Xbox One-trailer visar många spel

Medlem
Xbox One-trailer visar många spel

Hur många utav dessa spelen är helt exclusive då?

Medlem

Xbox one har inte mycket att komma med både konsol mässigt och spel mässigt. Som det ser ut spel mässigt har dom bara Halo och Forza som är hyfsat. Ryse är ju QT skit som ingen vill ha. Deadrising 3 helt ok men verkar va som dom andra Deadrising. Så Xbone verkar dött på alla sätt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Welo:

Xbox one har inte mycket att komma med både konsol mässigt och spel mässigt. Som det ser ut spel mässigt har dom bara Halo och Forza som är hyfsat. Ryse är ju QT skit som ingen vill ha. Deadrising 3 helt ok men verkar va som dom andra Deadrising. Så Xbone verkar dött på alla sätt.

Dött på alla sätt för att de flesta av spelen som visades i trailern ovan inte faller dig i smaken?

Medlem

killer instinct
forza 5
ryse
Dead rising 3
halo

är väll dom spel som är exklusive just till X1 men jag blir inte förvånad om dead rising och Titanfall kommer till ps4 också

Medlem

Oj vad fina spel, synd bara att konsolen inte är här i tid så jag kan spela dem :D.

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Oj vad fina spel, synd bara att konsolen inte är här i tid så jag kan spela dem :D.

Lol, ja. Om nu PS4 släpps i år i Sverige så kommer ju många utav multiplat-spelen få en sorts "nextgen-tidsexklusivitet"* här. Typ BF4, AC4, CoD, WatchDogs, Fifa med flera.

*Räknar inte med Wii U, förlåt.

Medlem

Titanfall kommer förhoppningsvist bli grymt... på PC!

Grafikfejs
Paradox Interactive

Här är hela listan med spel till Xbox One (hittills): http://www.onlinegamer.se/2013/08/har-ar-de-forsta-spelen-att...


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av Nenetis:

Oj vad fina spel, synd bara att konsolen inte är här i tid så jag kan spela dem :D.

Lol, ja. Om nu PS4 släpps i år i Sverige så kommer ju många utav multiplat-spelen få en sorts "nextgen-tidsexklusivitet"* här. Typ BF4, AC4, CoD, WatchDogs, Fifa med flera.

*Räknar inte med Wii U, förlåt.

Ellerhur, första batchen av next gen konsoler i Sverige är ju verkligen PS4. Det är lite synd att Microsoft ignorerar den nordiska marknaden som trots sin lilla storlek är väldigt kraftfull inom elektronik.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Welo:

Xbox one har inte mycket att komma med både konsol mässigt och spel mässigt. Som det ser ut spel mässigt har dom bara Halo och Forza som är hyfsat. Ryse är ju QT skit som ingen vill ha. Deadrising 3 helt ok men verkar va som dom andra Deadrising. Så Xbone verkar dött på alla sätt.

Dött på alla sätt för att de flesta av spelen som visades i trailern ovan inte faller dig i smaken?

Ja det är väll det man ska ha konsolen till att lira spel? Vad annars? mestadels av dom där spelen kommer ju även till ps4an och PC så dom kommer ha sina genombrott där. Xbox ones exclusives tex Ryse och DeadRising är riktigt vidriga enligt mig. Men om du ser fram emot att kolla netflix på xbox one har jag inget emot det

Medlem

- Killer instinct ser inget vidare ut, och utvecklarens bakgrund ger inga stora förhoppningar.
- Titanfall ser ut som ett spel som passar bättre på PC.
- Ryse ser ut some "QTE - the game".
- Dead Rising, jag är inget störe fan av Zombie-spel, så det blir att skippa för min del.
- Halo tappade jag intresset för efter Halo 3.

De enda spelen som, enligt mig, ser intressanta ut är Forza och Sunset Overdrive (mest pga av att det är Insomniac som ligger bakom).
Nej, det blir att hålla sig till PC samt Ps4 så länge. Det känns som att man får det bästa av två världar på det viset.

Medlem

Hur många"E3 awards" finns det egentligen? Vad ÄR det ens?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Verkar som stormen efter E3 blåst förbi. Jag förväntade mycket mer av det vi vant oss vid i andra kommentarsfält vad gäller Xbox One.

Är inget fan av exklusivitet, men hur som helst så ser jag med spänning fram emot bland annat Titanfall och Forza.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Inte mycket MS har i sin line up som tilltalar mig denna generation. Plus att de tabbade sig ganska hårt med lanseringen av själva konsolen gör ju inte saken bättre.

Blir nog bara en PS4 för mig denna gång.

Titanfall ser ju grymt ut men det kommer bli ett PC-köp.

Medlem

Och vad har ps4 för release-spel man känner man måste ha? Kan inte komma på ett enda.
Microsoft har iallafall några intressanta, dead rising inte minst.

Medlem

Fanns ingenting i den trailern som var lockande och de spel som var någorlunda intressanta släpps även till PS4.

Medlem

Får jag fråga vad för exklusiva spel som PS4 har? Ni gnäller på Xbox Ones spel och säger att ni ska köpa PS4 istället, men varför?
Enligt mig har Xbox One så många flera intressanta spel..

Medlem

Microsoft har annonserat både fler och bättre titlar än Sony har för tillfället. Xbox One givet köp!

Medlem
Skrivet av Daven:

Och vad har ps4 för release-spel man känner man måste ha? Kan inte komma på ett enda.
Microsoft har iallafall några intressanta, dead rising inte minst.

De har ju bara 2 releasetitlar har jag för mig, ett nytt Killzone och sen Knack. Annars ser ps4-fronten rätt död ut vid släpp.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Får jag fråga vad för exklusiva spel som PS4 har? Ni gnäller på Xbox Ones spel och säger att ni ska köpa PS4 istället, men varför?
Enligt mig har Xbox One så många flera intressanta spel..

Många tittar väl lite längre än de exklusiva releasespelen. Sony har bland annat studior som Naughty Dog, Santa Monica, Studio Japan, Polyphony och Media Molecule som inte visat någonting än.

Microsoft brukar satsa hårt ett par år för att få kunder för att sedan minska spelproduktionen rejält. När Kinect kom satsade MS det mesta av sin kraft på den. De senaste 2-3 åren har det väl knappt kommit några exklusiva spel alls jämfört med Sony. Ett nytt Gear of War är det enda lite större spelet jag kommer på från i år?

Vi får se om Microsoft och/eller Sony visar upp något intressant imorgon.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Ronzem:

Får jag fråga vad för exklusiva spel som PS4 har? Ni gnäller på Xbox Ones spel och säger att ni ska köpa PS4 istället, men varför?
Enligt mig har Xbox One så många flera intressanta spel..

Många tittar väl lite längre än de exklusiva releasespelen. Sony har bland annat studior som Naughty Dog, Santa Monica, Studio Japan, Polyphony och Media Molecule som inte visat någonting än.

Microsoft brukar satsa hårt ett par år för att få kunder för att sedan minska spelproduktionen rejält. När Kinect kom satsade MS det mesta av sin kraft på den. De senaste 2-3 åren har det väl knappt kommit några exklusiva spel alls jämfört med Sony. Ett nytt Gear of War är det enda lite större spelet jag kommer på från i år?

Vi får se om Microsoft och/eller Sony visar upp något intressant imorgon.

Jaha... men då köper jag vell Xbox One först då, och ett PS4 om några år

Medlem

undrar fortfarande varför Master Chief hade en morgonrock på sig... Da fcuk liksom?!

Medlem
Skrivet av MutatedElk:

undrar fortfarande varför Master Chief hade en morgonrock på sig... Da fcuk liksom?!

Morgonrock, när du vill vara med dig själv för en stund.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Vem har ens sagt att PS[ får] kommer i år här?
De har inte släppt releasedatum än, imorgon berättar de nog att den kommer i mars....utan många av deras utlovade features

Medlem

"Best games are on Xbox One" Över häften av det som visades var ju inte exklusiva som de för söker att få det till.

-Ryse föll mig inte i smaken det minsta med all QTE
-Dead Rising 3.... njae.... är rätt trött på zombies överlag nu.. alla spel har dem.
-Forza spelen är ju bara och tacka o ta emot, dessa gillas starkt. Trots floppen med online läget i Horizon.
-Halo, visst en trevlig serie, kanske blivit lite för utdragen kanske.. men så länge detta inte blir som GoW: Judgement så är det ok.
-Killer Instinct... tror inte att det kommer gå så bra om det verkligen är så att du måste betala för varje karaktär du vill spela förutom de 2 från trailern som finns med från start.

Är detta MS egna video de knåpat ihop eller? Det var ju absolut inga nyheter på spel releasen utan bara en recap vad vi redan sett från E3.

Och de missade det som jag var mest intresserad av..project spark!

Hoppas både Xbox One och PS4 kan visa upp lite fler spel i morgon.

Medlem

Många verkar tro att spelen i den där trailern kommer vid dag 1. Det gör de inte, de flesta av dem kommer släppas efter release i något som kallas "release window" vilket jag har för mig är från dag 1 fram till Maj 2014.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Många verkar inte bry sig så mycket om microsoft nsa skandal och att dem även behandlade sina kunder till en början som skit. För mig är valet enkelt och jag kommer inte att köpa nästa xbox förens ett par år efter release. Dom tar bort allt drm skydd med en patch vid xboxens release vem säger att dem inte kan återställa det när tillräckligt många köper konsolen? Sony är inte guds bästa barn men under det här året så ser dem mycket bättre ut än microsoft kanske inte på spel fronten än så länge men vi får se imorgon.

Medlem

Xbox har skönare kontroll, a buy for me. Fifa på Ps kontroll suger, varför inte ha en grop som xbox har i sina spakar? Idioti, slinter när man är lite svettig.

Nåja, xbox är sen, så då har man råd med båda.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

Xbox har skönare kontroll, a buy for me. Fifa på Ps kontroll suger, varför inte ha en grop som xbox har i sina spakar? Idioti, slinter när man är lite svettig.

Nåja, xbox är sen, så då har man råd med båda.

du har inte sett nya dualshocken va?

nåväl... lite tråkigt känns det att microsoft inte vill visa sitt pressevent på gamescom för världen.

iofs... deras mål kanske är att få alla "journalister" höga på mountain dew och doritos så att de sedan kan prata om hur fantastiska TV-upplevelser microsoft kommer erbjuda i USA.

12
Skriv svar