Guild Wars 2 är det snabbast säljande mmo-spelet i väst

Medlem

Tyckte GW2 var tråkigt. Körde ett litet tag men fastna aldrig.

Medlem

Hade själv givit spelet en 3.5:a dfter första betorna men utan tvekan en 5:a nu snart ett år senare.

Har som sagt spelat samtliga betor sedan spelet öppnade portarna med undantag för en kort paus när Riders of Rohan släpptes. Någonstans runt 1500 timmar har det blivit, en majoritet av dem i någon form av pvp.

Det som gör spelet bra i min mening är:

*Ingen gear-grind - De alts jag levlat har varit fullgearade inom en timme. Ser noll nöje i själva grinden.

*Bra och snygg värld. Har utforskat de flesta hörn efter tre genomspelningar.

*PvP utan gear (eller samma utbud gratis till alla). Känslan att jag själv vinner/förlorar snarare än gearet ger mycket.

*Rolig stridsmekanik för PvP, tyvärr inte riktigt lika bra för PvE. Dessutom hög skillcap på många klasser. Den som ifrågasätter det har antingen rätt få timmar spelade mot kompetent mostånd.

Vad som saknas är: Guild Halls, olika former av arena-pvp, mekaniskt utmanande PvE samt ytterligare djup till vissa klasser och några balanspatcher.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Är extremperiodare när det gäller GW2, spelar väldigt mycket under ett par veckor typ, sen tröttnat jag och spelar inte alls i ett par månader, sen kommer suget igen.
Nästan 500 timmar har det iaf blivit sedan launch så bortkastade pengar var det absolut inte. Bra längesen jag spelade aktivt nu igen så väntar bara på att motivationen ska infinna sig igen

Min server (Gandara) och guild är då iaf fortsättningsvis mycket aktiva, något större spelarbortfall har jag inte sett till.

Svårt att bli hypad på riktit över något MMO nuförtiden dock, är väl WoW som ligger där i bakhuvut och spökar även fast jag inte har spelat på ett par år. Dessutom tror jag Star Citizen tar upp all min hype-kapacitet för tillfället.

Medlem

Köpte det men slutade p.g.a repetitionerna överallt. Samma skit, samma "random" events...sigh.

Medlem

jag gillar det. + att det ä är sjukt snyggt

Medlem

Inte rört spelet två veckor efter launch.
Var verkligen inte vad jag förväntade mig vid max level.

Medlem

Allt är för jämställt och lätt.

Medlem

Spelar det & gillar det.. snart har jag en lvl 80 av alla proffesions, inte det enda spel jag spelar men är säkert inne nån timme varje dag! wvw är riktigt nice, när man inte blir krossad av de största servrarna!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av TexN:

Allt är för jämställt och lätt.

Allt är att överdriva. Hög-lvl fractals och framförallt pvp är per definition inte lätt. Ett par dungeonpaths är också en aning kniviga. Men det är jämställdheten i PvP som gör den spelformen både svår och intressant i min mening. Vetskapen om att du spelar mot någon och inte dennes gear gör att man måste vara på tårna jämt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Deras totala svek mot rollspelscommunityn fick mig att överge GW2. Det är tillräckligt mycket motvind i spel som öppet stödjer det (så som WoW).

För det första måste det finnas officiella RP-servrar så att rollspelare och andra inte stör varandra (det går båda vägarna). Resten skulle jag kunna göra en lång lista av.

Synd för ett spel med så mycket potential av lore, miljö, exploration och gameplay (rollspelare rollspelar inte hela tiden).


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Började nyligen spela det vid sidan, och tycker det har ett reiktigt bra stridssystem, samt gillar verkligen att man kan fara vat som helst i världen och ändå få motstånd, så att man inte måste hålla sig till 3 areor enbart.

Blev ocksås tälld av att det inte fanns någon officiell RP-server, men måste ändå säga att det inte direkt är några problem att hitta RPers på de två inofficiella jag känner till. Jämfört med WoW som jag också spelar så har det faktiskt varit lättare att komma igång där.

Medlem

Kanske både såldes snabbast, men det var ett av de spel jag slutade spela snabbast också. 3 dagar, med ett en-dags försök att pröva igen.

12
Skriv svar