Amnesia: A Machine for Pigs släpps i september

Inaktiv
Skrivet av ELF:
Skrivet av Mjauv:

Nu hoppas jag innerligt att Shadow Warrior också kommer till GOG - det spelet vill jag väldigt gärna ha DRM-fritt.

Surfa in på önskelistan och rösta.

Behövs inte längre. Flying Wild Hog har via officiella facebook-profilen för Shadow Warrior bekräftat att spelet kommer till GOG (ett fan frågade rakt ut och Shadow Warrior-användaren svarade "yes")

k3m
Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Mjauv:

Jag förhandsbokar av flera skäl.
1: jag har som princip att köpa i princip alla titlar av hög kvalitet som kommer ut på GOG då jag tycker det är viktigt att stötta DRM-fritt.
2: Jag tycker det är viktigt att stötta Dator-exklusiva titlar.
3: Jag tycker det är viktigt att stötta svenska utvecklare (DICE undantaget)
4: Jag tycker Amnesia var bra, jag vågar därför lita på att även detta är bra.
5: Det blir billigare om man förhandsbokar. 16 dollar - det är för bövelen en ynka hundralapp.

Nu hoppas jag innerligt att Shadow Warrior också kommer till GOG - det spelet vill jag väldigt gärna ha DRM-fritt.

Personligen köper jag inte grisen i säcken av förhoppningsvis uppenbara skäl.

Nej! Nu för tiden så förbokar man inte spel längre. Dock så finns det undantag, såsom spel från CPR.

Förresten, kommer det samlarutgåvor av Witcher 3 och Cyberpunk 2077? Jag skulle uppskatta info angående detta.

Medlem
Skrivet av Strasser:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Mjauv:

Jag förhandsbokar av flera skäl.
1: jag har som princip att köpa i princip alla titlar av hög kvalitet som kommer ut på GOG då jag tycker det är viktigt att stötta DRM-fritt.
2: Jag tycker det är viktigt att stötta Dator-exklusiva titlar.
3: Jag tycker det är viktigt att stötta svenska utvecklare (DICE undantaget)
4: Jag tycker Amnesia var bra, jag vågar därför lita på att även detta är bra.
5: Det blir billigare om man förhandsbokar. 16 dollar - det är för bövelen en ynka hundralapp.

Nu hoppas jag innerligt att Shadow Warrior också kommer till GOG - det spelet vill jag väldigt gärna ha DRM-fritt.

Personligen köper jag inte grisen i säcken av förhoppningsvis uppenbara skäl.

Är en hundring så förfärligt att sätta på spel?

Utifrån din fråga undrar jag om du vet vad uttrycket "köpa grisen i säcken betyder"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Umi
Medlem

Ett demo på detta sen kan jag bestämma mig ^^

Medlem
Skrivet av Umi:

Ett demo på detta sen kan jag bestämma mig ^^

Absolut!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det jag gillar mest med Amnesia är att det är det enda skräckspel jag spelat som ger en skön skrämselkänsla. Även fast man blir så rädd att man gömmer sig under en filt bakom soffan så får man inga jobbiga tankar efteråt. Genialiskt spel!

Jag och polarna taggar som fasen på att spela uppföljaren tillsammans. Det här kommer bli bra!


signatur

Have a good time!

Medlem

Haha! Jag kommer köpa det till 100% Men jag kommer aldrig spela det! So f***ing scary..


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Brain:

Det jag gillar mest med Amnesia är att det är det enda skräckspel jag spelat som ger en skön skrämselkänsla. Även fast man blir så rädd att man gömmer sig under en filt bakom soffan så får man inga jobbiga tankar efteråt. Genialiskt spel!

Jag och polarna taggar som fasen på att spela uppföljaren tillsammans. Det här kommer bli bra!

Inga jobbiga tankar?!!? Jag gick inte ut från mitt rum efter att jag spelat det när jag var ensam hemma (det var nämligen mörkt och jag hörde ljud där utifrån, inte fan tänkte jag på att katten var inne)...

ELF
Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av ELF:
Skrivet av anon_98854:

Nu hoppas jag innerligt att Shadow Warrior också kommer till GOG - det spelet vill jag väldigt gärna ha DRM-fritt.

Surfa in på önskelistan och rösta.

Behövs inte längre. Flying Wild Hog har via officiella facebook-profilen för Shadow Warrior bekräftat att spelet kommer till GOG (ett fan frågade rakt ut och Shadow Warrior-användaren svarade "yes")

Låter nice


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Jag känner mig kränkt å grisarnas vägnar, men det går över. Hit med spelet nu!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas det blir allt än Amnesia: The Dark Descent: på tok för scriptat för att vara skrämmande. Men så har jag inte spelat om det sedan några dagar efter release, de kanske har släppt en patch?

Jag har hur som helst förbokat.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Atlas Tasume:
Skrivet av Mjauv:

Förbeställning: check.

Skulle dock vilja påpeka ang. format att spelet även kommer till Mac och Linux (det senare stöds dessvärre ej av GOG än)

Sluta förbeställa spel...

+1
Finns ingen anledning å förhansboka digitala saker finns så det räcker till alla

Och sen gnäller folkn när det inte är precis vad dom förväntade sig, och har gett förläggare och utvecklare (i vissa fall) massa pengar för något dom inte förtjänar.

Fast man behöver ju inte vara för jävla pessimistisk och trångsynt heller. Förhandsboka är en självklarhet för min del när det gäller FG.

Just detta är fel.. du litsr för mycket på en utgivare..

Till slut blir det som.blizzard och diablo 3.. folk går med facklor och högafflar och bränner sina spel på bål...
Sen diablo3 har jag inte förhandsbokat ett enda spel. Blivit slagen på fingrarna för mycket

Nej detta är inte fel, samtidigt som du kanske tycker att alla ni som total vägrar förbokningar är smarta så är ni även med och bidrar till att färre titlar får en chans i indie-scenen/kickstarter pga den överdrivna pessimismen. Frictional Games har bevisat att de klarar av att leverera så att förhandsboka Amnesia är en självklarhet även om det nu är ett samarbete med ChineeseRoom.

Förövrigt så är Kickstarter förmodligen det bästa som hänt PC-scenen på flera år nu när fans får en chans att bidra till projekt som verkligen utvecklas med hjärta, passion och med fokus på PC. Klart det finns en risk men tacka fan att tillräckligt många vågar ta sig i kragen och hjälpa till innan release...

Hellre misslyckade försök än miljardsatsningar som bara blir mer och mer generiska för att bli allt för alla. De går mer och mer ifrån deras "core" fans *host* bf,splintercell,rainbowsix,residentEvil,cod, *host* listan är oändlig på missbrukade serier..

Medlem
Skrivet av zauii89:

Nej detta är inte fel, samtidigt som du kanske tycker att alla ni som total vägrar förbokningar är smarta så är ni även med och bidrar till att färre titlar får en chans i indie-scenen/kickstarter pga den överdrivna pessimismen. Frictional Games har bevisat att de klarar av att leverera så att förhandsboka Amnesia är en självklarhet även om det nu är ett samarbete med ChineeseRoom.

Förövrigt så är Kickstarter förmodligen det bästa som hänt PC-scenen på flera år nu när fans får en chans att bidra till projekt som verkligen utvecklas med hjärta, passion och med fokus på PC. Klart det finns en risk men tacka fan att tillräckligt många vågar ta sig i kragen och hjälpa till innan release...

Hellre misslyckade försök än miljardsatsningar som bara blir mer och mer generiska för att bli allt för alla. De går mer och mer ifrån deras "core" fans *host* bf,splintercell,rainbowsix,residentEvil,cod, *host* listan är oändlig på missbrukade serier..

Det är stor skillnad på att förhandsboka och att kickstarta något.

När du förhandsbokar vet du att det är ett spel som kommer att komma ut, vilket du inte gör med en kickstart, där finansierar du själv ett koncept, förhandsbokar du slänger du onödiga pengar som kommer gå raka vägen till de som finansierade spelet, typ EA , Activision eller Ubisoft, inte till de som utvecklade spelet.

Frictional Games har bevisat att de gör bra spel ja, men Amnesia: A Machine for Pigs är gjort av Thatchineseroom med frictional games som konsulter. Dear Esther är knappt ett spel i många ögon, därav finns det en risk att detta spel kanske blir betydligt sämre än det förra spelet.

Du hjälper inte ett företag med ett spel bara några veckor innan release.. spelet är helt klart och det optimeras och bugtestas bara, det är inte så att "oh vi fick 10 000 förhandsbokningar, nu kan vi lägga till mer i spelet!" det hinner man inte.

Hade det nu varit så hade förhandsbokningar varit ännu sämre, då hade det kanske blivit så att företaget skjuter upp lanseringen..
Eller att de lägger till det där extra väldigt hastigt, lägger för lite tid på optimering och bugtests att spelet blir ospelbart.

Förhandsboka aldrig ett spel, kickstarta gärna ett spel.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zauii89:

Nej detta är inte fel, samtidigt som du kanske tycker att alla ni som total vägrar förbokningar är smarta så är ni även med och bidrar till att färre titlar får en chans i indie-scenen/kickstarter pga den överdrivna pessimismen. Frictional Games har bevisat att de klarar av att leverera så att förhandsboka Amnesia är en självklarhet även om det nu är ett samarbete med ChineeseRoom.

Förövrigt så är Kickstarter förmodligen det bästa som hänt PC-scenen på flera år nu när fans får en chans att bidra till projekt som verkligen utvecklas med hjärta, passion och med fokus på PC. Klart det finns en risk men tacka fan att tillräckligt många vågar ta sig i kragen och hjälpa till innan release...

Hellre misslyckade försök än miljardsatsningar som bara blir mer och mer generiska för att bli allt för alla. De går mer och mer ifrån deras "core" fans *host* bf,splintercell,rainbowsix,residentEvil,cod, *host* listan är oändlig på missbrukade serier..

Det är stor skillnad på att förhandsboka och att kickstarta något.

När du förhandsbokar vet du att det är ett spel som kommer att komma ut, vilket du inte gör med en kickstart, där finansierar du själv ett koncept, förhandsbokar du slänger du onödiga pengar som kommer gå raka vägen till de som finansierade spelet, typ EA , Activision eller Ubisoft, inte till de som utvecklade spelet.

Frictional Games har bevisat att de gör bra spel ja, men Amnesia: A Machine for Pigs är gjort av Thatchineseroom med frictional games som konsulter. Dear Esther är knappt ett spel i många ögon, därav finns det en risk att detta spel kanske blir betydligt sämre än det förra spelet.

Du hjälper inte ett företag med ett spel bara några veckor innan release.. spelet är helt klart och det optimeras och bugtestas bara, det är inte så att "oh vi fick 10 000 förhandsbokningar, nu kan vi lägga till mer i spelet!" det hinner man inte.

Hade det nu varit så hade förhandsbokningar varit ännu sämre, då hade det kanske blivit så att företaget skjuter upp lanseringen..
Eller att de lägger till det där extra väldigt hastigt, lägger för lite tid på optimering och bugtests att spelet blir ospelbart.

Förhandsboka aldrig ett spel, kickstarta gärna ett spel.

Är väl medveten om att förhandsbokningar så kort innan spelar mindre roll men det gör heller ingen skada till företag som dessa. Det är en bra stor skillnad på att förboka cod 52 och amnesia 2 och skulle det trots allt inte vara det bästa spelet i världen så känner jag ingen större sorg jämfört med om jag hade gjort samma sak med cod. Man kan klara sig ganska långt på att bara läsa på och researcha spelen man förhandsbokar.

Medlem

Första reaktionen: JAAAA äntligen!!

Andra reaktionen: NEEEJ nu kommer jag gråta mig till sömns i fosterställning i 3 månader igen...

Medlem

Det här blir kul. Dags att raka nackhåren så de inte hoppar ur och tar hårsäckarna med sig...
Go Frictional go!

12
Skriv svar