Fredagsnörderier, "The touch" sluta jaga mig!

Fredagsnörderier, "The touch" sluta jaga mig!

Det händer nu igen! Ännu en gång stöter jag på en låt från barndomen som plötsligt, likt kantareller i skogen, dyker upp varthän jag tittar.

Det jag snackar om nu är låten "The touch" av Stan Bush, första gången jag hörde denna låt var när jag som liten såg Transformers filmen, den tecknade, ingen Bay här inte.
Låten används som markör i filmen för hjältarnas räkning, när det vänder i striden och *spoiler* accepterar sin nya position. Mycket pepp, mest transformers, och alldeles åttio-tal.

Så att på sena åttiotalet stå framför en greenscreen/bluescreen, och med den frillan, slänga ur sig power cords med Tecknade robotar som småbråkar i bakgrunden, det krävs mod, än idag.

Men nu kommer jag till exemplen på andra ställen jag hört låten.

* Först så var den i slutet av spelet Transformers: Fall of Cybertron.
credits
Här hör den hemma med rätta, Transformers = Transformers, eller hur.

* Sen såg jag min vän spela Saints Row 4, på ena radiokanalen (The Mix 107.77) när han svängde runt som en idiot i en stulen bil, hördes den igen! Stan Bush "The Touch".
Hör inte hemma här mer än skamlig "Minns ni nördar det här!?, det var en stor grej i slutet av åttiotalet, ah, referenser".

* Sen satt jag och kollade på min absoluta favorit animerade serie, den bästa på flera år, och om ni inte sett den så tycker jag att ni borde det, helt ärligt den är fantastiskt skön.
"Regular Show", Mordecai och Riggby får hjälp av sina vänner baby-ankorna för att bli av med besvärliga gäss som sabbar parken. Plötsligt slänger skaparna in, inte bara Transformers referensen, utan bjuder på lite Power Rangers när de ändå håller på:

* Slö kollade lite på en film, Boobgie Nights, Mark Whalberg sjunger just denna låt! Då slutade jag kolla.

* Gick förbi en spelaffär som fortfarande har Rock Band framställt, SWcrollar genom listan av låtar, och där är den, Stan Bush "The Touch".

Nu är det väll nog? En till!.

* Sitter och tittar på "Bob's Burgers". Visserligen parodierade de låten, men ändå, jag fattar referensen.

Detta har allt hänt under denna vecka, inom fem dagar har denna låt förföljt mig och jagat mig varthän jag vänder mig.

Tur att jag gillar låten.

Känner ni igen er? Har ni blivit förföljda av en låt som likt Jason eller Michael myers bara vägrar sluta följa efter er?

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Fredagsnörderier, "The touch" sluta jaga mig!

Och nu såg jag på en video av introt från den nya versionen av Shadow Warrior där den unga Lo Wang sitter i sin bil och sjunger med en specifik låt på radion.

Jag blir inte klok.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Och nu såg jag på en video av introt från den nya versionen av Shadow Warrior där den unga Lo Wang sitter i sin bil och sjunger med en specifik låt på radion.

Jag blir inte klok.

Jag har jobbat med Stan Bush, trevlig kille

Jag gjorde det här omslaget och designade hela skivan en gång i tiden:

Stan spelade in en nyversion av "The Touch" till denna skiva, men det var exklusivt för den amerikanska marknaden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

Ett par favorit låtar av Stan Bush ifrån ett par 80-tals fightfilmer;

Jag ifrågasätter inte hanns talang eller så, jag gillar låten "The Touch" riktigt mycket positiv energi.

Men har ni någonsin blivit förföljda av en låt på detta viset?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Jag ifrågasätter inte hanns talang eller så, jag gillar låten "The Touch" riktigt mycket positiv energi.

Men har ni någonsin blivit förföljda av en låt på detta viset?

Jepp, det har hänt; "The final countdown"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar