Medlem
Marauders?

Tjena hej!

Håller på och skramlar ihop Isk för en Vargur.

Någon som testat dessa med t2 1400mm's efter Dominion aktiveringen?

Hur håller dessa Vargurs mot tex en Maelstrom i Lv4 missions?
Gör Marauder damage bonusen något eller ska man bara skita i Maraudern och köpa en Machariel?

/Drugar


signatur

Being sober on a bus is, like, totally different than being drunk on a bus.
-Ozzy Osbourne

Inaktiv

Den största fördelen med en Marauder över andra Battleships är ju de extra high slotsen du får genom att vapensystemen gör dubbel skada. Kör man missions eller jagar råttor så ökar du din inkomst väldigt mycket då du hinner med att köra loot+salvage samtidigt som du pangar på för fullt.

Själv kör jag en Kronos med 3st tractor beams och en Dominix som support med remote rep och salvagers i high-slots. Mycket effektivt.

Kan dock inte kommentera Vargur då jag inte har någon erfarenhet från den.

Medlem

Har testat lite nu och själva mission delen (skjutandet) går inte så mycket snabbare det tar ungefär lika lång tid.
Totalt sett går det en aningens snabbare just för att man kan loota och salvage medan man gör uppdraget. Plockar iofs inte upp allt skräp utom på drone uppdragen.

Har 17s i RoF på 1400mm's så missar man hinner dom rätt nära en ifall man nu inte kitar dom.
Nu är man tvungen att tänka på ammunitionens rangebonusar för att det skall funka bra, kanske man var tvungen förr men då körde jag enbart EMP oavsett range.

Sedan känns inte riktigt som om de vill att man ska ha 4x1400mm tII då jag varit tvungen att använda 2xRCU tII och en PDU tII för att kunna klämma in 4e kanonen och den "tank" jag ville ha (minmatar och tank *fniss*).
Kan iofs testa 1200mm's och autocannons.
Har inte hittat någon vettig setup än för close encounter tanking än. Kommer nog att testa dessa setups lite senare då jag känner att jag vant mig vid skeppet, just nu känns det lite avigt.

/D


signatur

Being sober on a bus is, like, totally different than being drunk on a bus.
-Ozzy Osbourne

Inaktiv

Jag känner igen känslan. Det blev bättre (för mig med min Kronos) när jag tränat lite mer gunnery support skills. Jag är inte heller överväldigad av DPS:en. Jag satt tidigare i en välskillad Nighthawk, vilket är en väldigt trevlig upplevelse i missions.

Skillnaden jag märker är att i missions med många battleships är Kronosen snabbare och vice versa när det är många mindre skepp.

Den extra inkomsten från att kunna köra loot & salvage samtidigt gör den dock mer effektiv som inkomstkälla.

Innan jag aktiverade mitt andra konto (dominixen) så körde jag med bara tractor beams, samlade ihop looten i fina högar (väntade med att panga något innan npc:n var inom 40km range), satte ett bokmärke och gjorde klart uppdraget, sedan åkte jag ut med en salvage-boat och käkade upp vraken. Det var också effektivt. Se bara till att loota så mycket som möjligt med maraudern innan, annars kan det bli snålt med utrymme i cargohold på salvage-skeppet.

Medlem

Har man bara en haluer me en 5600m3 hold och 1 eller 2 tractors så fixar det ju sig iofs.. Loota tills Maraudern ä full jetison och sedan bara fylla cannen och dra den efter sig så avsluta med ett BM. Hämta hauler och in
Har bara ett account och en dator som inte pallar dual accs samtidigt.

Lär väl vänja sig me detta skepp också. Som jag skrev tidigare måste nog testa AC's när ja känner att jag kanske har råd att förlora skeppet

Frågan är ju vad man ska försöka skilla efter nu.

/D


signatur

Being sober on a bus is, like, totally different than being drunk on a bus.
-Ozzy Osbourne

Medlem

Jag har testat både Kronos och Golem. Bra skepp men jag föredrar Drake i missions. Det är ytterst sällan jag behöver warpa ut. Skulle varit bättre med större drone-bay givetvis, men 5 st hobgoblin II duger bra till hjälp.

1
Skriv svar