Releasedatum för Playstation 4 avslöjas under Gamescom

Robot
Releasedatum för Playstation 4 avslöjas under Gamescom
Medlem
Releasedatum för Playstation 4 avslöjas under Gamescom

Vet vi inte när ps4 släpps? det trode jag.. jaja, då tror jag på 2014

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Vet vi inte när ps4 släpps? det trode jag.. jaja, då tror jag på 2014

allt sony har sakt är Holiday 2013 men skulle gissa på November för dom vill nog ha ut Ps4 innan Black friday i USA förhopnings vis så är det inte så stor skillnad mellan Eu och US

Medlem

Oh vad spännande, jag hoppas på senast november iaf.
Blir det 2014 så avbokar jag och köper den senare, vill ha den före jul

Medlem

Hm, skulle inte förvåna mig om den launchar 2014

Medlem

Blir säkert 2014 för EU. Får väl köpa mig en dammsugare till julklapp istället...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Hm, skulle inte förvåna mig om den launchar 2014

Det är ett väldigt dumt ekonomiskt drag att släppa något sådant här dyrt efter jul, i så fall blir det långt in i 2014. Mest troligt hamnar denna ute i butik minst en månad före före jul.

Medlem

Har för mig att de sagt att de kommer prioritera US och EU i början, så att de släpper PS4 i US och EU samtidigt. Men vem vet, nordisk film kanske vill något annat...

Medlem

Hoppas att den inte släpps 2014, eller för sent i Jul. Rycker in i 4 månader i Januari...

Medlem

Hemliga PS4 spel? Så det är nu Naughty Dog kommer och bräcker allt?

Medlem

Givetvis vill Sony ha ut PS4 i EU innan julruschen. Frågan är om Sverige får några exemplar då vi inte är den mest prioriterade marknaden i EU.

Allt handlar ju om hur många PS4 dom kan lyckas tillverka och hur många som är förbokade på prioriterade marknader.

Hoppas vi kan få en bra jul i Sverige!

Medlem

November blir det nog.

http://youtu.be/ODohcAkd8lQ?t=18m18s
Mark säger: "Sometime..... in november"

Medlem

Tippar på 1 dec.

Medlem

Nice Camfak, säkerligen nära sanningen.

Medlem

Bf4 31/10
Black flag 31/10
Ps4 31/10

Medlem

Nordisk film kommer göra så PS4 släpps 2014 här. Allt annat vore en stor chock.

Se bara på föregående konsoler från Sony/Nordisk film i Sverige och Norden


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Hoppas dock på release innan den 5:e November, då Call of duty: Ghosts släpps

Medlem

Det snackas otroligt mycket om att ps4:an kommer släppas redan i oktober. Både från säkra källor och (möjligtvis opålitliga) forum. Spänningen är olidlig. Jag ser fram emot tisdagen, bunkra upp med div skräpmat och om det nu är så att konsolen hamnar på hyllorna i oktober så firar jag med en flaska bubblande "healing skumpapotion"!

Medlem

Länge leve next gen, så Pc kan Utvecklas ololololol


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Länge leve next gen, så Pc kan Utvecklas ololololol

Haha du tror pc kommer utvecklas när en stor del av pc spelarna sitter på en bärbar dator med i3 och Intel gma och spelar Diablo 3.
Dom enda spelen som kommer utvecklas är konsolportarna men dom spelen hatar väl alla?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

det sägs ju att det ska komma 30st exklusiva spel till ps4 så det blir nog intressant att se vad sony ska vissa upp

Medlem
Skrivet av hastapan:

Bf4 31/10
Black flag 31/10
Ps4 31/10

Half-Life 3 confirmed

Medlem

Köper ett PS4 eventuellt men just nu finns det inga intressanta titlar

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Javas:

Länge leve next gen, så Pc kan Utvecklas ololololol

Haha du tror pc kommer utvecklas när en stor del av pc spelarna sitter på en bärbar dator med i3 och Intel gma och spelar Diablo 3.
Dom enda spelen som kommer utvecklas är konsolportarna men dom spelen hatar väl alla?

PC:n har överlevt ganska många konsol-generationer så det är nog lugnt. Blir intressant nu med förhoppningsvis bättre portar när både Sony och Microsoft kör på PC-hårdvara.

Medlem
Skrivet av icecold:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Javas:

Länge leve next gen, så Pc kan Utvecklas ololololol

Haha du tror pc kommer utvecklas när en stor del av pc spelarna sitter på en bärbar dator med i3 och Intel gma och spelar Diablo 3.
Dom enda spelen som kommer utvecklas är konsolportarna men dom spelen hatar väl alla?

PC:n har överlevt ganska många konsol-generationer så det är nog lugnt. Blir intressant nu med förhoppningsvis bättre portar när både Sony och Microsoft kör på PC-hårdvara.

Rent tekniskt kan det bli ett problem om spelen är optimerade för konsol som tex. GTA IV. Det gjorde så att kravet för att få flyt i spelet var en quad core. Om nu spelen optimeras för att nyttja 6 kärnor eller liknande så kan det bli problem för PC ägare med 4 kärniga CPUer.

Men vi får se. Jag ser fram emot en ny generation.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av icecold:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Javas:

Länge leve next gen, så Pc kan Utvecklas ololololol

Haha du tror pc kommer utvecklas när en stor del av pc spelarna sitter på en bärbar dator med i3 och Intel gma och spelar Diablo 3.
Dom enda spelen som kommer utvecklas är konsolportarna men dom spelen hatar väl alla?

PC:n har överlevt ganska många konsol-generationer så det är nog lugnt. Blir intressant nu med förhoppningsvis bättre portar när både Sony och Microsoft kör på PC-hårdvara.

Det är många PC-nördar som viftar runt om att PC är överlägset mycket bättre. Oftast är det personer som sitter och lirar LoL eller WoW i slutändan (påstår inte att du gör det).
Måste få tillägga att man får spendera bra mycket mer pengar på att "uppgradera" din PC medan med en konsol har du redan produkten framför dig och behöver inte "piffa" till den tills nästa generation.
Men varför jag föredrar just konsol är just för dom exklusiva titlarna som enbart kommer ut till konsol. Oftast så finns alla PC-spel även till ps3/360.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av icecold:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Javas:

Länge leve next gen, så Pc kan Utvecklas ololololol

Haha du tror pc kommer utvecklas när en stor del av pc spelarna sitter på en bärbar dator med i3 och Intel gma och spelar Diablo 3.
Dom enda spelen som kommer utvecklas är konsolportarna men dom spelen hatar väl alla?

PC:n har överlevt ganska många konsol-generationer så det är nog lugnt. Blir intressant nu med förhoppningsvis bättre portar när både Sony och Microsoft kör på PC-hårdvara.

Rent tekniskt kan det bli ett problem om spelen är optimerade för konsol som tex. GTA IV. Det gjorde så att kravet för att få flyt i spelet var en quad core. Om nu spelen optimeras för att nyttja 6 kärnor eller liknande så kan det bli problem för PC ägare med 4 kärniga CPUer.

Men vi får se. Jag ser fram emot en ny generation.

Det stämmer men samtidigt skapar det ett behov av att köpa nytt vilket inte funnits på flera år, kommer bli intressant att följa utvecklingen.

Medlem

Blir nog en gaming laptop istället.

Steam Rocks!

Medlem

fasen jag slutar kl 19 undra om man kan komma loss lite tidigare

Inaktiv
1
Skriv svar