Notch lägger ner 0x10c

Robot
Notch lägger ner 0x10c

Efter månader av inaktivitet lägger Markus Persson ner sitt rymdprojekt.

#minecraft, #0x10c, #shambles


Medlem
Notch lägger ner 0x10c

Va synd. Vet det sågs fram emot det spelet här hemma


signatur
Medlem

Han är inte en zebra.

k3m
Medlem

Neeeej! Fan nu är jag lite lack på honom. För jag såg verkligen fram emot 0x10c. Nå, får hoppas att X Rebirth glädjer mig i stället.

Medlem

Tråkigt om han blev en one-hit-wonder i spelbranschen. Hade varit skoj om han gjorde fler bra/lyckade spel, känns bra för Sverige som spelutvecklingsland att ha sköna duktiga utvecklarprofiler!

Inaktiv

Han är redan som en avdankad musikartist. Det snackas mycket men det ända han lyckats med är EN hit.

Skönt med pengarna dock.

Medlem

Fasen, hoppas på att han hittar på något annat coolt då. Han har ju kreativitet iallafall!

Medlem

Trodde att det var redan nedlagt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

One hit wonder

Medlem

Neej...
Fastnade aldrig det minsta för minecraft men detta verkade riktigt intressant.

Helvetes jävla skit....


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Satan vad tråkigt, jag såg fram emot det här spelet väldigt mycket


signatur

Game long and prosper

Medlem

det käns lite som jante lagen om man läser komentarena här.... med högsta sannolikhet kommer han inte få till en hit i storlek med minecraft men scrols har ju fåt ganska gott mottagande här och där så att säga att han är ett misslyckande/one hit wonder är ju att ta i från tårna.

Medlem
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

det käns lite som jante lagen om man läser komentarena här.... med högsta sannolikhet kommer han inte få till en hit i storlek med minecraft men scrols har ju fåt ganska gott mottagande här och där så att säga att han är ett misslyckande/one hit wonder är ju att ta i från tårna.

Hade jag varit honom hade jag sålt allt och levt på pengarna resten av livet.

Medlem

Hur gör man när man göder en ådra, det skulle jag vilja se, att göda en blomma eller en gräsmatta är en sak, men ådra, hur tänkte skribenten nu, hahah

Jag tror faktiskt de här pengarna var det värsta som kunde hända honom, kreativt sätt. En konstnär behöver motgång för att känna sig motiverad att jobba på. När man är ekonomiskt oberoende blir man lat, men det kan självfallet vara andra saker som har med saken att göra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Helt rätt. Njut av pengarna säger jag bara.

Avstängd
Skrivet av Zappa:
Skrivet av fluffmajster:

det käns lite som jante lagen om man läser komentarena här.... med högsta sannolikhet kommer han inte få till en hit i storlek med minecraft men scrols har ju fåt ganska gott mottagande här och där så att säga att han är ett misslyckande/one hit wonder är ju att ta i från tårna.

Hade jag varit honom hade jag sålt allt och levt på pengarna resten av livet.

Han har redan nog med pengar för att leva oändligt länge på räntan eller massvis av år om han tar av pengarna direkt om det skulle vara något man strävar efter.

Inaktiv
Skrivet av Zpartan:

Hur gör man när man göder en ådra, det skulle jag vilja se, att göda en blomma eller en gräsmatta är en sak, men ådra, hur tänkte skribenten nu, hahah

Du skojar sig?

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av fluffmajster:

det käns lite som jante lagen om man läser komentarena här.... med högsta sannolikhet kommer han inte få till en hit i storlek med minecraft men scrols har ju fåt ganska gott mottagande här och där så att säga att han är ett misslyckande/one hit wonder är ju att ta i från tårna.

Hade jag varit honom hade jag sålt allt och levt på pengarna resten av livet.

Varför sälja allt när det fortfarande är en verksamhet som genererar avsevärda summor varje år?

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Hur gör man när man göder en ådra, det skulle jag vilja se, att göda en blomma eller en gräsmatta är en sak, men ådra, hur tänkte skribenten nu, hahah

Du ska inte läsa böcker eller gå på teater och du tycker den meningen är konstig,

Skrivet av daver:

Han är inte en zebra.

Va har jag missat något?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Skit me.. Men nått som har potential är starmade

http://star-made.org/

Medlem

tror inte ärligt han bryr sig.. med framgångarna efter minecraft why bother? han har mer pengar än vad dom flesta kan drömma om... bara njuta av livet å skita i resten måste va skönt.

phi
Medlem
Skrivet av Zpartan:

Hur gör man när man göder en ådra, det skulle jag vilja se, att göda en blomma eller en gräsmatta är en sak, men ådra, hur tänkte skribenten nu, hahah

Jag gissar på att du inte har en svensk härkomst eller att du är max tolv år. Kanske rentav båda två?

Jag tyckte för övrigt att det var otroligt roligt när "dvärgarna runkade på sina skägg" i boken Bilbo. Men då gick jag på mellanstadiet och hade knappt fått hår på pungen.

Medlem

Minecraft i all ära men det skulle va najs om han gjorde ett spel som inte är så ''blockigt'' . Hans kreativitet + bra/okej grafik skulle vara något

Inaktiv
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av daver:

Han är inte en zebra.

Va har jag missat något?

Ja

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av daver:

Han är inte en zebra.

Va har jag missat något?

Läs kommentarerna i: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130818/spela-markus-perss...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Trist. Såg fram emot det här.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar