. Samma pris som innan. 100 spänn i dep.
Går nog dit och bokar på måndag.

Oj, detta skall kollas upp!

Edit: läste precis på spelbutiken.se att de satt sitt xbone datum till 28e mars...
Det funkar inte för mig!

Medlem
Skrivet av erOkKs:

Enig, EU är nog att föredra. Jag tänkte på konsol.
Om man köper från UK så behövs väl adapter.
Om man köper från Tyskland så slipper man adapter.

EDIT: Sprang till jobbet nyss och så att game.se importerar xone till release. Hade lite bråttom så jag han inte snacka med dom. Men jag ringde upp sen och frågade. Samma pris som innan. 100 spänn i dep.
Går nog dit och bokar på måndag.

Vilken game.se butik är det?

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av erOkKs:

Enig, EU är nog att föredra. Jag tänkte på konsol.
Om man köper från UK så behövs väl adapter.
Om man köper från Tyskland så slipper man adapter.

EDIT: Sprang till jobbet nyss och så att game.se importerar xone till release. Hade lite bråttom så jag han inte snacka med dom. Men jag ringde upp sen och frågade. Samma pris som innan. 100 spänn i dep.
Går nog dit och bokar på måndag.

Vilken game.se butik är det?

Den i Lund på lilla fiskare gatan.

Medlem

Kan vi reda ut det här nu? Kommer alltså Forza Motorsport 5 ingå med alla Day One edition som bokades innan det blev officiellt att Xbox One blir försenat i respektive länder?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Kan vi reda ut det här nu? Kommer alltså Forza Motorsport 5 ingå med alla Day One edition som bokades innan det blev officiellt att Xbox One blir försenat i respektive länder?

Mig veterligen har de väl inte gått ut med vilket spel det kommer bli ännu?

Medlem

Jo det är väl så att det bara är Day One edition-spel det handlar om och det måste vara Microsofts egna spel. Men var det inte snack i tråden om att Forza kommer som plåster på såren? Det är ju iaf ett spel som inte lider av våldsamma inslag eller annat som kan uppröra en bred publik.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jo det är väl så att det bara är Day One edition-spel det handlar om och det måste vara Microsofts egna spel. Men var det inte snack i tråden om att Forza kommer som plåster på såren? Det är ju iaf ett spel som inte lider av våldsamma inslag eller annat som kan uppröra en bred publik.

Ja det låter rimligt

12
Skriv svar