Wolverine-författaren gör manus till Assassin's Creed-filmen

Robot
Wolverine-författaren gör manus till Assassin's Creed-filmen
Medlem
Wolverine-författaren gör manus till Assassin's Creed-filmen

Härligt, tror på denna film!

Medlem

Kan faktiskt bli riktigt bra det här. Frågan är bara.. vilket spel är handlar det om? Första? Andra? Eller kanske en kombination?

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Kan faktiskt bli riktigt bra det här. Frågan är bara.. vilket spel är handlar det om? Första? Andra? Eller kanske en kombination?

Jag hoppas på en berättelse som inte har varit med i spelen.

Medlem

Ska man tro på handlingen som har stått på IMDb ett tag så verkar det vara storyn från första spelet. Förut stog det att Fassbender skulle spela Altair men nu är det ändrat till Desmond Miles

http://www.imdb.com/title/tt2094766/fullcredits?ref_=tt_cl_sm...

Medlem

Jag tror att karaktärerna kan var från första spelet men storyn kommer vara en annan. För gör dom inte så kommer filmen bli kass.

En film om Walter_iego Vad sägs om att vi fyller en bio salong med FZ folk på premiären


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

"A bartender is captured by a large corporation and sent into a machine named the Animus to relive the memories of his ancestors -- Most of whom are Assassins -- to retrieve powerful and dangerous artifacts." Enligt IMDb är detta handlingen.

Medlem

VARFÖR finns det inget AC-spel där man ska lönnmörda Hitler än? Känns som missed opportunity...

Medlem
Skrivet av Luftman:

VARFÖR finns det inget AC-spel där man ska lönnmörda Hitler än? Känns som missed opportunity...

Ja, varför inte göra precis som typ 100 andra spelutvecklare har gjort.

Skrivet av matnojje:

Jag tror att karaktärerna kan var från första spelet men storyn kommer vara en annan. För gör dom inte så kommer filmen bli kass.

Suck.... Får jag fråga varför den skulle bli kass om den följde samma story arc eller iaf en snarlik som spelet?

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Luftman:

VARFÖR finns det inget AC-spel där man ska lönnmörda Hitler än? Känns som missed opportunity...

Ja, varför inte göra precis som typ 100 andra spelutvecklare har gjort.

Skrivet av matnojje:

Jag tror att karaktärerna kan var från första spelet men storyn kommer vara en annan. För gör dom inte så kommer filmen bli kass.

Suck.... Får jag fråga varför den skulle bli kass om den följde samma story arc eller iaf en snarlik som spelet?

Snarlik kan fungera men en story i spel är uppbyggd på ett sätt som ska göra det intressant i många fler timmar än vad en film är.

Storyn i ett spel är baserat på att spelaren ska känna att han har ett val och utan det valen faller hela storyn. I en film har tittaren inga val.

En film kräver mer fokus på känslomässiga relationer till andra personer än huvudpersonen, något som ac saknar.

Ett spel har side quests som är viktiga för att första hela berättelsen. Man kan se det som om en film är en linje man följer är ett spel som att följa ett träd från botten till toppen där grenarna är lika viktiga som stammen.

I grund och botten skiljer berättarstrukturerna i fil och spel för mycket. Det är samma orsak som gör att filmer sällan blir bra spel.

1
Skriv svar