Krönika - De oälskade basketspelen

Robot
Krönika - De oälskade basketspelen

Det är inte lätt att älska basket(spel) i ett land där den senaste utgåvan bara säljer ett par hundra exemplar.

#nba-jam, #double-dribble, #nba-courtside, #nba2k-11, #nba-live-14, #nba-2k14, #nba-2k12, #nba-live-11


Medlem
Krönika - De oälskade basketspelen

Mer basket än så här blir det väl inte. http://www.youtube.com/watch?v=E2Zi6udU5BE
Har inte spelat ett basketspel sedan dess, jag är rädd att inget annat når samma klass:)

Skrivet av Largus:

Mer basket än så här blir det väl inte. http://www.youtube.com/watch?v=E2Zi6udU5BE
Har inte spelat ett basketspel sedan dess, jag är rädd att inget annat når samma klass:)

Just det ja, visste väl att jag missade minst en klassiker i uppräkning av gamla basketspel. En mot en med Larry Bird, snacka om smal titel

Jag och Notch pratade om autografer en gång. Vi har båda ytterst få. Han var så stolt över att ha Molyneux autograf. Då sa jag att jag har Larry Birds. "Va, vem är det?" frågade han då. Tror han missade Dr J vs Larry Bird....

Medlem

NBA 2k13 är det spelet jag spelat mest i år. Så du är inte ensam att älska den mest underhållande sporten i världen.
Jag inser också att vi som följer NBA är en minoritet här i Sverige, men oj vad basket febern sprider sig! Tänk att 2013 var året vi fick se ett NBA slutspel på svensk TV.
För mig kom kärleken till basket med NBA live 95 till pc på ungdomsgården och jag har aldrig tittat bakåt igen

Inaktiv

TV Sports Basketball var det första jag spelade, och det var otroligt bra. Man kunde skapa egna lag och designa karaktärerna och sen spela det i en liga. Enda nackdelen var att det var centrerat runt zonerna, mittplan var en automatisk förflyttningsscen. Spelade det hur mycket som helst på Amigan.

Oooo NBA live 95 Har varit stor basketfantast men intresset har svalnat stort de sista åren.

Go Miami Heat!!! Förresten


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Basket....nä jag har försökt förstå charmen men det är för mig lika tråkigt att titta på som handboll.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Måste erkänna att jag tappade intresset efter ungefär halva sida ett och slutade läsa. Arnroths krönikor brukar vara intressanta och välskrivna. Men basket...
Eeeh, nej.
Sorry.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

NBA Jam <3, ägde det till mitt Playstation, MINER !

phi
Medlem

Double Dribble. Det är min enda erfarenhet av basketspel och då spelade jag ändå basket i flera år när jag var yngre men jag har nog aldrig haft tanken på att köpa ett basketspel.

Skrivet av Akronym:

Måste erkänna att jag tappade intresset efter ungefär halva sida ett och slutade läsa. Arnroths krönikor brukar vara intressanta och välskrivna. Men basket...
Eeeh, nej.
Sorry.

Jag skrev väl medveten om risken; men tänkte att ska jag nån gång skriva om just basketspel så är det nu, första krönikan och i augusti som jag har chansen. Nästa gång byter jag som sagt ämne

Medlem

Först trodde jag detta var ett försök till reklam för basketspel men ju längre man kommer i texten desto mer inser man att Arnroth faktiskt är den basketnörd han utger sig för att vara. Kul läsning!

Medlem

Jag är inget stort basketfan direkt men varit väldigt sugen på att testa NBA2K13 ända sen jag såg en streamer spela det, det verkar väldigt kul.

Medlem

Välskrivet i vanlig ordning
Trots totalt ointresse av såväl sporten som spelen så är jag nu lite klokare och har lärt mig något nytt idag

Basketförbundets pressansvariga twittrade en länk till mej som förklaring till varför just Kyrie irving är på omslaget till Live. Nåt helt annat än jag trodde, rätt roliga fyra minuter om du orkar ta dej till slutet..
http://www.youtube.com/watch?v=8DnKOc6FISU

Medlem

Super Real Basketball:

Kommer aldrig att göras ett bättre basketspel, spelar detta än idag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag har NBA Jam On Fire Edition på Xbox, riktigt kul

Medlem

Anroth anroth anroth... vart har du din feminismkamp nu då? Du som börjar gråta såfort ett par över dimensionerade bröst är med i ett spel. Varför ser jag inget gnäll om att inte tjejer är med i spelet? eller att alla killar är onödigt lättklädda?

Jag visste att basketspelare var mesiga och dåligt tränade men att det skulle vara jobbigt å sänka treor? lol ett par tusen kast klara man väl innan man ens blir svettig...

Skrivet av TheWarlock:

Anroth anroth anroth... vart har du din feminismkamp nu då? Du som börjar gråta såfort ett par över dimensionerade bröst är med i ett spel. Varför ser jag inget gnäll om att inte tjejer är med i spelet? eller att alla killar är onödigt lättklädda?

Jag visste att basketspelare var mesiga och dåligt tränade men att det skulle vara jobbigt å sänka treor? lol ett par tusen kast klara man väl innan man ens blir svettig...

Bara lugn, den återkommer, kampen. Men man får inte alltid plats med allt i en krönika; att det saknas kvinnliga basketspelare är märkligt med tanke på att NBA driver WNBA sen länge och det finns gott om stjärnor där. Men det är ett annat ämne.

Medlem

Senaste året har det varit ganska mycket om tjejbasket på radion. Det hade varit roligt om man slängt in lite fler ligor i NBA spelen precis som dom lagt in Elitserien i NHL spelen.

EDIT: Är ägare av NBA 2K12 till PS3 och det spelet är rätt bra och funkar med 3D vilket ger spelet ett otroligt djup!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av marcus8958:

Senaste året har det varit ganska mycket om tjejbasket på radion. Det hade varit roligt om man slängt in lite fler ligor i NBA spelen precis som dom lagt in Elitserien i NHL spelen.
http://www.northland.eu/getmedia/7739a8c5-7a5b-4c90-affd-b017...

Absolut, håller med. Borde komma snart med tanke på att både Fifa och NHl har det, plus att det finns några riktigt stora stjärnor i WNBA. Det är nog tyvärr långt innan vi får ser Eldebrinkarna eller Northland i ett basketspel är jag rädd...Som jag skrev tidigare; NBA har ju drivit WNBA sedan länge, så vit jag vet den enda sedan länge fungerande bollsportproffsligan med nån status i USA. WNBA är med på All Star helger och allt, så rent organisationsmässigt ligger NBA långt fram på så sätt. Det är ju dock inte de som bestämmer om spelen.

Medlem

Införskaffade NBA 2K13 för några månader sedan och är helt frälst. Varit lite småintresserad av basket under en ganska lång tid men aldrig så pass att jag har följt ett specifikt lag eller faktiskt kollat på speciellt många matcher.

Det här spelet är dock något av det roligaste jag har prövat och MyCareer är nog det bästa karriärläget jag har stött på i sportspel hittills.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Basketspel kunde vara roligt att spela när man var liten, men idag är spelen alldeles för seriösa och det blir för mycket.

Spelade detta väldigt mycket själv.

Skrivet av 4liv3:

Införskaffade NBA 2K13 för några månader sedan och är helt frälst. Varit lite småintresserad av basket under en ganska lång tid men aldrig så pass att jag har följt ett specifikt lag eller faktiskt kollat på speciellt många matcher.

Det här spelet är dock något av det roligaste jag har prövat och MyCareer är nog det bästa karriärläget jag har stött på i sportspel hittills.

Själv är jag helt fascinerad av de gamla matcherna man kan spela. Något som var ännu bättre på NBA2K12, där de till och med är "filmade" i samma stil som på 50-, 60- och 70-talen, med publik. coacher och allt i tidstypisk stil. Afro, polisonger, strumpor upp till knäna och fula men coola gamla hookskott

Medlem

basket spelet där den stora talangen är att man är lång!!

Medlem
Skrivet av gooler:

basket spelet där den stora talangen är att man är lång!!

Som porrfilm...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ELF
Medlem

Det behövs nog en speciell typ av person för att gilla basketspel


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Är basket en sport??? Trodde det var en hobby för långa människor

Skrivet av Styggve:

Är basket en sport??? Trodde det var en hobby för långa människor

Vilket du tänker tills du ställer dej intill en sån där lång människa som spelar basket, och fattar att han eller hon inte bara är lång, utan stor och stark också - bara med lite andra dimensioner.

12
Skriv svar