Hearthstone: Heroes of Warcraft i stängd beta

Robot
Medlem
Hearthstone: Heroes of Warcraft i stängd beta

Värt att nämna är att Europa inte är inkluderat i betan för tillfället. Vi kommer senare.

Medlem

Skamlös ripoff på MTG, men det verkar fantastiskt mysigt och jag lär troligen hitta mig själv att sitta och pilla med detta.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Det verkar för simpelt och otaktiskt imo. Jag saknar att man kan blocka med sina creatures (a lá MtG) och att de inte har några intressanta innovationer som göra att spelet står ut bland andra kortspel.

Scrolls från Mojang står sig spelmässig (taktik, replayability osv) bra mot Hearthstone men saknar kanske den härliga stilen som påminner alla om Warcraft 3 och WoW.

Medlem

Jag är inte riktigt säker på om jag håller med om att det saknar taktiska element för att man inte kan blocka med alla creatures. Du har ju varelser med taunt som kan blockera och nu blir det mer tvunget att agera offensivt mot motståndarens varelser.

Jag är absolut inte säker på om det kommer finnas något djup i spelet, men jag tycker det är förtidigt att dömma ut det än. Och tillskillnad från magic och scrolls kommer det ju vara f2p så vi får väl se

Medlem

Verkar ju smått dåligt, känns som ett försök att tjäna lite snabba cash med detta spel.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Värt att nämna är att Europa inte är inkluderat i betan för tillfället. Vi kommer senare.

This - ge oss EU beta fö helvede.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Såg Dj Wheat öppna en massa boosters igår och visst fasen började suga i Magic-tarmen... Det här kan bli dyrt.

Medlem

Ni som är sugna på denna typen av spel borde spana in Hex: Shards of Fate

Medlem

Åh jag kan knappt vänta! Det här kommer ju göra alla mina resor 90% kortare!

Skrivet av BudoWhoopass:

Skamlös ripoff på MTG, men det verkar fantastiskt mysigt och jag lär troligen hitta mig själv att sitta och pilla med detta.

What?! Vad i helvete menar du :P? Principmässigt är det inte så jättelikt eftersom man dels saknar som tidigare nämnt block med sina trupper, annat resurssystem, "hemligheter" och säkert en massa annat (tex hur de visat sina drafts fungera, men kommer kanske finnas vanligt också så). Om du menar att det är ett TCG så ja det är det.

Också som tidigare sagt. Kolla in Hex, det verkar väldigt lovande och det är betydligt mer likt MTG. Kommer nog lira båda


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

Totalkexet har gjort en vadfan:

http://youtu.be/A7DAacEZ7zs

Han säger att det är kul, men undrar om det håller i längden, typ: "kommer man att spela detta ett halvår efter release?"
Det osar också kvalité och att finishen är bra.

Själv har jag inte orkat med att lira något kortspel, men kanske dags att börja snart.

Medlem

Älskar tcg så man kanske kan få några roliga timmar ur det

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Verkar ju smått dåligt, känns som ett försök att tjäna lite snabba cash med detta spel.

Är det inte vad alla spelföretag vill?

tjäna snabba cash


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Skamlös ripoff på MTG, men det verkar fantastiskt mysigt och jag lär troligen hitta mig själv att sitta och pilla med detta.

Skrivet av BudoWhoopass:

Skamlös ripoff på MTG, men det verkar fantastiskt mysigt och jag lär troligen hitta mig själv att sitta och pilla med detta.

Skrivet av BudoWhoopass:

Skamlös ripoff på MTG, men det verkar fantastiskt mysigt och jag lär troligen hitta mig själv att sitta och pilla med detta.

Så alla kortspel är ripoff på MTG? Jag är ett stort fan av MTG men jag tycker inte det ser ut som en ripoff.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Värt att nämna är att Europa inte är inkluderat i betan för tillfället. Vi kommer senare.

Det är som vanligt, synd men vad kan man göra åt saken...

phi
Medlem

Jag kan absolut se mig själv spela Hearthstone framöver. Har spelat MtG online, Shadow Era m.fl men vad jag gillar av det jag har sett från Hearthstone är att det är snabbt, simpelt men med ett djup och man slipper hela trading-aspekten av deckbyggandet.

Självklart så är det inget spel för alla men för oss som har spelat någon form av tcg/ccg så upplever i alla fall jag Hearthstone som väldigt intressant.

Medlem

Sett en del videor om det när folk spelar på nätet och jag gillar vad jag ser.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Värt att nämna är att Europa inte är inkluderat i betan för tillfället. Vi kommer senare.

ovanligt

Medlem

Inte en som spelat TCG spel alls, pokemon som liten men då jävlades man mest bara.

Ser väldigt intressant ut

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Verkar ju smått dåligt, känns som ett försök att tjäna lite snabba cash med detta spel.

Så sjukt misstänksam, tror du verkligen att blizzard behöver tjäna snabba cash? De är inte direkt kända för snabba cash utan mycket cash över lång tidsperiod. Det gör spelet för att det tycker det är kul koncept som de alltid velat göra.

Inaktiv

Tittat en del på när Day9 och TotalBiscuit spelar och blivit väldigt sugen. Hjälper ju inte att de varit helt lyriska över spelet också. Men ja, det kräver väl en kortspelsentusiast för att förstå.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Verkar ju smått dåligt, känns som ett försök att tjäna lite snabba cash med detta spel.

Man kan ju dock inte säga att de nånsin har direkt påstått att de lagt stora pengar på spelet heller. Alla vet att det inte är något AAA-spel.

Jag blir dock överaskad om det blir en hit. Jag tror inte att gamla WoWisar helt plötsligt börjar spela kort.

Mycket betor på hösten...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Får se om det är lika kul som Scrolls, tittade lite grann på stream men såg mest bara flashiga effekter och inte så mycket gameplay. Vill skapa min egen uppfattning.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Verkar ju smått dåligt, känns som ett försök att tjäna lite snabba cash med detta spel.

"Smått dåligt"

Hurså? Jag har kollat på ganska mycket strömmar av spelet, tycker det ser helmysigt ut. Väntar ivrigt på en beta invit (Blizzard snälla välsigna mig)

Medlem

Som jag har längtat efter detta spel. Har börjat lira lite wow igen bara för att få lite nostalgi trips tills hearthstone släpps=)

Medlem
Skrivet av Tulley:

Som jag har längtat efter detta spel. Har börjat lira lite wow igen bara för att få lite nostalgi trips tills hearthstone släpps=)

I thought I was the only one :')

Seriöst dock, ge oss Eldstadssten nu!

Medlem

Maw, nu får dom snart ta att ge mig en beta-nyckel innan jag tröttnar efter alla timmar man kollat på streams, läst kort, och surfat wikis.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar