Jennifer Hepler lämnar Bioware på grund av familjeskäl

Skribent
Skrivet av BeeJac:

Visst är det tråkigt att folk blir mordhotade, men tittar vi professionellt är jag glad att hon avgår då jag inte tycker att hon tillförde nånting till den avdelningen.

Förutom rutten spelmekanik som var sönder (eg. jag hade 600 DPS som ranger på slutet, sista bossen hann inte ens komma fram till mig innan den dog) så gick det inte vara god i storyn utan att alla skulle bli kära i en. Har ingenting mot bögar men vill faan inte bli påtvingad att va det med valet "Bli min älskare eller så hatar jag dig för resten av livet" som resulterar i negativa modifiers om du väljer det senare. Vafan var det liksom...

Är det inte bättre att bli irriterad på någon som faktiskt jobbade med spelmekaniken? Det blir ju lite som att någon skulle bli sur på mig för att vår interna videospelare fungerar sisådär ibland.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Internet är en vidrig plats ibland och somliga borde samla frimärken istället för att spela.

Det är inte dom som spelar som börjar med otrevligheter. Det är dom som slutar spela.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Snarare, de som påstår sig sluta spela, klagar, och spelar ändå. Det är oftast så det fungerar.

Bra sagt Johan. Det känns som att hela grejen har spårat ur vid det här laget. (Mer än vad det hade innan)


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Anonymitet är problemet. Yttrandefrihet javisst men orka ta någon på allvar som använder den till att hota folk till livet utan att behöva ta konsekvenserna av sådana yttranden. Blah.

Och DAII var ett jävla skitspel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Är det inte bättre att bli irriterad på någon som faktiskt jobbade med spelmekaniken? Det blir ju lite som att någon skulle bli sur på mig för att vår interna videospelare fungerar sisådär ibland.

Fast det krävs ju två för att dansa tango. One down and i'm happy. Inte för att vidren gick på henne personligen osv, men för att hon inte har något mer att göra med den avdelningen att göra.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Anonymitet är problemet. Yttrandefrihet javisst men orka ta någon på allvar som använder den till att hota folk till livet utan att behöva ta konsekvenserna av sådana yttranden. Blah.

Och DAII var ett jävla skitspel.

Skrivet av Gaara:

Detta är varför man inte bör kunna vara anonym på nätet...

Vi är ju egentligen inte anonyma på nätet. Det finns loggar och IP-adresser förutom vad NSA/FRA och andra har sparat.

Problemet med näthatet är ju egentligen inte anonymiteten utan att när folk sitter hemma och skriver sina ogenomtänkta inlägg så använder de samma ordval och ton som när de ner nerd-ragar inför kompisarna. De flesta näthatarna skulle ju aldrig häva ur sig samma saker till främmande personer ute i verkligheten utan att vara fulla.

Kolla bara på debaklet med Fez-skaparen. Ingen av de inblandade var anonyma ändå lät det precis som vilka näthatarkommentarer som helst.
Folk kommer ju ända att häva ur sig ogenomtänkta saker. Dessutom så är vissa namn ändå mer anonyma än andra (t.ex. hur många Anders Johansson finns det i Stockholm jämfört med Agnes Lisette von Krujzenmåne i Bergsby Dalarna).

Medlem
Skrivet av dMike:
Skrivet av Ravenknight:

Anonymitet är problemet. Yttrandefrihet javisst men orka ta någon på allvar som använder den till att hota folk till livet utan att behöva ta konsekvenserna av sådana yttranden. Blah.

Och DAII var ett jävla skitspel.

Skrivet av Gaara:

Detta är varför man inte bör kunna vara anonym på nätet...

Vi är ju egentligen inte anonyma på nätet. Det finns loggar och IP-adresser förutom vad NSA/FRA och andra har sparat.

Problemet med näthatet är ju egentligen inte anonymiteten utan att när folk sitter hemma och skriver sina ogenomtänkta inlägg så använder de samma ordval och ton som när de ner nerd-ragar inför kompisarna. De flesta näthatarna skulle ju aldrig häva ur sig samma saker till främmande personer ute i verkligheten utan att vara fulla.

Kolla bara på debaklet med Fez-skaparen. Ingen av de inblandade var anonyma ändå lät det precis som vilka näthatarkommentarer som helst.
Folk kommer ju ända att häva ur sig ogenomtänkta saker. Dessutom så är vissa namn ändå mer anonyma än andra (t.ex. hur många Anders Johansson finns det i Stockholm jämfört med Agnes Lisette von Krujzenmåne i Bergsby Dalarna).

Du har givetvis helt rätt i att folk inte är så anonyma som de tror. Fel ordval av mig. Det viktiga verkar hursomhelst vara att de kan skriva vad fan som helst utan att behöva ta konsekvenserna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

123
Skriv svar