Arkane Studios arbetar på Prey 2

Robot
Arkane Studios arbetar på Prey 2

Nya uppgifter minskar salthalten i rýktet om att Human Head inte längre är delaktiga i utvecklingen.

#human-head, #prey-2-2, #bethesda-softworks, #arkane-studios


Medlem
Arkane Studios arbetar på Prey 2

Intressant indeed, Pray 1 var väldigt underhållande och jag hoppas att de lyckas få samma anda i alla fall. Modifikationer är okey så länge de görs bra och passar in i spelet . Är inte säker på att Arkane can pull this off men jag hoppas det!

Skägg.
10 Chambers

Ett visst tvivel finns ju då det inte är Dishonored-studion som arbetar på Prey 2.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ett visst tvivel finns ju då det inte är Dishonored-studion som arbetar på Prey 2.

Åfan trodde det var Dishonored studion, fast även om det skulle varit den studion så känns det inte som att Dishonored eller Dark Messiah stilarna passar in i prey, så det kan vara både på gott och ont det här

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ett visst tvivel finns ju då det inte är Dishonored-studion som arbetar på Prey 2.

Yep. De har väl fullt upp med Dishonored 2 (det verkar ju som att det blir en sequel).

Men det är ju ändå Arkane Studios och jag tror nog knappast att dom anlitar en massa klåpare. De har ju blivit poppis nu efter Dishonored och de vill nog inte förstöra sitt rykte.

Jag litar fullt ut på Arkane Studios!

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ett visst tvivel finns ju då det inte är Dishonored-studion som arbetar på Prey 2.

Yep. De har väl fullt upp med Dishonored 2 (det verkar ju som att det blir en sequel).

Men det är ju ändå Arkane Studios och jag tror nog knappast att dom anlitar en massa klåpare. De har ju blivit poppis nu efter Dishonored och de vill nog inte förstöra sitt rykte.

Jag litar fullt ut på Arkane Studios!

Hoppas Dishonored2 blir bättre än ettan, satan vilken besvikelse det spelet var.

Medlem

"andlig uppgföljare till System Shock"

Märklig stavning av ordet uppföljare.

Nåväl, om det verkligen är en andlig uppföljare till System Shock så ser jag fram emot det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Umi
Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ett visst tvivel finns ju då det inte är Dishonored-studion som arbetar på Prey 2.

Yep. De har väl fullt upp med Dishonored 2 (det verkar ju som att det blir en sequel).

Men det är ju ändå Arkane Studios och jag tror nog knappast att dom anlitar en massa klåpare. De har ju blivit poppis nu efter Dishonored och de vill nog inte förstöra sitt rykte.

Jag litar fullt ut på Arkane Studios!

Hoppas Dishonored2 blir bättre än ettan, satan vilken besvikelse det spelet var.

Tyckte att första Dishonored var ganska fräscht och blandade från flera olika spel som Half-Life , BioShock och AC. Och vilken jäkla twist på slutet !

Medlem
Skrivet av Umi:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ett visst tvivel finns ju då det inte är Dishonored-studion som arbetar på Prey 2.

Yep. De har väl fullt upp med Dishonored 2 (det verkar ju som att det blir en sequel).

Men det är ju ändå Arkane Studios och jag tror nog knappast att dom anlitar en massa klåpare. De har ju blivit poppis nu efter Dishonored och de vill nog inte förstöra sitt rykte.

Jag litar fullt ut på Arkane Studios!

Hoppas Dishonored2 blir bättre än ettan, satan vilken besvikelse det spelet var.

Tyckte att första Dishonored var ganska fräscht och blandade från flera olika spel som Half-Life , BioShock och AC. Och vilken jäkla twist på slutet !

Instämmer. Jag älskar Dishonored. Det känns som en blandning mellan just de spelen som du nämnde.

Sedan ÄLSKAR jag DLC till spelet.

Får aldrig nog av mina egna lönnmördare som dyrkar mig. "Master Daud" låter så grymt.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ett visst tvivel finns ju då det inte är Dishonored-studion som arbetar på Prey 2.

Yep. De har väl fullt upp med Dishonored 2 (det verkar ju som att det blir en sequel).

Men det är ju ändå Arkane Studios och jag tror nog knappast att dom anlitar en massa klåpare. De har ju blivit poppis nu efter Dishonored och de vill nog inte förstöra sitt rykte.

Jag litar fullt ut på Arkane Studios!

Hoppas Dishonored2 blir bättre än ettan, satan vilken besvikelse det spelet var.

Nyfiken, varför tycker du det var en besvikelse? Dishonored + dlc är nog det bästa first-person-stealth-spel jag har spelat.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Nåväl, om det verkligen är en andlig uppföljare till System Shock så ser jag fram emot det.

Bioshock är en "andlig" uppföljare på System Shock. Tyvärr fördummad och överförenklad för att passa konsolspelare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ett visst tvivel finns ju då det inte är Dishonored-studion som arbetar på Prey 2.

Nåja, de har genomgående gjort bra spel sedan Arx Fatalis. Ett flertal av de som arbetat på spel som ovan nämnda, Dark Messiah, Bioshock 2 och så vidare har säkerligen ledande roller i utvecklingen av Prey 2.

Nu säger jag inte att det inte kan finnas tvivel kring spelets kvalité - det gör det alltid, oavsett utvecklare. Menar bara att jag inte ser någon anledning att bli extra tveksam.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"andlig uppgföljare till System Shock"

Märklig stavning av ordet uppföljare.

Nåväl, om det verkligen är en andlig uppföljare till System Shock så ser jag fram emot det.

Håller med dig. Jag är dock allmänt skeptisk mot magin som förväntas bibehållas när man tanklöst skyfflar runt ett namn mellan olika team världen över. I mina ögon är det bara en uppföljare om åtminstone majoriteten av visionärerna bakom originalet finns med. Annars känns det mer som uppenbar mjölkning av en IP-ägare.

(Jag är dock en galen sucker av det mesta scifi, och att man nämner System Shock gör att jag undermedvetet redan hänger på låset.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Känns väl onödigt att kalla det prey 2 då kanske. Men visst.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Känns väl onödigt att kalla det prey 2 då kanske. Men visst.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ett av dem sista FPS spelen innan The Age of Spunkgargleweewee drabbade oss.

Minns fortfarande slutet, ett av dem där få spelen som faktiskt hade ett bra slut och jag såg verkligen fram emot mer. Skulle inte ha något emot en riktig uppföljare, men en andlig uppföljare till System Shock låter ju inte helt fel heller. Tragiskt dock att gamepaden som vanligt kommer att stå där och handikappa hela designen utav spelet, där allt som blir över är skalet från vad som kunde bli en fantastisk upplevelse.

Medlem

Jag gillade de trailers och det gameplay som visats från Prey 2 så vet inte vad jag ska tycka. Specielt om de begärt att börja från början

Medlem

Så med andra ord finns det ingen anledning att hålla fast vid samma hypnivå som förut då spelet lär bli helt annorlunda. Lycka till grabbar!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Preed:

Känns väl onödigt att kalla det prey 2 då kanske. Men visst.

Av någon anledning tänkte jag samma sak men de behöver ju verkligen inte använda sig av samma material för att skapa en uppföljare till Prey. Spelen skiljer sig åt ganska påtagligt så de kan ju göra sin egen grej av det och fortfarande kalla det Prey 2 så länge det är relaterat till Prey.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar