Lämna tillbaka digitala spel på Origin

Robot
Lämna tillbaka digitala spel på Origin

Electronic Arts inför ny returpolicy som ger dig pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

#electronic-arts


Medlem
Lämna tillbaka digitala spel på Origin

Smart drag av EA Steam next ?

Medlem

Antagligen blir spelet ospelbart så fort man trycker på ångerrätt. Så dumma kan inte EA vara.

Medlem

Folk utnyttjar det som går att utnyttja till max, alltid. Det ska bli väldigt intressant att se hur EA gjort för att inte detta ska bli en flopp för dom.

Medlem

Önskar att jag hade köpt Sim City idag istället...

eld
Medlem
Citat:

Återbetalning genomförs ej om Electronic Arts upptäcker bedrägeri eller missbruk av återbetalningsprocessen.

Dvs: går inte att nyttjas för att spela spel gratis

Medlem

Okej, bra marknadsföring och en bra start i från botten.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Finner det härligt att kreativiteten finns kvar när det gäller att klaga i EA trådar


signatur

IDKFA

Medlem

Bra tycker jag.
Ang missbruk att få spela spel gratis tycker jag låter som en krånglig väg att gå om det är det man vill göra.
Då är det väll bara att tanka hem det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Finner det härligt att kreativiteten finns kvar när det gäller att klaga i EA trådar

Men EA är ju faktiskt elaka

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av mrFluffy:

Finner det härligt att kreativiteten finns kvar när det gäller att klaga i EA trådar

Men EA är ju faktiskt elaka

...Och äckliga.

Medlem

Bra grejer, sällan man ser saker som stärker konsumenternas rättigheter på den digitala scene. Sätter förhoppningsvis press på steam med.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av mrFluffy:

Finner det härligt att kreativiteten finns kvar när det gäller att klaga i EA trådar

Men EA är ju faktiskt elaka

Så du tror att de människor som arbetar på EA sitter och är medvetet elaka? Att de skålar och skrattar ondskefullt i fikarummet varje gång de lyckas med något som gör livet surare för spelare världen över? Tillåt mig tveka.

Jag tror snarare att de har trott själva att de har kämpat för branschens överlevnad, spelens och utvecklarnas bästa. De verkar dock inte ha haft den bästa fingertoppskänslan för vad som faktiskt har varit nödvändigt. Men sådana här funktioner är ett steg i rätt riktning tror jag. Det verkar som att en insikt så sakteliga börjar sprida sig. Det är bra

Medlem

Skulle Origin, Ubisoft och Steam med mera införa en liknade policy. Så tror jag att piratkopiering skulle minskas..
Just nu finns det sällan demos till spel, och om det finns brukar de vara rätt dåliga..

Medlem

Undrar hur mycket man får tillbaka. Om man har köpt via en återförsäljare så bör väl inte EA ha koll på vad man betalade?

Om man kände sig lite girig kanske man skulle bunkra med en massa Humble Origin Bundles och successivt returnera spelen. MEN såna här policies bör uppmuntras och inte utnyttjas!

Medlem

Skulle ju vart bra om det gällt spel som inte höll vad de lovade och det hade gällt för ett halvår sedan *host*SimCity*host*


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

De kommer antagligen införa kontroller för att se hur länge du har spelat ett spel.
Om du har spelat ett SP-spel på runt 15-20 timmar på 3 dagar och sedan "inte är nöjd" med kampanjen avklarad så är det något de borde se (och kunna refutera).

Om man däremot spelat ett spel i typ 2 timmar och vill returna det efter 1 dag så tycker jag att det är en rimlig tanke att kunna returnera ett spel.

Efter att EA har utsätts till världens sämsta företag(något löjligt med tanke på vad Big Oil-företagen sysslar med) så antar jag att de försöker göra någon slags pudel. Lite som M$ efter Xbone-fiaskot har gjort massor av pudlar för att blidka kritikerna.

Origins problem är att det inte finns så många spel där till att börja med som man vill ha, okej du har Battlefield och Sims-serien, men sen då?

Medlem

10 år försent bara, oftast vaknar man när tåget har gått

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Undrar hur mycket man får tillbaka. Om man har köpt via en återförsäljare så bör väl inte EA ha koll på vad man betalade?

Om man kände sig lite girig kanske man skulle bunkra med en massa Humble Origin Bundles och successivt returnera spelen. MEN såna här policies bör uppmuntras och inte utnyttjas!

"Om du vill returnera och/eller begära återbetalning för ett fullständigt spel som ges ut av Electronic Arts men som köpts från en tredjepartsbutik ska du kontakta den återförsäljare där du köpte spelet angående deras återbetalningspolicy. "

Låter som att det bara gäller spel du köpt i origin

Medlem
Skrivet av Zymac:

Skulle ju vart bra om det gällt spel som inte höll vad de lovade och det hade gällt för ett halvår sedan *host*SimCity*host*

Shhh!

Medlem

GGG......hahaha

Medlem
Skrivet av Absinth:
Skrivet av aholman:
Skrivet av mrFluffy:

Finner det härligt att kreativiteten finns kvar när det gäller att klaga i EA trådar

Men EA är ju faktiskt elaka

Så du tror att de människor som arbetar på EA sitter och är medvetet elaka? Att de skålar och skrattar ondskefullt i fikarummet varje gång de lyckas med något som gör livet surare för spelare världen över? Tillåt mig tveka.

Du menar alltså att det inte går till så här?

Inaktiv
Skrivet av Fevolas:

Undrar hur mycket man får tillbaka. Om man har köpt via en återförsäljare så bör väl inte EA ha koll på vad man betalade?

Om man kände sig lite girig kanske man skulle bunkra med en massa Humble Origin Bundles och successivt returnera spelen. MEN såna här policies bör uppmuntras och inte utnyttjas!

Troligen ser dom vilka keys som är humblebundles, eller så kör dom inte någon sådan kampanj igen.

Jag har varit sjukt gnällig och kritisk mot EA, men tamejfan det verkar nästan som att en ändring är på väg? Detta är hursomhelst ett stort steg, givetvis alltför tidigt för att vi ska kunna kalla det för en långsiktig förändring, men ett steg i rätt riktning.

Hursomhelst, ett bra drag för oss konsumenter, det verkar som att allt gnäll har lönat sig. Synd att det tagit så förbannat lång tid, men nu är vi här iaf. Valves tur nästa, och givetvis hoppas jag att alla andra utgivare också följer med. För detta gäller väl bara EAs egna titlar, än så länge..får man hoppas.

Detta är ju något som jag o många andra har efterfrågat länge, och nu kan man kanske så småningom äntligen köpa spel day0 och helt enkelt returnera om spelet är buggigt som fan/tråkigt/dåligt/opolerat eller vad man nu har problem med.
Personligen har jag bojkottat förköp och day0 köp av just den anledningen, efter att ha blivit bränd med spel som AssCreed 3 o Hitman Absolution så tröttnade jag helt enkelt. Varför ska jag riskera mina pengar?

Istället får jag förlita mig på, ja andra alternativ för att få tag i ett "demo" eller jaga på tuben efter recensioner och lets play.

Om EA nu verkligen kan hålla den kvalité som dom säkerligen önskar, så får dom inga större problem med återlämnande.

Får hoppas att det inte kommer någon disclaimer, som ett återlämnande per år eller liknande.

Äntligen kanske vi kan få betala för våra spel på ett rättvist sätt. Började lira -86, så fan på tiden. Nästa gång jag ska köpa ett spel o väljer mellan ett från EA och ett från någon random utgivare så får det ju bli EA, är jag inte nöjd får jag pengarna tillbaks.

Unfuckingbelievable hursomhelst, tummen upp.

Medlem

Jag lämnade tillbaka Chivalry på steam för jag var besviken, no problemas.

Inaktiv
Skrivet av Crafoord:

Jag lämnade tillbaka Chivalry på steam för jag var besviken, no problemas.

Har du lämnat tillbaks något mer någon gång?

Det finns ju ett rykte som säger att man får en refund på Steam, men inga fler. Förutom i UK då dom har hårdare lagar. Men som sagt ett rykte, jag har ingen aning om det stämmer, men lite det snacket som går i deras forum.

Wow, det var väldigt oväntat. Men det var på tiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Absinth:
Skrivet av aholman:
Skrivet av mrFluffy:

Finner det härligt att kreativiteten finns kvar när det gäller att klaga i EA trådar

Men EA är ju faktiskt elaka

Så du tror att de människor som arbetar på EA sitter och är medvetet elaka? Att de skålar och skrattar ondskefullt i fikarummet varje gång de lyckas med något som gör livet surare för spelare världen över? Tillåt mig tveka.

Du menar alltså att det inte går till så här?

https://www.youtube.com/embed/e-LE0ycgkBQ

Haha den förgyllde min morgon! Man önskar nästan att det gick till så. Världen skulle vara bra mycket enklare som det fanns en ond sida och en god sida

Medlem
Skrivet av ubn87:

Antagligen blir spelet ospelbart så fort man trycker på ångerrätt. Så dumma kan inte EA vara.

Ja det hade ju inte varit en returpolicy om du hade kunnat fortsätta spela spelet efter att lämnat tillbaks det...

Medlem

Nu gäller det bara att klara alla EA spel man vill spela på 24 timmar.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Crafoord:

Jag lämnade tillbaka Chivalry på steam för jag var besviken, no problemas.

Har du lämnat tillbaks något mer någon gång?

Det finns ju ett rykte som säger att man får en refund på Steam, men inga fler. Förutom i UK då dom har hårdare lagar. Men som sagt ett rykte, jag har ingen aning om det stämmer, men lite det snacket som går i deras forum.

Nä har bara gjort det en gång, men det gick snabbt och smidigt , spelade en timme ungefär och insåg att spelet inte var vad jag trodde det skulle vara. Kontaktade support och fick refund!

12
Skriv svar