Originspel bortskänkes!

Medlem
Originspel bortskänkes!

Tja!
Köpte nyss Humble origin bundle där jag fick med massa spel jag inte är intresserad av. Så istället för att lösa in dem själv och aldrig spela tänkte jag att det kanske är någon annan som får mera glädje av dem.

Spelen är:
Dead Space
Dead Space 3
Burnout Paradise: The Ultimate Box
Mirror's Edge
Sims 3 Starter Pack

Spelen löses in i origin (även steam för vissa?).
Först till kvarn!

Edit: Svara här medan, inte PM!

Medlem

Skulle gärna vilja ha

Anledningen är Dead Space 3 och Mirror's edge, som jag inte spelat igenom

Medlem
Medlem

Ja men det tar jag mer än gärna emot!

Medlem
Skrivet av ton1:

Ja men det tar jag mer än gärna emot!

Du har PM!

Medlem

ett tips är att spelen som finns tillgänliga på både steam och origin går att lösa in 2 gånger... en på varje platform... jag gav bort alla mina koder till en kompis efter jag aktiverat dem på steam, sen aktiverade jag origin på min... hade redan de spelen jag gav bort på steam (om ni undrar varför jag valde origin)

Medlem

Hade gärna kunna tagit Sims-koden för att ge till sambon. Så om nån sitter på den koden och vet inte vad ni ska göra med den så vet ni vart jag finns

Medlem

Jag har Battlefield 3 kod till Origin om någon är intresserad. Hade det redan sedan tidigare.
Skicka PM om någon vill ha.

Medlem

Tjaba!

Nån som har över en kod till Medal of Honor (Origin)?

mvh

Såg i en tråd på Sweclockers att någon sa att det är olagligt att ge bort koder för att dom är personliga!?

Vill inte va den som är den och jag skulle själv gärna både ge bort och ta emot koder om jag vet att nån betalat.

Tankar om det?

I sak är det säkert rätt, men fan kom igen nu...det är ju en gåva


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Såg i en tråd på Sweclockers att någon sa att det är olagligt att ge bort koder för att dom är personliga!?

Vill inte va den som är den och jag skulle själv gärna både ge bort och ta emot koder om jag vet att nån betalat.

Tankar om det?

I sak är det säkert rätt, men fan kom igen nu...det är ju en gåva

Så om jag köper etn tekanna så får jag inte ge den i present, då den är personlig?.

Däremot får jag "Gifta" min tekanna till en kompis, och då är det helt ok?

Låter ju absurt, Kod/tekanna som Kod/tekanna.


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Såg i en tråd på Sweclockers att någon sa att det är olagligt att ge bort koder för att dom är personliga!?

Vill inte va den som är den och jag skulle själv gärna både ge bort och ta emot koder om jag vet att nån betalat.

Tankar om det?

I sak är det säkert rätt, men fan kom igen nu...det är ju en gåva

Står säkert det i något finstilt dokument (EULA), men hur ska dom kontrollera det? Troligen mest för att dom vill slippa krångla med kunder som härjar runt med sina koder, köper dom, men ger bort/säljer till någon och försöker sen claima tillbaks koden och säga att den blev stulen eller liknande.

Hursomhelst finns det med all säkerhet ingen stöd för det i lagen, att man inte får köpa en cdkey o sen ge bort den.

Tycker som ni


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Om någon har en Sims 3-kod att skänka så tar jag gärna en sådan.

Medlem

Hejsan istället för jag gör en ny tråd så lånar jag denna tråd! Skänker även bort dessa Origin spel
Dead Space
Dead Space 3
Burnout Paradise The ultimate box
Crysis 2 Maximum Edition
Behöver ej dessa spel då jag har hela dead space serien samt Crysis 2 Burnout fastnade jag aldrig för. Först till kvarn gäller :)!

EDIT: Svara i tråden vilket av dessa spel ni vill ha!
Vill även ha Sims 3 o Battlefield 3 kod

Skrivet av Aero:

Hejsan istället för jag gör en ny tråd så lånar jag denna tråd! Skänker även bort dessa Origin spel
Dead Space
Dead Space 3
Burnout Paradise The ultimate box
Crysis 2 Maximum Edition
Behöver ej dessa spel då jag har hela dead space serien samt Crysis 2 Burnout fastnade jag aldrig för. Först till kvarn gäller :)!

Tar mer än gärna emot Dead Space 3!

Medlem
Skrivet av oliver.nilsson.908:
Skrivet av Aero:

Hejsan istället för jag gör en ny tråd så lånar jag denna tråd! Skänker även bort dessa Origin spel
Dead Space
Dead Space 3
Burnout Paradise The ultimate box
Crysis 2 Maximum Edition
Behöver ej dessa spel då jag har hela dead space serien samt Crysis 2 Burnout fastnade jag aldrig för. Först till kvarn gäller :)!

Tar mer än gärna emot Dead Space 3!

Check your inbox!

Skrivet av Aero:
Skrivet av oliver.nilsson.908:
Skrivet av Aero:

Hejsan istället för jag gör en ny tråd så lånar jag denna tråd! Skänker även bort dessa Origin spel
Dead Space
Dead Space 3
Burnout Paradise The ultimate box
Crysis 2 Maximum Edition
Behöver ej dessa spel då jag har hela dead space serien samt Crysis 2 Burnout fastnade jag aldrig för. Först till kvarn gäller :)!

Tar mer än gärna emot Dead Space 3!

Check your inbox!

Åhååå, jag tackar så hjärtligt!

Medlem
Skrivet av oliver.nilsson.908:
Skrivet av Aero:
Skrivet av oliver.nilsson.908:
Skrivet av Aero:

Hejsan istället för jag gör en ny tråd så lånar jag denna tråd! Skänker även bort dessa Origin spel
Dead Space
Dead Space 3
Burnout Paradise The ultimate box
Crysis 2 Maximum Edition
Behöver ej dessa spel då jag har hela dead space serien samt Crysis 2 Burnout fastnade jag aldrig för. Först till kvarn gäller :)!

Tar mer än gärna emot Dead Space 3!

Check your inbox!

Åhååå, jag tackar så hjärtligt!

Nemas problemas!
Dessa spel är kvar
Dead Space
Burnout Paradise The ultimate box
Crysis 2 Maximum Edition

Inaktiv

Lånar också tråden, och skänker följande:

Crysis 2 Maximum Edition

MIrrors Edge

Skicka PM och skriv vilket du vill ha.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Lånar också tråden, och skänker följande:

Crysis 2 Maximum Edition
BF3
MIrrors Edge

Skicka PM och skriv vilket du vill ha.

Du har PM

Medlem

Hmm. har missat mirrors edge, om någon får en över så tar jag gladeligen emot den!

Medlem

Om någon har Dead Space kvar som steam kod tar jag hjärteligt emot den. Har inge Origin account och känns onödigt att skaffa för bara ett spel.

Tack på förhand!

Medlem

Skulle gärna vilja ha deadspace 3 om någon har en kod över!
Min gode vän fick det efter 2 min och jag har letat runt i över 6h.
Och nu är han så himmla störig:)

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Om någon har Dead Space kvar som steam kod tar jag hjärteligt emot den. Har inge Origin account och känns onödigt att skaffa för bara ett spel.

Tack på förhand!

Du har PM

EDIT: Har dessa spel kvar nu
Burnout Paradise The ultimate box
Crysis 2 Maximum Edition

Medlem

Burnout Paradise kvar nu

Medlem
Skrivet av Aero:
Skrivet av BeeJac:

Om någon har Dead Space kvar som steam kod tar jag hjärteligt emot den. Har inge Origin account och känns onödigt att skaffa för bara ett spel.

Tack på förhand!

Du har PM

Funkar tyvär inte som steam kod och måste då buga och bocka men avböja, ge den istället till någon som redan har och är intresserad av origin. Tack ändå!

Medlem

Jag vill inte ha något, jag är rik.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Eftersom Beejac inte kunde aktivera Deadspace via steam så har jag både Dead Space o Burnout kvar

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Såg i en tråd på Sweclockers att någon sa att det är olagligt att ge bort koder för att dom är personliga!?

Vill inte va den som är den och jag skulle själv gärna både ge bort och ta emot koder om jag vet att nån betalat.

Tankar om det?

I sak är det säkert rätt, men fan kom igen nu...det är ju en gåva

Står säkert det i något finstilt dokument (EULA), men hur ska dom kontrollera det? Troligen mest för att dom vill slippa krångla med kunder som härjar runt med sina koder, köper dom, men ger bort/säljer till någon och försöker sen claima tillbaks koden och säga att den blev stulen eller liknande.

Hursomhelst finns det med all säkerhet ingen stöd för det i lagen, att man inte får köpa en cdkey o sen ge bort den.

Med risk för att sabba en annars så trevlig tråd: denna diskussion har varit uppe tidigare och det verkar som en del inte kan skilja på vara/föremål/tjänst och en licens att använda tidigare nämnda.

När man "köper en kod" så köper man egentligen en licens att använda spelet och det är koden som sedan bekräftar att man har licensen. Koden är alltså personlig, för det är en licens. (Om inget annat anges, som till exempel gift cards o dyl.)

En termos behöver ingen licens, den är ej heller personlig på annat sätt.

Precis som du kan köpa ett presentkort, eller en biljett till en resa eller ett evenemang som är personlig och egentligen inte gör mer än att ge till inträde eller "licens" att se på matchen/uppträdandet/etc. Du äger ju inte matchen bara för att du har en biljett/kod som säger att du får se på den.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar