Min EvE film, Solo Incursus PvP

Inaktiv
Min EvE film, Solo Incursus PvP

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=101...

Där har vi den. Bumpa gärna EvE-O tråden om ni gillade den

Medlem

Bra film som visar att man inte alls behöver ha några 70 miljoner skillpoints för att kunna ha kul.

Edit: eller världens tjockaste EVE-plånbok för den delen.

Medlem

Riktigt bra video faktiskt, tråkigt att det nästan aldrig går sådär bra för en själv när man kör solo :/


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Inget fel med att ha en massa sp och en tjock eveplånka..

Inaktiv

Tack tack.

Skrivet av Jokkocze:

Inget fel med att ha en massa sp och en tjock eveplånka..

Nej absolut inte fel att ha, men verkligen inget man måste ha för att PvPa i EvE, något som många tror.

Inaktiv

Trevlig liten film och bra flygning där

Medlem

blev inspirerad av filmen, joinade red versus blue och flyger en t2 fittad incursus, är ju hur kul som helst
Bra film


signatur

A pie is a pie even if u like it

Medlem

Snygga kills, gillar snubben som blir ransomad och ger dig 250k... han kan inte haft för mkt viktiga implants på sig

Inaktiv

Ja haha den snubben, så tryckte jag fel och döda han.

Incursus fitten jag brinner för just nu

125mm coil guns * 3
cold gas AB, j5 scram, x5 web
200mm plate, DC II

Nästan samma dps som ovan. Men har optimal på 7km. Kan kita och out dpsa det mesta på den rangen. Är billig som fan och har god chans mot de flesta frigs och en del inties. Har problem med tracking så håll eran transversal låg.

har dödat många rifters och taranis med den.

Medlem

Har försökt styra upp den "bästa" bulk pvp riftern ett tag nu. Jämförde med din incursus och min fit var inget bra...

Så ja lekte lite nu och hitta den här:
3x 150mm gallium ACs, 1x E5 NOS
cold-gas AB, t1 web (x5 e dyr?), j5 scram
DC2, Named armor rep, 200mm tungsten plates (500k)

Fit o skepp för drygt 1mil, 3,7k EHP, 66dps, 26dps bursttank (1m23s) och 1053m/s.

Några andra förslag?

Inaktiv

Alltså riftern är bra mycket mer mångsidig än en incursus. En rifter fit kan ta sig an mycket mer. Jag måste växla mellan blasters och rails beroende på vad jag vill ta mig an.

Kör någon av standard setupsen. T2 guns måste man ha och använd barrage så kan du köra både close range och kite. Har många i mitt corp som äger mwd taranis i rifters. Var vanligare innan, nu kör ju alla dual prop taranis och då är det svårare, men fult möjligt om du har AB rifter.

rifter m barrage har nästan samma dps som rail incursus på avstånd, men ger "bättre" skada på armor dvs mer explo, och de gör STOR skillnad. Så det är sjukt tight i sen sådan fight om riftern också har AB. Dessutom om du vet att en incursus har rails (ovanligt) och du har AB. Så är det bara att orbit 500m och ladda EMP så har incursusen inte en chans för rails trackar sjuuuukt dåilgt. Även på 7km om du tar orbit och kör barrage kan du vinna tack vare din överlägsna tracking.

125mm rails trackar riktigt dåligt. Jag har en incursus setup jag vill prova med 75mm rails riggad och med en 400mm plate, nästan samma dps som 125mm railsen. Mycket dyrare. Men bättre tracking och ganska mycket mer ehp.

Medlem

Lyckades få till en relativt billig rifter fit med 5,5k EHP, 90+ dps som gör 2,3km/s 3,3km/s om man overloadar för o hinna ikapp nåt snabbt Kommer inte ihåg exakt vad det var nu men ja fittade typ micro aux pcore, dc2, armor plate, web, ab, point, named 150mm guns och rocket launcher... sen trimarks och en poly eller ccc...

Det är dubbelt så mkt ehp och mer dps än jag har på mina standardfittade intys... sen att intyn gör uppåt 5km/s är ju en annan historia

Inaktiv

ja en rifter har inga problem men en standard inty även om den är billigt gjord.

har intyn tank eller är 1v1 setup så är man kokt i bajs.

1
Skriv svar