Farväl, Games for Windows Live

Robot
Medlem
Farväl, Games for Windows Live
Medlem

Hallelujja!...vänta lite nu, vad händer med spel som kräver den tjänsten för att spara eller att spela online med polare?

Medlem

Vi kommer inte sakna det.

Medlem

Good riddance!

Medlem

Dom rör om i grytan Microsoft. Kanske för det bättre?
Även fast jag ska köpa PS4 så tycker jag det är trist att Xbone inte kommer som planerat, jag kan förstå hur alla som vill ha Xbox One känner sig, det är tungt. Jag hoppas PS4:an kommer som planerat!

Kort sagt jag känner empati.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av marhed:

Hallelujja!...vänta lite nu, vad händer med spel som kräver den tjänsten för att spara eller att spela online med polare?

Klienten kommer fortfarande gå att ladda ner, man kommer att kunna spelen och ladda ner sitt innehåll, man kommer inte att kunna köpa spel längre.

Jag gissar dock på att detta bara är ett namnbyte och att det snart kommer att övergå till en klient med ett namn innehållande Xbox (antagligen mer integrerat med den som finns på Windows 8?)

Medlem

Kommer fira med en cigarr och ett glas fin whisky ikväll. Hoppas de kan patcha bort skiten ur SF4 så man slipper känna sig smutsig när man ska spela det.

Hur funkar det med äldre spel som kräver login till detta, hmm...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur funkar det med äldre spel som kräver login till detta, hmm...

Tjänsten kommer fortfarande vara igång som vanligt. Den ända skillnaden är att det inte går att handla någonting.

Medlem

rest in pieces


signatur

Meep!

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

På tiden, måste varit den sämsta klienten någonsin.

Det där satans åbäket som ska åka upp o ner, ta en timme att logga in, uppdatera, krångligt att handla, två klienter, en ingame och en i windows osv osv. Vad tänkte dom med egentligen? Dom borde kopierat Steam..

Som multiplayer i GTA, först Steam, bra uptime, det är ok, sen rockstar social club...hmm...ok jag är inne...o sen games for windows live....shit inte ens NSA orkar med att reda ut den soppan, vem ansluter var när hur, vilka users och pass?

Medlem

... och världen har blivit en bättre plats.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Något av det värsta åbäket i spelhistorien... Sen att Xbox live eller vad skiten de kallar sin hemsida/tjänst för fungerar sämre än någon annan har inte direkt gjort saken bättre.

Om de inte kan lära sig från konkurrenterna borde de inte ge sig in i branschen överhuvudtaget.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

bara för att klargöra: Poäng på Xbox live kommer göras om till riktiga pengar eller hur? Inte tas bort?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Umi
Medlem

Bara det inte påverkar spelen som måste ha skit GFWL för att kunna lira online , GTA 4 är ett sånt exempel

Avstängd
Medlem
Skrivet av Dunder:

Något av det värsta åbäket i spelhistorien... Sen att Xbox live eller vad skiten de kallar sin hemsida/tjänst för fungerar sämre än någon annan har inte direkt gjort saken bättre.

Om de inte kan lära sig från konkurrenterna borde de inte ge sig in i branschen överhuvudtaget.

Kul åsikt. För när MS ändrar något så blir det ett jäla gnäll.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Fan jag som har hur mkt GFWL-spel som helst i hyllan.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

bara för att klargöra: Poäng på Xbox live kommer göras om till riktiga pengar eller hur? Inte tas bort?

Läs den lilla artikeln igen så får du svar.

Medlem

JAAAAAAAA!

Så jävla många spel jag inte spelat för den där jävla clienten, helt värdelös. Slipper man ora sig för de!

Medlem

Så himla skönt! Steam all the way!

Medlem
Skrivet av Cho-Arrim:

Så himla skönt! Steam all the way!

Ja Gabe är glad att det finns fan's. Bara steam nej tack så bra är det inte.
Men kan hålla med om att det är på tiden MS fixar win live.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Theade:

Dom rör om i grytan Microsoft. Kanske för det bättre?
Även fast jag ska köpa PS4 så tycker jag det är trist att Xbone inte kommer som planerat, jag kan förstå hur alla som vill ha Xbox One känner sig, det är tungt. Jag hoppas PS4:an kommer som planerat!

Kort sagt jag känner empati.

Nja, för mig så har varken PS4 eller Xbox One nå intressanta spel vid relase, så jag kan utan problem vänta

Medlem

Farväl? Farhemskt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Bye bye!!! Fan va skönt att slippa oroa sig för att GTA 5 skulle använda sig av skiten


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

fan vad skönt, drygt som fan i gta iv när live drygar sig, skönt att slippa det i gta V

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av marhed:

Hallelujja!...vänta lite nu, vad händer med spel som kräver den tjänsten för att spara eller att spela online med polare?

Klienten kommer fortfarande gå att ladda ner, man kommer att kunna spelen och ladda ner sitt innehåll, man kommer inte att kunna köpa spel längre.

Jag gissar dock på att detta bara är ett namnbyte och att det snart kommer att övergå till en klient med ett namn innehållande Xbox (antagligen mer integrerat med den som finns på Windows 8?)

Ja du har nog rätt, dock inte om namnet för det hette väl Xbox live från början och ändrades därefter till GfWL?
Fy fan vilket helvete man hade när man skulle installera GTA IV..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar