Guild Wars 2 är det snabbast säljande mmo-spelet i väst

Robot
Guild Wars 2 är det snabbast säljande mmo-spelet i väst
Medlem
Guild Wars 2 är det snabbast säljande mmo-spelet i väst

Själv slutat spela, men kul att det går bra för dem.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag känner många som köpte det, men ingen som spelar det..

Medlem

Samma här. glad att det går bra för dem, men jag vet inte. Gick in i väggen efter 300 timmar och kom aldrig tillbaka.

Saknar verkligen gudarna från GW1. Insåg att det var mytologin bakom dem med FOW, UW etc som fick mig att älska ettan.

Medlem
Skrivet av Draug:

Samma här. glad att det går bra för dem, men jag vet inte. Gick in i väggen efter 300 timmar och kom aldrig tillbaka.

Saknar verkligen gudarna från GW1. Insåg att det var mytologin bakom dem med FOW, UW etc som fick mig att älska ettan.

GW loren är imo skit bra, synd bara att den inte märks så mycket i GW2.


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Ronzem:

Jag känner många som köpte det, men ingen som spelar det..

Samma här, ingen av mina polare spelar det längre. De körde till maxlevel, insåg att PvE:n sög och testade PvP men det var inte heller bra nog för att fortsätta tyvärr.

Fördelen är ju att ArenaNet har fått in sina pengar, de förlorar inte direkt på att tappa spelare.

Medlem

Spelar det fortfarande!
Server: Ring Of Fire

Medlem

Nä jag tyckte inte det var roligt, tröttnade på det innan level 20. Men jag är ju en ändå en av de som har köpt spelet.

Medlem
Skrivet av metro swe:

Spelar det fortfarande!
Server: Ring Of Fire

Härligt att höra, har några polare som fortfarande lirar, och min gamla guild är mer aktiv nu en förut.

Hade gärna fortsatt själv om det funnits några dungeons som var utmanande.
Deras "event" dem har varje månad är sjukt trist imo.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag gav GW2 en chans, men det höll inte särskilt länge för mig heller.

Nu håller jag tummarna för Camelot Unchained. Med lite tur så kommer det spelet att ha en lika hög nöjesfaktor som Dark Age Of Camelot, och då jävlar!

Medlem

Jag älskade spelet, men slutade, mest för att mmo inte är intressant nog för mig längre.

Medlem

Tror för många gick in med fel inställning i spelet. Det är inte alls dåligt men det är inte för mig, man har blivit befläckad av för många andra mmo-rpg som har annat tänk, enligt mig.
edit: nog därför Wildstar tilltalar mig så.

Medlem

Guild Wars 1 är ljusår bättre än skräphögen till uppföljare.

Medlem

För min del kändes det så tråkigt att man blev samma level- range som stället man var i. Ville ju känna sig störst och bäst. Kunna strosa runt och kanske boosta några low-levels.

Medlem

Älskade det i början men i längden blev det allt mer som vilket annat MMO som helst för min del. Fast jag tycker det förtjänar att spelas av de flesta till en början i alla fall, det är ändå på rätt spår!

Inaktiv

Tror att många som mig köpte spelet där för att det inte behövdes en månadsavgift. Spelade GW1 hur mkt som helst men jag orkar inte ens ta mig till maxlvl i GW2 :/

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Tror för många gick in med fel inställning i spelet. Det är inte alls dåligt men det är inte för mig, man har blivit befläckad av för många andra mmo-rpg som har annat tänk, enligt mig.
edit: nog därför Wildstar tilltalar mig så.

Vilka andra spel har befläckat dig till att bli intresserad av Wildstar?

Frågar bara av intresse. Jag är själv fundersam över det spelet.

Medlem
Skrivet av rickuz:
Skrivet av nilfisk:

Tror för många gick in med fel inställning i spelet. Det är inte alls dåligt men det är inte för mig, man har blivit befläckad av för många andra mmo-rpg som har annat tänk, enligt mig.
edit: nog därför Wildstar tilltalar mig så.

Vilka andra spel har befläckat dig till att bli intresserad av Wildstar?

Frågar bara av intresse. Jag är själv fundersam över det spelet.

Bla vanilla WoW, och delar av andra mmos också, så klart, Men mest WoW för det är det jag har spelat mest. Vi har alla olika anledning till varför vi inte gillar delar av gw2, men för många är det nog att det inte har en gear progression som vi är vana vid.
edit: Sen har både WoW och Wildstar en estetisk stil som håller väldigt länge (kan knappt fatta att wow är över 8 år gammalt). Tycker om den looken.

Medlem

Kör fortfarande och är med i ett stort svenskt guild på far shiverpeaks (Ruthless) Tog iofs en break på 2 månader men tillbaks och lirar nu. Dock blir det nog wildstar för min del (med annat folk från olika delar av guildet + nytt folk) när det är dags.

http://ruthless.se/index.php

Medlem

Jag var en av dem som köpte det, men det var nog ett av dem tråkigaste spelen på länge. En stor besvikelse

Medlem

Är nog det bästa mmo:t jag har spelat, men är alldeles för trött på mmo i allmänhet för att orka fortsätta spela.

Medlem
Skrivet av Draug:

Samma här. glad att det går bra för dem, men jag vet inte. Gick in i väggen efter 300 timmar och kom aldrig tillbaka.

Saknar verkligen gudarna från GW1. Insåg att det var mytologin bakom dem med FOW, UW etc som fick mig att älska ettan.

300 timmar för en engångskostnad, måste väl ändå vara rätt så bra

Medlem
Skrivet av Dryn:
Skrivet av Draug:

Samma här. glad att det går bra för dem, men jag vet inte. Gick in i väggen efter 300 timmar och kom aldrig tillbaka.

Saknar verkligen gudarna från GW1. Insåg att det var mytologin bakom dem med FOW, UW etc som fick mig att älska ettan.

300 timmar för en engångskostnad, måste väl ändå vara rätt så bra

Sant, men fortfarande några tusen färre än GW1.

Medlem

Orkade inte ta mig förbi lvl 15 . Tråkig värld, quest samt att det var helt jävla tomt mverallt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kul att det går bra för det. GW2 är väldans roligt, men jag är periodare när det gäller mmos. Jag alternerar mest mellan GW2 och star trek online. Just nu är det STO som gäller.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem
Skrivet av kill455:

Orkade inte ta mig förbi lvl 15 . Tråkig värld, quest samt att det var helt jävla tomt mverallt

Det var ju själva världen som var bra ju. Just därför som jag iaf levlade upp 5 karaktärer till 80.

Problemet är som alltid: Utan någon bra end-game så blir det tråkigt direkt.

Inaktiv

Det är grymt kul fortfarande, fast jag är periodare. Spelar när jag har mer tid över. Skönt med lite nytänk när det gäller MMO och inte samma gamla stuk från början av 90-talet.

Observera att siffran 3 miljoner sålda exemplar gäller redan i januari 2013.

Inaktiv

Inga server merges än så länge även om pop gått ner till medium på många servrar istället för high/very high. Fortfarande väldigt många som spelar. Snarare är det så att de som gillade konceptet nu stannar kvar och de andra som kanske ville ha något mer som WoW fast annorlunda kör något annat.

GW2 är annorlunda, och en del gillar det en del gillar det inte. Det finns inget att analysera. Trådar som "varför misslyckades GW2" är bortslösad tid på ett helt onödigt ämne, eftersom spelet inte har misslyckats. Speciellt när folk försöker komma med "GW2 skulle ha varit såhär... eller såhär... så hade folk fortsatt spela". Nej, det enda som hänt då är att många av de som nu är kvar hade slutat istället.

GW2 vågade vara innovativt på många sätt, vilket de ska ha stor kred för, speciellt i en sån här bransch där det är väldigt lätt att springa på en mina som t.ex. SWTOR. De gick t.ex. långt innan spelet släpptes ut med att det inte kommer ha "holy trinity" eller "raids" överhuvudtaget. Så de som gillar sånt visste egentligen redan från början att spelet inte var något för dem.

Medlem

Enormt överskattat spel! Hur många spelar spelet idag liksom... Lägg där till en absurd hype kring spelet från fansen och du har något som kan liknas vid en kalkon, även om det har sålt i 3 miljoner ex.

Spelar recensenten som tyckte spelet var mästerligt fortfarande, eller tröttnade han också?

Medlem
Skrivet av Chomag:

Enormt överskattat spel! Hur många spelar spelet idag liksom... Lägg där till en absurd hype kring spelet från fansen och du har något som kan liknas vid en kalkon, även om det har sålt i 3 miljoner ex.

Spelar recensenten som tyckte spelet var mästerligt fortfarande, eller tröttnade han också?

Utan någon end-game PvE så blir det pannkaka av alla MMORPGs.

Håller med om att det är överskattat. Det är egentligen bara levlandet samt PvPn som är roligt.

Förstår inte hur detta spel kan få så bra betyg. De flesta gav det 4-5 i betyg när det snarare förtjänar en 3a.

12
Skriv svar