H.P Lovecraft

Skribent
H.P Lovecraft

Under gårdagens loppisrunda, där jag fyndade Dragon's Lair, Choplifter III och Lemmings till SNES slog det mig: Jag har aldrig läst något av Lovecraft. Faktum är att jag inte läst en bok på väldigt länge.

Necronomicon som är textsamlingens titel innehåller en fin blandning av Lovecrafts verk. Visst var The Call of Cthulhu mycket läsvärd, men jag fastnade för Night-Gaunts. Med nämnda text avslutar jag dagens "sen på bollen"-inlägg.

"Out of what crypt they crawl, I cannot tell,
But every night I see the rubbery things,
Black, horned, and slender, with membranous wings,
They come in legions on the north wind's swell
With obscene clutch that titillates and stings,
Snatching me off on monstrous voyagings
To grey worlds hidden deep in nightmare's well.

Over the jagged peaks of Thok they sweep,
Heedless of all the cries I try to make,
And down the nether pits to that foul lake
Where the puffed shoggoths splash in doubtful sleep.
But ho! If only they would make some sound,
Or wear a face where faces should be found!"

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
H.P Lovecraft

Läste en Lovecraft novellsamling i somras och är enormt fan utav universumet han byggt upp, men tyvärr är det mycket av hans skriverier som inte åldras så bra.

Visst, CoC, Dagon ,Re-animator etc som är dom mer kända titlarna håller väldigt bra och är fortfarande grym läsning, men bortanför det blir det ofta ganska segt och för händelselöst imo. Var många historier jag verkligen fick tröga mig igenom.

Har haft en hel helg dedikerad till lovecraftskräcken. Kollade på "Legacy of Valdemar" 1 och 2, två spanska skräckisar med tungt lovecrafttema som jag kan rekomendera, samt att jag började lira Eternal Darkness. Fan vad det är bra så far.


signatur

Videomupp

Har en novellsamling som sammanställts av fan-skrivna berättelser. Det som är kul är att den blandar Sherlock Holmes med H.P. Lovecraft. "Shadows over Bakerstreet" heter den, ganska smålustig läsning.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar