Eve corps: och EvE piloter: Se hit! =), Kan ni snälla svara på d här?

Inaktiv
Eve corps: och EvE piloter: Se hit! =), Kan ni snälla svara på d här?

Tjabba. (kommer bli mycke text) många frågor =)…

Har testat dom flässta mmos där ute så som.

Lineage 2 (ägde Aden på -L2extreme servern - rip)
Wow (för "gulligt”:P)
Aion (ok, men inte min stil)

Efter aion så tappade jag hoppet på att hitta ett sånt djupt och bra mmo som Lineage 2 va för mig.

Tills en dag d.v.s. då jag satt och kollade runt på youtube och fick nys om DUST 514. som ska va "samanlinkat"? Me EVE online!!

(fort efter frågan)
– – – – – – – – – – – – – – – – –
fråga:

"Ni piloter och Corp. "eller?" kan köpa "oss" marines för att slåss för er på planeter som ni kan ta över? har jag rätt?

I så fall… tror ni att det kommer bli en stor grej i EVE, att dom större corpsen köper planeter i massor (mer för oss på konsol att göra;) ), eller tror ni det faller i glömska och stannar uppe i rymden bara?

-----------------------------------

Men eftersom DUST514 kommer bli ett givet köp av mig i vilket fall nu eftersom jag älskar fps med "commander mode" och nu även (isf) en "länk till ett av världens kändaste mmos?"

Så tittar jag nu också väldigt mycket mot EVE: online.

Såg den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=olT05ozGayQ

och blev Enno mera sugen på EVE,

Och nu till mina sista frågor.

KAN NÅN beskriva lite om EVE för mig snälla?

Finns det svenska corps?

Har nån av er varit med i "the first Northern war" eller nått sånt? hur va det isf?

Kommer NI som spelare att använda er av marines att ta över planeter?

Hur långtid tar det innan man kommer in i större coprs och börjar ge sig ut på hutning missions eller krig?

Tack på förhand. mvh
ursäkta stavningen

:$


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

Om folk kommer köpa marines och försöka ta över planeter beror helt på vilka rewards det ger en att ha planeter. SÅ det är helt omöjligt att säga. Ja vissa kommer nog göra det ändå för sakens skull. Ger det bra rewards för mödan så kommer folk utan tvekan att vilja ha planeter vad den nu kommer betyda för er med konsol.

Svenska corps finns det säkert. Hur bra det är vet jag inte.

Nej den youtube länken du länkade är gammal gammal, säkert 5-7 år sedan. Jag har spelar i 4-5 år. Själv är jag inte spelaren som vill vara med i feta krig och allians intriger, tycker det är drygt.

Men charmen med eve är att det är så öppet, man kan göra massa med saker.

Vi är ett litet pirate corp som tjänar alla pengar vi behöver genom att döda eller begära ransoms av folk. Det var mer glamoröst för ett par år sedan då det fanns många ensamma piloter med värdefulla saker i de system där man kunde attackera dom. Nu är vi nästan bara ett vanligt PvP corp men vi försöker att hålla old school pirate känslan vid liv. Och vi går fortfarande runt med att bara PvPa. Man kan säga att vi valt bort alla delar av EvE som är PvE för att tjäna pengar och det enda vi gör är att PvPa, för att käna pengar måste detta däremot göras på ett orättvist sätt t.ex. genom att bryta sig in i någons PvE mission och ransoma hans skepp och kanske lite extra betalning för att få stanna kvar i vårat område och göra sin mission. etc.

Man kan sitta i "secure" space hela sitt eve liv också med liten risk för pirater och mina, missions, PvE, trade, manufacture.

Man kan joina laglösa områden där allisanser sätter reglerna. Vara del av allt som har med det att göra. Göra månbaser i rymde, POS. Mina. PvPa.

Hur snart man börjar PvPa antingen ensam, 2-3 st eller i feta krig beror enbart på dig som spelare. Du kommer få höra, av alla noobs och spelare som sitter i secure space hela livet, att det är omöjligt att PvPa innan man suttit och muppat i high sec (secure space) i 6månader och tränat upp sig. Detta är helt fel. Jag har varit pirate sen dag ett. Jag har ghort kanske 10 missions i hela mitt eve liv, jag har aldrig "rattat" npcs eller minat. Jag har tjänat pengar och dödat många. Nu är det dock svårare än var det var när jag började. Det gäller däremot att göra det som inte alla andra gör. Ja man kan sitta i high sec i 6mån och träna och sen börja PvPa men det är tråkigt! Börja direkt man dör en massa men man har också skit kul. När jag var ca 4-6mån så ransomade jag en t2 cruiser i en t1 cruiser. Cruisern jag använde ansågs som en av de sämsta i spelet vid den tidpunkten och t2 skeppet som ett av de bästa. Jag ransomade han för 60mill, mitt skepp kostade ca 3mill. Så jag tjänade in 20 nya skepp Alla sa att detta var omöjligt och som tur är har jag screen shots för folk tror mig fortfarande inte.

Det som är kul med eve är att även en ganska ung spelare (ja lite skill points måste man ha) kan vara till ganska stor nytta i ett gang med electronic warfare.

Vad jag vill ha sagt, försök att tänka annorlunda i eve då lyckas du som fan. Trots att du är ny spelare kan du göra massa saker.

I EvE ska man skaffa vänner då blir det ännu roligare. Var kräsen som fan med att välja corp om du börjar, det finns många idioter i eve, var kräsen tills du hittar ett ställe där du trivs.

ja nu skrev jag bara en massa skit här, hoppas det hjälper, fråga om du vill.

Inaktiv
Medlem

Haha... har missat det där med dust 514 helt och hållet.... låter ju rätt intressant dock.. kan man fortsätta påverka EVE från soffan när man inte orkar sitta vid datorn längre (för xboxen e ju så mkt bättre )...

Som jag förstår det är det alldeles för tidigt för att svara på frågor vad det gäller DUST514 då det inte verkar finnas allt för mycket information att tillgå. Men precis som jonne_man säger beror det ju helt och hållet på vad det ger oss i rymden för bonusar att ha kontroll över planeterna. Får vänta på mer info från CCP helt enkelt

Inaktiv

Tack för alla svar ), gillar fz,as forum. Alla e riktigt trevliga här och tillmötesgående. =).

Ska tanka hem trialen <- stavning? och tessta

lirar btw nån av er ps3 oxå?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Nej bara 360, får hoppas de släpper dust till 360 och inte ps3

Inaktiv

hahaha nu va du ju rolig ! eller inte


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Det bästa vore ju om de kunde släppa spelet till båda konsollerna så klart för att få så mycket spelare som möjligt.....

Jag ser ett nytt, mycket bättre, planetside framför mig.. det här kan bli riktigt bra Men förhoppningsvis slipper jag köpa en ps3 bara för att få lira det Men å andra sidan kan jag ju fått lirat uncharted 2 som en bonus då

1
Skriv svar