Fifa 14 bundlas med Xbox One

Robot
Fifa 14 bundlas med Xbox One

Storsäljaren Fifa följer med Xbox One vid släppet - om du förbokar.

#fifa-14


Medlem
Fifa 14 bundlas med Xbox One

så konsollen blev helt plötsligt 500kr billigare, förutsatt att man tänkt köpa fifa 14. måste säga att ps4-köpet inte är lika självklart längre.

Medlem

Fifa är ingen titel som skulle locka mig över till x1

Inaktiv

Det är väl bra om man redan tänkt köpa xbone och fifa men jag är tveksam på att det här erbjudandet lockar över så många från ps4. Ps4 kommer väl vara billigare vid launch ändå och det är så mycket annat med xbone som är åt helvete så det kommer krävas mer än ett spel för att konvertera mig.

Too little, to late...

Inaktiv
Skrivet av grollo_92:

det är så mycket annat med xbone som är åt helvete så det kommer krävas mer än ett spel för att konvertera mig.

Too little, to late...

Berätta vad som är fel då?

Medlem
Skrivet av KingenOgge:
Skrivet av grollo_92:

det är så mycket annat med xbone som är åt helvete så det kommer krävas mer än ett spel för att konvertera mig.

Too little, to late...

Berätta vad som är fel då?

Tvunget köp av Kinect.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

Fifa är ingen titel som skulle locka mig över till x1

bra att veta

Medlem
Skrivet av wiki:

så konsollen blev helt plötsligt 500kr billigare, förutsatt att man tänkt köpa fifa 14. måste säga att ps4-köpet inte är lika självklart längre.

Dock så kan du inte byrå in spelet då det bundlas, vilket gör att det helt saknar andrahandsvärde. Ps4 + spel blir billigare, har inbytescärde och släpps (troligen) ett par månader före.

Dock så vore det IMO dumt att välja konsol bara utifrån ett multiformatsspel, som du ändå kan köpa när du vill. Tänk hellre på pris/prestanda, vilken som har skönast handkontroll, bäst funktioner, bästa exklusiva IP, bästa stöd från 3e parts utvecklare ETC. Finns mycket att tänka på när man ska köpa nya prylar, nå, du blir säkert nöjd vilken du än köper (först?)

Medlem

Microsoft försöker släcka bränder genom att kasta pengar på elden.

"Hur går förhandsbokningarna i Europa?"
"Uselt"
"Vilket spel är populärast där borta?"
"FIFA"
"FIFA åt alla!"

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Det är väl bra om man redan tänkt köpa xbone och fifa men jag är tveksam på att det här erbjudandet lockar över så många från ps4. Ps4 kommer väl vara billigare vid launch ändå och det är så mycket annat med xbone som är åt helvete så det kommer krävas mer än ett spel för att konvertera mig.

Too little, to late...

Vad är det som är så mycket åt helvete? Förutom att priset är några hundralappar dyrare, men där nu Fifa (och kinect) ingår.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av wiki:

så konsollen blev helt plötsligt 500kr billigare, förutsatt att man tänkt köpa fifa 14. måste säga att ps4-köpet inte är lika självklart längre.

Dock så kan du inte byrå in spelet då det bundlas, vilket gör att det helt saknar andrahandsvärde. Ps4 + spel blir billigare, har inbytescärde och släpps (troligen) ett par månader före.

Dock så vore det IMO dumt att välja konsol bara utifrån ett multiformatsspel, som du ändå kan köpa när du vill. Tänk hellre på pris/prestanda, vilken som har skönast handkontroll, bäst funktioner, bästa exklusiva IP, bästa stöd från 3e parts utvecklare ETC. Finns mycket att tänka på när man ska köpa nya prylar, nå, du blir säkert nöjd vilken du än köper (först?)

så du köper endast spel för att sälja dem? inte för att spela?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av wiki:

så konsollen blev helt plötsligt 500kr billigare, förutsatt att man tänkt köpa fifa 14. måste säga att ps4-köpet inte är lika självklart längre.

Dock så kan du inte byrå in spelet då det bundlas, vilket gör att det helt saknar andrahandsvärde. Ps4 + spel blir billigare, har inbytescärde och släpps (troligen) ett par månader före.

Dock så vore det IMO dumt att välja konsol bara utifrån ett multiformatsspel, som du ändå kan köpa när du vill. Tänk hellre på pris/prestanda, vilken som har skönast handkontroll, bäst funktioner, bästa exklusiva IP, bästa stöd från 3e parts utvecklare ETC. Finns mycket att tänka på när man ska köpa nya prylar, nå, du blir säkert nöjd vilken du än köper (först?)

Sedan när har FIFA-spel nåt andrahandsvärde överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av citrus:
Skrivet av grollo_92:

Det är väl bra om man redan tänkt köpa xbone och fifa men jag är tveksam på att det här erbjudandet lockar över så många från ps4. Ps4 kommer väl vara billigare vid launch ändå och det är så mycket annat med xbone som är åt helvete så det kommer krävas mer än ett spel för att konvertera mig.

Too little, to late...

Vad är det som är så mycket åt helvete? Förutom att priset är några hundralappar dyrare, men där nu Fifa (och kinect) ingår.

Ingår och ingår. Hade konsolen släppts utan Kinecten, hade den blivit billigare.

http://www.gamereactor.se/artiklar/118374/Obligatorisk+%F6ver...


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av citrus:
Skrivet av grollo_92:

Det är väl bra om man redan tänkt köpa xbone och fifa men jag är tveksam på att det här erbjudandet lockar över så många från ps4. Ps4 kommer väl vara billigare vid launch ändå och det är så mycket annat med xbone som är åt helvete så det kommer krävas mer än ett spel för att konvertera mig.

Too little, to late...

Vad är det som är så mycket åt helvete? Förutom att priset är några hundralappar dyrare, men där nu Fifa (och kinect) ingår.

Ingår och ingår. Hade konsolen släppts utan Kinecten, hade den blivit billigare.

http://www.gamereactor.se/artiklar/118374/Obligatorisk+%F6ver...

jonas mäki är en tomte.
klart man ska ha kinect!

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

så du köper endast spel för att sälja dem? inte för att spela?

Självklart är det en fördel att kunna sälja saker som man blir less på, andrahandsvärde kan vara avgörande när man köper vissa sakee. Jag säljer sällan, men å andra sidan spelar det ju ingen roll då det bevisligen handlade om en nerladdningskod (download only) som bara gäller "så långt lagret räcker" dvd ingen garanti att detta ens gäller när konsolen släpps i Sverige. Bättre med en fysisk skiva, sen kan du i alls fall låna ut till polare ETC

Inaktiv
Skrivet av grollo_92:

Det är väl bra om man redan tänkt köpa xbone och fifa men jag är tveksam på att det här erbjudandet lockar över så många från ps4. Ps4 kommer väl vara billigare vid launch ändå och det är så mycket annat med xbone som är åt helvete så det kommer krävas mer än ett spel för att konvertera mig.

Too little, to late...

-(4+One)

Medlem

Är det bara jag eller har Microsoft inte bekräftat hur Import fungerar? Jag har inte sett något om det.

Tidigare sa de att Online inte längre var ett krav men man behövde göra en första initial check. Gäller det fortfarande?

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Microsoft försöker släcka bränder genom att kasta pengar på elden.

"Hur går förhandsbokningarna i Europa?"
"Uselt"
"Vilket spel är populärast där borta?"
"FIFA"
"FIFA åt alla!"

Allvarligt talat. Nu får fan ni tvångsmässigt, känslostörda, MS-hatare lägga in er på en klinik. Det är fan inte friskt att fastna i en masspsykos över något så trivialt som ett företag.

Medlem
Skrivet av Margy:

Microsoft försöker släcka bränder genom att kasta pengar på elden.

"Hur går förhandsbokningarna i Europa?"
"Uselt"
"Vilket spel är populärast där borta?"
"FIFA"
"FIFA åt alla!"

Skulle dom struntat i att skicka med Fifa då tycker du?

Jag tycker det är en strålande nyhet

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:

Microsoft försöker släcka bränder genom att kasta pengar på elden.

"Hur går förhandsbokningarna i Europa?"
"Uselt"
"Vilket spel är populärast där borta?"
"FIFA"
"FIFA åt alla!"

Allvarligt talat. Nu får fan ni tvångsmässigt, känslostörda, MS-hatare lägga in er på en klinik. Det är fan inte friskt att fastna i en masspsykos över något så trivialt som ett företag.

MS-hatet har blivit lika stort och hippster-häftigt som iPhone... -.-

Medlem
Skrivet av wiki:

så konsollen blev helt plötsligt 500kr billigare, förutsatt att man tänkt köpa fifa 14. måste säga att ps4-köpet inte är lika självklart längre.

Fast ps4+FIFA 14 är fortfarande billigare än Xbox inkluderad med spelet.

Inaktiv
Skrivet av Cowmine:

Är det bara jag eller har Microsoft inte bekräftat hur Import fungerar? Jag har inte sett något om det.

Tidigare sa de att Online inte längre var ett krav men man behövde göra en första initial check. Gäller det fortfarande?

Du behöver gå online och installera en patch.

Medlem

Otroligt att folk kan gnälla när dom ger bort spel. Det är liksom inte bra oavsett vad dom gör.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Cowmine:

Är det bara jag eller har Microsoft inte bekräftat hur Import fungerar? Jag har inte sett något om det.

Tidigare sa de att Online inte längre var ett krav men man behövde göra en första initial check. Gäller det fortfarande?

Du behöver gå online och installera en patch.

Var det jag hade för mig.
Men måste jag ha ett ( t.ex ) UK / USA visa ( Eller annan betalmöjlighet ) i den regionen för att ta mig igenom denna Set-up? Eller är det bara att gå online med mitt Silver-konto ( eller om det heter kostnadsfritt-konto numera ).

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:

Microsoft försöker släcka bränder genom att kasta pengar på elden.

"Hur går förhandsbokningarna i Europa?"
"Uselt"
"Vilket spel är populärast där borta?"
"FIFA"
"FIFA åt alla!"

Allvarligt talat. Nu får fan ni tvångsmässigt, känslostörda, MS-hatare lägga in er på en klinik. Det är fan inte friskt att fastna i en masspsykos över något så trivialt som ett företag.

MS-hatet har blivit lika stort och hippster-häftigt som iPhone... -.-

Tycker att det är kul att så fort folk blir sura över något de har all rätt att bli sura över, så säger andra att man bara gör det för att det är häftigt osv..

Men visst, det är ju kul att de ger bort gratis spel!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av citrus:
Skrivet av grollo_92:

Det är väl bra om man redan tänkt köpa xbone och fifa men jag är tveksam på att det här erbjudandet lockar över så många från ps4. Ps4 kommer väl vara billigare vid launch ändå och det är så mycket annat med xbone som är åt helvete så det kommer krävas mer än ett spel för att konvertera mig.

Too little, to late...

Vad är det som är så mycket åt helvete? Förutom att priset är några hundralappar dyrare, men där nu Fifa (och kinect) ingår.

Ingår och ingår. Hade konsolen släppts utan Kinecten, hade den blivit billigare.

http://www.gamereactor.se/artiklar/118374/Obligatorisk+%F6ver...

jonas mäki är en tomte.
klart man ska ha kinect!

Tycker inte heller om Jonas Mäki. Men han har rätt i den här artiklen. Visst kan Kinect vara häftigt! Men att tvinga det på folk och sedan säga att man inte behöver använda det gör hela situationen ganska komplicerad.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:

Microsoft försöker släcka bränder genom att kasta pengar på elden.

"Hur går förhandsbokningarna i Europa?"
"Uselt"
"Vilket spel är populärast där borta?"
"FIFA"
"FIFA åt alla!"

Allvarligt talat. Nu får fan ni tvångsmässigt, känslostörda, MS-hatare lägga in er på en klinik. Det är fan inte friskt att fastna i en masspsykos över något så trivialt som ett företag.

Jag undrar lite vad det ligger för psykologi bakom att en del personer nästan reagerar på negativa kommentarer om ett företag som om de vore personliga påhopp?

Det jag skrev var ju inte ens negativt? Jag tyckte att det var ett ganska troligt scenario som jag försökte illustrera på ett lite lustigt sätt.

Varför tror du själv att Microsoft väljer att skicka med just FIFA här i Europa?

Inaktiv

En snubbe på Game frågade mig om jag bokat Xbox One,
för Game ska tydligen få tag på ett antal One från England som blir skickade hit.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av ubn87:
Skrivet av wiki:

så konsollen blev helt plötsligt 500kr billigare, förutsatt att man tänkt köpa fifa 14. måste säga att ps4-köpet inte är lika självklart längre.

Fast ps4+FIFA 14 är fortfarande billigare än Xbox inkluderad med spelet.

Du vet inte ens vad som kommer bundlat med PS4, förutom ett par öronsnäckor (värde 10 kr) och en kontroll. Du får inget headset, du får inget spel och du får ingen rörelsesensor som kostar nästa lika mycket att tillverka som konsolen självt. Vet du ens om du får en HDMI-kabel med? Hur många USB-ingångar har den? Är det USB 3.0 Superspeed (10 Gb/s)? Är den WiFi-certified? Miracast?

Windows Azure som driver det nya Xbox Live kommer att piska PSN, det finns inte en chans i världen att Sony kommer att kunna erbjuda dedikerade servrar till alla spel på många, många år.

600 kr extra verkar vara en trivial summa för allt extra gottemums man får.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Otroligt att folk kan gnälla när dom ger bort spel. Det är liksom inte bra oavsett vad dom gör.

Sant, man önskar folk kunde ha attityden dont worry be happy,

för kan man bli annat än lycklig när next gen vankas med många nya spel, exklusiva och multiplattform på ps4 och Xbox One.
Orka vara sur och butter,
dom kommande åren kommer ju bli grymt underhållande för alla gamers.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

123
Skriv svar