Payday 2 - så ser ekvationerna ut

Medlem
Payday 2 - så ser ekvationerna ut

Det är många som funderar kring hur det fungerar med pengarna i Payday 2. Hur mycket du får behålla, vad de respektive summorna betyder, osv. Här nedan går jag igenom hur det fungerar, och den grundläggande matten bakom dessa.

Paygrade är relativt simpelt. Det är helt enkelt en kategorisering för hur mycket pengar uppdraget beräknas dra in. Notera att ett uppdrag som har t.ex 4 stjärnor fortfarande kan variera i mängd payday, inom ett visst intervall.

Day Rate är helt enkelt en summa som multipliceras mot antalet dagar en heist tar. En tre-dagars heist har alltså en viss summa som repeteras tre gånger. Denna räknas sedan mot din totalsumma pengar.

Contract Pay är en statisk summa som styrs helt av Paygrade (antalet stjärnor).

Payday är summeringen av paygrade och contract pay.

Bag loot items är allt du bär i väskor såsom cash, guld, droger och vapen

Balance.är då totalmängden av alla summor kombinerade. Detta delas dock sedan upp mellan Offshore account (94.8%) och Spending Cash (5.2%)

Pentalties delas ut till hela gruppen och inte bara till den som skjuter en civil. Detta innebär att -20,000 innebär 20,000 mindre på spending cash. En ganska kännbar förlust.

Detta innebär att en väska med juveler från t.ex uppdraget Four Stores värd $5000 ska delas mellan alla spelare och alla konton. Låt oss räkna lite på det!

Vi antar att vi är fyra personer i crew, dvs full lobby. Då ska den alltså först delas mellan alla spelar. detta är enkelt gjort.

5000 / 4 = 1250

Varje person får alltså $1250 av väskans värde. Men alla pengar kan inte tvättas, utan merparten skickas till ditt Offshore account, som ännu fått sin användning implementerad i spelet. Då får vi alltså följande:

1250 * 0.052 = 65

Med andra ord, en väska med juveler ger dig 65 dollar i spending cash. Detta är anledningen till att de som spelar Payday 2 mycket och som är väl insatta i alla heists inte stannar kvar i banken för deposit boxes t.ex. Av samma anledning bryr inte jag mig nämnvärt om att ta juvelerna i en butik ifall vi kan ta oss ut fort innan vår förare tvingas åka.

Summa summarum = Är du ute efter en hög timtaxa, lämna småsakerna. Ta det du måste och åk. Däremot är det värt det att t.ex ta alla väskor med vapen och droger osv. Då blir utslaget stort nog för att göra mödan värd det.

Men att som jag nyss råkade ut för kicka alla andra spelar och kalla oss för idioter för att vi inte ville stanna för deposit boxes är inte så smart. Du får helt enkelt inte ut pengar nog för att motivera att stå inne i bankvalvet under 2-3 assaults och blöda för maximalt sett 2600 dollar.

Hoppas ni fick lite nytta av denna informationen också!

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Payday 2 - så ser ekvationerna ut

Tack för detta!

Medlem

Körde nyss en bank heist på hard, vi fick med oss lite över 5 mille i bag items så det var rätt bra att stanna kvar då iaf


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

5 mille i bag items? o.O Det är max 100k per väska om det inte är guld, och under optimala förhållanden 140k .

Det motsvarar 35 väskor. Du är säker på att inte paydayen blev 5 mille?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Han kanske menar kronor

om man räknar kronan i 7 ggr dollarn så blir typ 5 mille ~ $ 715 000

Medlem

Jag såg ett fel som jag vet om iaf. Det där med civila har du helt fel på. Det är BARA spending cash som dras och det är BARA för den personen som dödar. Jag har själv provat. Gick in på nightclub normal å smacka ner civila (10-15 st , 3k civil) spending cash före : 13.104.400. Spending efter: 13.068.400

Medlem

Precis, såg det nu.

Det ändrades sen betan, och jag missade att .. Komma ihåg det. Fixar direkt!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det är som sagt bara personen som skjuter civila som förlorar pengarna också

Medlem

Det kan dock vara värt att öppna deposit boxes om man stealthar banken Tar dock ett tag även fast man är 4 och ingen har såg, men gör man overkill blir det ett par hundra tusen med alla väskor brukar bli runt 300k instant cash, så är ju inte direkt nå jätte extra mycket men slipper man poliserna bara så är det ju inte hela världen hehe

Medlem

Jo slipper man polisen är det bara att köra. Men när 3 av fyra lämnar mellan assaults och en står kvar och sågar.... Nej.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Haha nej då är det bara att springa för glatta livet! Förövrigt stämmer det säkert, har aldrig tänkt på nå siffror, men verkar rätt logiskt... Får runt 17 millar till offshore overkill framing frame med 12-13 additional bags och 4 pers, varav det blir typ 900k spending

Medlem

Riktigt taggad på att få spela detta, verkar som att de lyckas putsa bort skavankerna från ettan.

Medlem

Oja.

Jag avskydde ettan med en sorts passion. Tvåan kan jag inte sluta spela.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar