Football Manager 2014 – så ser den nya matchmotorn ut

Robot
Football Manager 2014 – så ser den nya matchmotorn ut
Medlem
Football Manager 2014 – så ser den nya matchmotorn ut

Ser alltid fram emot ett nytt FM spel. Dock så hade jag hoppas på en större uppdatering av matchmotorn. Hoppas dock att alla skit problem är lösta INNAN release.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

en väldigt välkommen nyhet i min bok blir cloud-saves, ska bli jäkligt nice att kunna spela samma save på bärbara i vardagsrummet som nere i min mörka mancave

Steamworks har ju enorm potential till fm oxå naturligtvis!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Underbart förvirrade spelare i defensiven.
Inte bara jag som aldrig får defensiven att fungera ;P

Medlem
Skrivet av darkreijo:

Underbart förvirrade spelare i defensiven.
Inte bara jag som aldrig får defensiven att fungera ;P

Även detta är en ny feature. Endast "granen" och Olsson kommer att vara tillgängliga som defensiva spelare i denna utgåva

Medlem

FM serien gör som FIFA serien, de brukar vänta med att fixa alla buggar helt och hållet och tar med många av fixarna till nästa spel. Samma sak med uppdateringarna, matchmotorn borde vid det här laget ha varit mer uppdaterad.

Datorerna idag klarar av mer renderingar än det där. Det som slukar mest med FM-spel är CPU/RAM inte GPU.

Medlem

En polare har lurat mig att köpa FM. Ska bli spännande att testa på något nytt :).

Medlem

Jaha ok? Jag vet inte, jag har iaf svårt att se nå större skillnader från FM 2013. Halva nöjet med spelet är ju att sitta och svära åt dom däringa små dummupparna.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

FM serien gör som FIFA serien, de brukar vänta med att fixa alla buggar helt och hållet och tar med många av fixarna till nästa spel.

Njaaaaa.
"Release Date: 2 Nov 2012"
Några patcher de har släppt.
"28 Mar 2013 @ 6:37pm"
De patchade spelet 6 månader efter det hade släppts, det visar att de i alla fall bryr sig lite om spelet efter det har släppts.
Istället för att smutskasta utvecklare & företag så råder jag dig att göra lite efterforskningar.

Citat:

- Fixed various player heights

När till och med sådana saker blir patchade så bryr de sig inte endast om de viktigaste sakerna.

Personligen spelar jag inte FM spelen men har kompisar som verkar gilla dem starkt, tråkigt nog verkar de inte alltid köpa spelen även fast de vill ha nya.

Medlem

Fm spelen är alltid roliga, bara där bajen verkar kunna ta SM-Guld och överhuvudtaget vinna matcher

Medlem

Suck... Så mycket känslor jag har till den här spelserien. Blodiga knogar efter slag i väggen. Föräldrar som, när man var en pojkvasker, stormade in i rummet när de hörde skrik av ångest av förtvivlan. Fullständiga lyckorus när man andra halvlek klarar sig ur de mest omöjliga underlägena. Timme efter timme finkammande världen efter det perfekta underbarnet. Svettig väntan på beslut om arbetstillstånd.

Även om förändringarna inte är monumentala varje spelsläpp så vet verkligen utvecklarna som vad deras fans vill ha och de levererar. Varje släpp är ett steg i rätt riktning.

När öppnar första avvänjningskliniken?

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Sethernis:

FM serien gör som FIFA serien, de brukar vänta med att fixa alla buggar helt och hållet och tar med många av fixarna till nästa spel.

Njaaaaa.
"Release Date: 2 Nov 2012"
Några patcher de har släppt.
"28 Mar 2013 @ 6:37pm"
De patchade spelet 6 månader efter det hade släppts, det visar att de i alla fall bryr sig lite om spelet efter det har släppts.
Istället för att smutskasta utvecklare & företag så råder jag dig att göra lite efterforskningar.

Citat:

- Fixed various player heights

När till och med sådana saker blir patchade så bryr de sig inte endast om de viktigaste sakerna.

Personligen spelar jag inte FM spelen men har kompisar som verkar gilla dem starkt, tråkigt nog verkar de inte alltid köpa spelen även fast de vill ha nya.

Naturligtvis patchar de spelen men jag har märkt att de ofta undviker vissa uppenbara brister i ett spel och sedan patchar dem i nästa spel + ger lite nya features.

Ett exempel på det för något spel sedan var regenerationen av nya talanger som var helt trasigt. Det var ett väldigt allvarligt problem för att det betydde att du inte kunde spela mer än kanske 10-15 säsonger innan det blev väldigt svårt att upprätthålla en viss kvalité.

SI patchade aldrig det utan lovade det som "en förbättring inför uppföljaren".
Jag minns inte om det var FM 12 eller vilken version det var men det finns flera liknande exempel.

Men FM serien är ändå det bästa spelet i den genren, FIFA Manager är lite av ett skämt(även om spelet är ett mindre skämt än det en gång var).

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Sethernis:

FM serien gör som FIFA serien, de brukar vänta med att fixa alla buggar helt och hållet och tar med många av fixarna till nästa spel.

Njaaaaa.
"Release Date: 2 Nov 2012"
Några patcher de har släppt.
"28 Mar 2013 @ 6:37pm"
De patchade spelet 6 månader efter det hade släppts, det visar att de i alla fall bryr sig lite om spelet efter det har släppts.
Istället för att smutskasta utvecklare & företag så råder jag dig att göra lite efterforskningar.

Citat:

- Fixed various player heights

När till och med sådana saker blir patchade så bryr de sig inte endast om de viktigaste sakerna.

Personligen spelar jag inte FM spelen men har kompisar som verkar gilla dem starkt, tråkigt nog verkar de inte alltid köpa spelen även fast de vill ha nya.

Som en av all de som ragade friskt på SI:s forum så kan jag säga att den 6-månaderspatchen de släppte var för att göra spelet spelbart. Matchmotorn var så galen att det inte gick att spela. De var listat bortemot 200 helt vansinniga buggar.

För övrigt, av videon att döma, ser det ut som om vi även i år kommer att få njuta av "Premier League on ice"

Medlem

Ser inte gubbarna lite uppspeedade ut? Jag är inget jättefan men jag har sett tillräckligt med fotboll för att veta hur fort de springer och vänder etc.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Ser inte gubbarna lite uppspeedade ut? Jag är inget jättefan men jag har sett tillräckligt med fotboll för att veta hur fort de springer och vänder etc.

Det beror på att de är just uppspeedade. Man kan ställa in matchhastighet efter tycke. Ett naturligt matchtempo, vilket givetvis finns, ter sig väldigt långsamt när man ser matchen från det perspektivet.

1
Skriv svar