Wildstar blir inte free-to-play – släpps 2014

Robot
Wildstar blir inte free-to-play – släpps 2014
Skribent
Wildstar blir inte free-to-play – släpps 2014

Är det här en glad eller ledsam nyhet? Hade sett fram emot att försvinna in i mmo-dimman under hösten.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ska ett MMORPG köra månadsavgift så MÅSTE de ha mycket att ge för. Gång på gång märker vi att folk kommer för alltid jämföra nya MMO med WOW och om det inte är åtminstone lika bra eller t.o.m bättre så tvivlar jag starkt på att man bör använda sig utav en månadsavgift. Men, som vanligt vill man hoppas och tro på att det kommer vara värt det hela. Time will tell.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Dom har hämtat något från EME i alla fall. Chronoscrolls

Skribent
Skrivet av Ichinisan:

Ska ett MMORPG köra månadsavgift så MÅSTE de ha mycket att ge för. Gång på gång märker vi att folk kommer för alltid jämföra nya MMO med WOW och om det inte är åtminstone lika bra eller t.o.m bättre så tvivlar jag starkt på att man bör använda sig utav en månadsavgift. Men, som vanligt vill man hoppas och tro på att det kommer vara värt det hela. Time will tell.

1. Snygg profilbild 2. Du har helt klart rätt i ditt tänk. Samtidigt är jag rätt glad att de kör en månadskostnad. Gillar f2p, men i ett mmo av den här kalibern vill jag nog helst slippa en massa utmaningar att öppna plånboken.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

The good news:
Betalnings-modell avslöjad, utmärkt val. Gillar att man kan spela spelet för att tjäna pengar till ens egna subscription (EVE Online modellen)

The bad news:
Spelet blir försenat, men samtidigt är det en bra grej då man kan hoppas på en mer polerad/finslipad produkt i slutändan.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Detta är en bra nyhet på alla sett

Skribent
Skrivet av Rentah:

Detta är en bra nyhet på alla sett

Meh, mmo på våren är väl ingen höjdare?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Angry Joe sammanfattar hur jag känner för att betala månadskostnad rätt bra. Kolla första 50 sekunderna.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Angry Joe sammanfattar hur jag känner för att betala månadskostnad rätt bra. Kolla första 50 sekunderna.

https://www.youtube.com/embed/Ax-_06Acj8Y

De där låter mer som pay2win man tror spelet är billigt men i slutändan blir de förjävla dyrt. Med månadskostnad så får man iallfall vad man förväntar sig och inget jävla skräp däremellan. Månadskostnad kräver dock att spelet är mycket bättre än gratisversionerna är.

Medlem

Tja, i ett MMO så betalar jag ändå alltid en subscription, gjorde så även i Rift. It's how I game

Medlem

Smart gold sink för spelare med långt mer tid än pengar, samtidigt som det med för lite tid har en chans att hänga med på ett schysst sätt.

Meeeeen, har jävligt svårt för att testa ett spel som kräver både ett köp av själva spelet och sedan månadskostnad på det. Det är en jävla massa pengar för en annan, bara för att kunna testa å se om det är något för en.
Och ärligt talat så känner jag att om man inte kan vara med från början, så kan man lika gärna skita i det, då det tenderar att vara sten dött i alla "zoner" så fort folk har lvlat klart där.

Fan...

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Smart gold sink för spelare med långt mer tid än pengar, samtidigt som det med för lite tid har en chans att hänga med på ett schysst sätt.

Meeeeen, har jävligt svårt för att testa ett spel som kräver både ett köp av själva spelet och sedan månadskostnad på det. Det är en jävla massa pengar för en annan, bara för att kunna testa å se om det är något för en.
Och ärligt talat så känner jag att om man inte kan vara med från början, så kan man lika gärna skita i det, då det tenderar att vara sten dött i alla "zoner" så fort folk har lvlat klart där.

Fan...

Vad du just sa gäller ju alla spel i stort sett. Du köper spel och sen märker du om du gillar det eller inte. Du får ju en månad med i spelet, och längre än så lär det ju knappast ta att finna ut om spelet är för dig eller inte. Att det är ett online-spel gör ju ingen större skillnad. Men kanske får du en demo att testa det i någon vecka innan, precis som EVE.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Smart gold sink för spelare med långt mer tid än pengar, samtidigt som det med för lite tid har en chans att hänga med på ett schysst sätt.

Meeeeen, har jävligt svårt för att testa ett spel som kräver både ett köp av själva spelet och sedan månadskostnad på det. Det är en jävla massa pengar för en annan, bara för att kunna testa å se om det är något för en.
Och ärligt talat så känner jag att om man inte kan vara med från början, så kan man lika gärna skita i det, då det tenderar att vara sten dött i alla "zoner" så fort folk har lvlat klart där.

Fan...

Kan hålla med till tusen om att man måste betala för att testa. Om man väljer att ha att man måste betala i månaden så ha då ingen permanent betalning av spelet.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Vad du just sa gäller ju alla spel i stort sett. Du köper spel och sen märker du om du gillar det eller inte. Du får ju en månad med i spelet, och längre än så lär det ju knappast ta att finna ut om spelet är för dig eller inte. Att det är ett online-spel gör ju ingen större skillnad. Men kanske får du en demo att testa det i någon vecka innan, precis som EVE.

Förutom att jag kan vänta på på att priset går ner på ett "vanligt" spel, och spela det i min egen takt. Visst kan priset gå ner för ett mmorpg också, men väntar man så hamnar man oftast i gruset och får en ganska dålig upplevelse.

Medlem

Hade hoppats på att det skulle komma i år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Wintermist:

Vad du just sa gäller ju alla spel i stort sett. Du köper spel och sen märker du om du gillar det eller inte. Du får ju en månad med i spelet, och längre än så lär det ju knappast ta att finna ut om spelet är för dig eller inte. Att det är ett online-spel gör ju ingen större skillnad. Men kanske får du en demo att testa det i någon vecka innan, precis som EVE.

Förutom att jag kan vänta på på att priset går ner på ett "vanligt" spel, och spela det i min egen takt. Visst kan priset gå ner för ett mmorpg också, men väntar man så hamnar man oftast i gruset och får en ganska dålig upplevelse.

Eller så får du en bättre upplevelse om du väntar. Mmo releaser brukar suga imo

Medlem
Skrivet av Ichinisan:

Ska ett MMORPG köra månadsavgift så MÅSTE de ha mycket att ge för. Gång på gång märker vi att folk kommer för alltid jämföra nya MMO med WOW och om det inte är åtminstone lika bra eller t.o.m bättre så tvivlar jag starkt på att man bör använda sig utav en månadsavgift. Men, som vanligt vill man hoppas och tro på att det kommer vara värt det hela. Time will tell.

precis som i eve är det du kan köra utan att spela en krona du behöver bara fixa ingame valuta så du köper 30dagars sakerna

Medlem
Skrivet av robbis:

Eller så får du en bättre upplevelse om du väntar. Mmo releaser brukar suga imo

Det ligger något i det du säger, men det är inte kul när det är helt tomt heller ):

Medlem

Lätt värt månadskostnad om dom har bra end-game.. pallar inte med alla skit p2w mmos.

Skribent

Personligen har jag absolut ingenting emot månadsavgifter, men det ska bli spännande att se om de lyckas sälja in spelet till den stora massan som vant sig vid free-to-play.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

BRAAAAAAAAAAA!

Geeks Gaming

JAAAAAAAAAAAAAAA!!! Inte för jag bryr mig om spelet men ett stort jag till att dom inte väljer free2play

Medlem
Skrivet av Jesper943:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Angry Joe sammanfattar hur jag känner för att betala månadskostnad rätt bra. Kolla första 50 sekunderna.

De där låter mer som pay2win man tror spelet är billigt men i slutändan blir de förjävla dyrt. Med månadskostnad så får man iallfall vad man förväntar sig och inget jävla skräp däremellan. Månadskostnad kräver dock att spelet är mycket bättre än gratisversionerna är.

GW2 klarade sig bra utan månads kostnad, och inget P2W är det inte.
Personligen föredrar jag Gw2s modell där man betalar för spelet, och sedan kan spela i all evighet (Som alla andra spel) men man kan köpa kosmetiska saker och liknande.

Dock så ska man ju kunna köpa gametime för ingame pengar, så det låter bra, dock måste jag välja om jag skall spela Wildstar eller Eve, då jag inte lär ha tid att farma i bägge 2, så det blir jobbigt.


signatur

Rwa?

Medlem

Laddade upp en video under kvällen gällande denna nyhet:

Medlem

Var lite småsugen på Wildstar, mest i brist på annat, men månadskostnad kommer jag aldrig betala igen. Även om det rent kostnadsmässigt per månad är peanuts egentligen, så gnager det alltid när det går en period som man inte spelar. "Fan jag betalar ju fortfarande!", det räckte väl med alla år med WoW.

Rent estetiskt ser Wildstar ut att bli en fullpoängare, men själva spelet har aldrig riktigt väckt min längtan till liv. Det råkar bara vara det MMO som sett bäst ut av de som skulle komma snart...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Mycket bra beslut! Detta gör att man slipper alla östeuropéer som inte kan engelska, alla jobbiga småglin och testpiloter som bara spammar skit i chatten.

Fokuserar man dessutom på ett riktigt starkt endgame pve, så är mycket vunnet.

Medlem

För mig så är en månadskostnad något jag gärna betalar för Wildstar, är otroligt pepp på det spelet, och som snusare så kan jag inte direkt bli helt till mig pga priset, jag betalar 50kr+ per dosa snus, och det är något jag _vill_ ha (kan ju diskuteras)

och spelar jag ett spel som jag verkligen gillar kan jag inte förstå problemet med att betala runt 130 kronor per månad.


signatur
MEG
Medlem

Jaha jag kanske målar fan på väggen men jag gissar på att det blir en blandning av free-2-play och avgift. Månadskostnad för att spela samt att man kan köpa in game föremål osv för riktiga pengar.
Den tid när man köpte ett spel så hade man köpt hela spelet är förbi....


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Jaha jag kanske målar fan på väggen men jag gissar på att det blir en blandning av free-2-play och avgift. Månadskostnad för att spela samt att man kan köpa in game föremål osv för riktiga pengar.
Den tid när man köpte ett spel så hade man köpt hela spelet är förbi....

Njae. Det står ju att det kommer kosta pengar i månaden. Men man kommer kunna köpa ett item för riktiga pengar och även sälja det på AH i spelet, så folk som kanske farmar massvis / spelar hela dagarna kommer kunna köpa sin månadsavgift för ingame-valuta istället. Och då kan man ju jämföra det med att man köper ingame-valuta för pengar, av andra spelare.. Och hur det kommer fungera i praktiken återstår väl att se.


signatur
12
Skriv svar