Farväl, Games for Windows Live

Ish
Medlem

And not a single fuck was given that day.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Newklear:

Något av det värsta åbäket i spelhistorien... Sen att Xbox live eller vad skiten de kallar sin hemsida/tjänst för fungerar sämre än någon annan har inte direkt gjort saken bättre.

Om de inte kan lära sig från konkurrenterna borde de inte ge sig in i branschen överhuvudtaget.

Kul åsikt. För när MS ändrar något så blir det ett jäla gnäll.

På grund av att de flesta förändringar de gjort de senaste åren har varit förfärligt dåliga.

Det är inte ofta de gör något så här positivt, så ja, det kanske är en "kul" åsikt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nu är det bara vänta på att Origin, Uplay och Steam helvetet stänger ner oxå...

Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

bara för att klargöra: Poäng på Xbox live kommer göras om till riktiga pengar eller hur? Inte tas bort?

Läs den lilla artikeln igen så får du svar.

Jaja jag är väl trög då men "De uppmanar er som har poäng kvar att spendera dem så fort som möjligt, då de kommer bli obrukbara den 22 augusti.
" När jag läser förstår jag ju att det bara är GFWL poängen som försvinner INTE XBL poäng/pengar.

Ville bara vara säker på att XBL poäng görs om till pengar och inte tas bort


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nu är det bara vänta på att Origin, Uplay och Steam helvetet stänger ner oxå...

Uplay får gärna stänga ner, värdelös tjänst. Men origin och steam? Nej.. man vill ju gärna kunna ladda ner sina spel som man köpt på respektive tjänst liksom..

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Gaara:

Nu är det bara vänta på att Origin, Uplay och Steam helvetet stänger ner oxå...

Uplay får gärna stänga ner, värdelös tjänst. Men origin och steam? Nej.. man vill ju gärna kunna ladda ner sina spel som man köpt på respektive tjänst liksom..

Ja visst, jag är dock gammalmodig av mig och köper mina spel i "fysiska" versioner och är trött på att regga/binda dem till konton..."det var bättre förr"

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Gaara:

Nu är det bara vänta på att Origin, Uplay och Steam helvetet stänger ner oxå...

Uplay får gärna stänga ner, värdelös tjänst. Men origin och steam? Nej.. man vill ju gärna kunna ladda ner sina spel som man köpt på respektive tjänst liksom..

Ja visst, jag är dock gammalmodig av mig och köper mina spel i "fysiska" versioner och är trött på att regga/binda dem till konton..."det var bättre förr"

Fysiska versioner.. De där fysiska versionerna kunde ju nästan lika gärna vara en tom förpackning med nyckel nuförtiden Old school fysiska versioner (där inte halva spelet behövs laddas ner) är nog rejält på utgång tror jag och har varit länge.

Medlem
Skrivet av maucau:

Kommer fira med en cigarr och ett glas fin whisky ikväll. Hoppas de kan patcha bort skiten ur SF4 så man slipper känna sig smutsig när man ska spela det.

Kunde inte hålla med mer, vill inte bidra till problemet.
Sen vore det trevligt om "local" var "eu" och inte "centrala Sverige" som det är idag. But I digress

Medlem

MS klättrar sakta uppåt men faller fortfarande lite då och då.
Men detta är ett stort kliv och det känns bra att man kommer slippa GFWL i framtiden.

Medlem

Tips på vad jag kan spendera 200 poäng på?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ÄNTLIGEN! WOOHOOO!

Medlem

vänta nu, vadå poängen blir obrukbara efter 22 augusti?

vaknade precis, så jag kanske har lässvårigheter, men när jag försöker läsa här

så verkar det ju som om poängen konverteras till riktig valuta,
man ska tydligen kunna aktivera microsoft points kort efter den 22, då de istället blir pengar direkt.

har man points på gfwl, så borde de gå att använda i xbox live senare, inte gå upp i rök, menar jag.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Gaara:

Nu är det bara vänta på att Origin, Uplay och Steam helvetet stänger ner oxå...

Uplay får gärna stänga ner, värdelös tjänst. Men origin och steam? Nej.. man vill ju gärna kunna ladda ner sina spel som man köpt på respektive tjänst liksom..

Jag tycker Uplay är den bästa. Men som sagt, jobbigt att ha så många klienter: Uplay, Origin, GFWL, Rockstar Club, Battleweb, Steam osv.


signatur

Det var detta...

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tack och adjö Games for Windows Live. Må vi aldrig ses igen.

Inaktiv

Härligt! Mer sånt här!

Medlem

Bort med alla så kallade klienter. ok för att köpa men inte att måste använda när man spelar single-player. Socialnarkomanerna inte medräknade.


signatur

Det var detta...

Medlem

Och så kommer en dag steam också göra.

Tänk på det ni som sitter och staplar digitala spel på proverbial höjd i metervis.
För att inte tala om stackarna som sliter i veckor, om inte månader för sina achivements och digitala kolbitar.

Medlem
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av walter_iego:

Hur funkar det med äldre spel som kräver login till detta, hmm...

Tjänsten kommer fortfarande vara igång som vanligt. Den ända skillnaden är att det inte går att handla någonting.

Exakt.
Vansinnigt dåligt skriven nyhet! Den stämmer ju för fan inte. Om författaren av nyheten har någon sorts yrkesstolthet överhuvudtaget, så bör denne ändra det den skrivit..

Slappt..

Medlem

Och det är DÄRFÖR vi hatar den här typen av tjänster framför gamla hederliga fysiska media och lokala savefiler... >=/


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

signatur

I drank what?

12
Skriv svar