Bioware visar stridsmekaniken i Dragon Age: Inquisition

Medlem
Skrivet av LVX156:

Dragon Age 2
Mass Effect 3
Star Wars: The Old Republic

..och så Dragon Age: Inquisition nu. Har Bioware bestämt sig för att verkligen försöka att bara göra dåliga spel?

Mass effect 3 var ju grymt men slutet sög storymässigt.

Medlem

Första killen säger "det fina med DA är att du kontrollerar hela partyt fullt ut". Så följer nissen med kontrollen upp med att visa hur man skall rulla runt fienden för att hugga honom i ryggen. Skall jag rulla runt med hela mitt party samtidigt menar du? Finns det en "rulla förbi honom på x decimeters avstånd"-förmåga som jag kan pausa och dela ut till hela mitt party? Inte det nej. Men jag kan skjuta ut en harpun? Coolt, gameplayet är räddat...

Medlem
Skrivet av Chomag:

Nu var ju striderna i 2:an klart bättre än i origins, men jag hoppas för guds skull att man inte gör ett hack & slash och konsollifierat, nerdummat skit av 3:an. Att samtliga i videon lirade med gamepad var lite oroväckande. Kul dock att jag inte är den enda som reagerade på det.

Fast vad med att fienden tillhör ett luftburet fallskärmsförband var egentligen bättre än DA:s mer klassiska upplägg? "Ha, nu vann jag äntligen. Nähä, där dog min magiker för att jävla ninja släpptes från himlen och landade precis bakom, nu måste jag göra om den här 17-sekvens attacken och skriva upp var fiende-helvetena spawnar för att ha någon sorts möjlighet att bemöta det taktiskt". Jag förstår inte, ni som tyckte det var så himla kul i DA2, spelade ni på easy eller vad är grejen?

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Känns ju precis som Dragon Age 2, fast än värre. Nu är det inte skills som avgör, utan din egen reaktionsförmåga... Så, action RPG. DVS, inte alls som Dragon Age: Origins. Vad tycker jag? Tycker att BioWare tappat stinget helt.

Intressant hur man kan känna så mycket om ett spel och döma ut det innan det ens finns en beta att pilla på.

Testpilot
Skrivet av RolftheBarber:

Fast vad med att fienden tillhör ett luftburet fallskärmsförband var egentligen bättre än DA:s mer klassiska upplägg? "Ha, nu vann jag äntligen. Nähä, där dog min magiker för att jävla ninja släpptes från himlen och landade precis bakom, nu måste jag göra om den här 17-sekvens attacken och skriva upp var fiende-helvetena spawnar för att ha någon sorts möjlighet att bemöta det taktiskt". Jag förstår inte, ni som tyckte det var så himla kul i DA2, spelade ni på easy eller vad är grejen?

Ja jag undrar också hur striderna i 2an är bättre även om vissa detaljer är bättre?
Precis som du irriterade jag mig till vansinne på fallskärmsförbanden.

Medlem

Hur i helsike är detta taktiskt? Det är fortfarande Dragon Age 2.

FM-guru
F.d. Sisyr

"Harpoon"? GTFO.

Medlem

Såååå, det är Devil May Cry med "party"? För det första lockar dem inte direkt PC publiken med detta, för det andra så är det inte särskillt nytt eller orginellt som de försöker påstå. I min bok är detta en förlorare, precis som tvåan var.

12
Skriv svar