Medlem
Hatet!

Vanligtvis brukar jag inte lägga ner mycket energi på att diskutera
eller tjafsa om saker på internet, men efter utannonseringen utav ps4:an
så har jag följt flera trådar aktivt både på fz och andra sidor. Resultatet är
minst sagt chockerande! Det som är mest förbryllande är hur folk orkar
spendera så pass många timmar på att både hata och smuts kasta varandra
tills det i många fall leder till verkliga hot. Det känns som att folk tror och tycker
att bara för att man inte använder sitt riktiga namn eller kan vara anonym så
är det okej att säga precis vad man vill till vem man vill.

Uppriktigt sagt så tycker jag att situationen har spårat ur helt och hållet! Likt
en arg huligan ska vi slåss mun mot mun för att få motparten att tycka att det
som vi tycker är bäst också skall vara bäst för alla. Bara för att man har
en övertygelse om att en sak är bra innebär inte det att motparten som tycker
tvärtom har fel. Som en sandlåda på dagis ska vi slåss för att våran leksak är
mycket finare och bättre än den andras, varför kan vi inte istället respektera
att vi alla väljer olika och tycker olika i hur saker och ting ska fungera och vara?

Det finns ingenting som heter rätt eller fel i där man väljer var och hur man vill spela
sina spel. Personer som inte är intresserade av att exempelvis införskaffa xbox one
lider inte ett dugg av att det finns folk som faktiskt väljer att köpa en. Jag har
absolut ingenting emot att folk diskuterar på internet jag tycker bara att det kan ske
under mer respektingivande former. Innan så tyckte jag att båda konsollerna verkade
roliga att införskaffa, dock så känns det mindre och mindre attraktivt att köpa en ps4:a då det verkar som att alla som har valt att köpa en ps4:a bara har som mål att trakassera dom som har valt att köpa en xbox one, det är definitivt ingenting jag tänker ställa mig bakom!

Man får väl helt enkelt sluta sitta och läsa och bara satsa på det man själv tycker är bäst! man får inte heller glömma att det finns många därute som har en skön respekt gentemot andra vid heta diskussioner, själv har jag ingen som helst lust att sitta och
diskutera saker, så förvänta er inget svar från min sida om ni väljer att fylla denna blogg med en disskussion!

Ha en bra helg och ta hand om varandra!

#blogg

Testpilot
Hatet!

Det är rätt kul att läsa , man får ta det med en säck salt dock,

Jag brukar irriterat bryta in i diskussioner då folk på nåt magiskt vis tror att skriva maskinkod till långsam hårdvara plötsligt negligerar den råkraft som nyare PC maskiner har som fördel.

Själv har vi flera konsoller och de har ju sin plats och olika personer får ju använda det de har använding för.

Men håller med , hatet blir ganska hårt ibland men det är ju som svordomar i verkliga livet , mycket skriande men lite substans.

Medlem

När Xbox One visades första gången så fötjänade microsoft all skit och lite till. Nu har dom ju faktiskt lyssnat på folket och ändrat mycket så man kanske får ta och lugna sig lite med "hatet", gillar själv att smutskasta Microsoft, men det är mer för personliga erfarenheter med Xbox 360 dom senaste åren.

Medlem

This.^4k

Otroligt många troll och haters ute nuförtiden.
Brukar mest skumma igenom kommentarerna, men det man läser känns som samma sak hela tiden, oavsett ämnet

Det känns i princip som om det i varenda nyhet ska debatteras om hur lite folk bryr sig eller hur mycket produkt 2 är bättre.
Ibland kommer någon som är riktigt hipster in och kastar in en tredje faktion i diskutionen som har ännu mindre med huvudämnet alls att göra.

Man kan ju omöjligt gilla fler än en sak eller respektera att folk gillar olika av olika anledningar.

Fascinerande indeed :]

1
Skriv svar