Robot
Battlefield 4

Dice har mycket att bevisa för att vinna över de värsta skeptikerna, som benämner Battlefield 4 som Battlefield 3.5, och det är detaljerna som kommer att göra det. Inte fallande skyskrapor.

#battlefield-1942, #battlefield-3, #battlefield-bad-company-2, #dice, #battlefield-4


Medlem
Battlefield 4

Bra förändringar. Men räcker det för att titulera en ny titel? Kommer utan tvekan att köpa det och ha kul med det, hoppas på en riktigt rolig co-op kampanj också.

Medlem

Såg presentationen på Gamescom precis och må erkänna att jag blev positivt överraskad fastän jag hade hyffsat höga förväntningar redan. Tror det kommer bli riktigt bra!

Medlem

Ska bli sjukt kul med nytt Battlefield! Hoppas dock dom förbättrat lagget när man dör en stund efter man slängt sig bakom skydd bara.

Medlem

Tur att man inte spelade sig trött på BF i 3:an, nu blir det åka av på riktigt!

Medlem

Så kort och gott är inte commander "tillbaka" så som den fungerade i BF2... inte för att jag övervägde BF4 heller (köpte aldrig BF3) men lilltån hoppades ju lite på att de skulle ta tillbaka den rollen på ett fullt korrekt sätt så att man kunde spela commander.

Sedan ljög de ju om fokusen på e-sport inför 3an och aldrig såg vi något riktigt stöd för det.

Nej BF-serien för mig är sedan länge en CoD-klon som bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Inget fel i att tjäna pengar, men ibland kan man ju göra det hand i hand med att faktiskt skapa en produkt som, vågar jag säga de ursprungliga fansen gillade?

Medlem

Vem behöver kriga på jorden när man snart kommer kunna kriga i rymden=).

Medlem

Battlefield 4 premium money money money

Medlem

Så för Pc spelarna är det ett Battlefield 3.5 ?

Medlem
Skrivet av Scream112:

Så kort och gott är inte commander "tillbaka" så som den fungerade i BF2... inte för att jag övervägde BF4 heller (köpte aldrig BF3) men lilltån hoppades ju lite på att de skulle ta tillbaka den rollen på ett fullt korrekt sätt så att man kunde spela commander.

Sedan ljög de ju om fokusen på e-sport inför 3an och aldrig såg vi något riktigt stöd för det.

Nej BF-serien för mig är sedan länge en CoD-klon som bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Inget fel i att tjäna pengar, men ibland kan man ju göra det hand i hand med att faktiskt skapa en produkt som, vågar jag säga de ursprungliga fansen gillade?

Du måste skämta, battlefield har i gameplay passerat CoD för länge sen. Bättre ljud, grafik, fordon, Levolution (kommer bli sjukt grymt i Bf4 iom kartan blir dynamisk), skönare vapenkänsla och mer intressanta miljöer.

Medlem

Ska vänta med att ens titta på priset tills Battlefield 4: Premiums premium special edition har kommit ut.

Blir definitivt inget köp vid launch iallafall

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Scream112:

Så kort och gott är inte commander "tillbaka" så som den fungerade i BF2... inte för att jag övervägde BF4 heller (köpte aldrig BF3) men lilltån hoppades ju lite på att de skulle ta tillbaka den rollen på ett fullt korrekt sätt så att man kunde spela commander.

Sedan ljög de ju om fokusen på e-sport inför 3an och aldrig såg vi något riktigt stöd för det.

Nej BF-serien för mig är sedan länge en CoD-klon som bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Inget fel i att tjäna pengar, men ibland kan man ju göra det hand i hand med att faktiskt skapa en produkt som, vågar jag säga de ursprungliga fansen gillade?

Du måste skämta, battlefield har i gameplay passerat CoD för länge sen. Bättre ljud, grafik, fordon, Levolution (kommer bli sjukt grymt i Bf4 iom kartan blir dynamisk), skönare vapenkänsla och mer intressanta miljöer.

Jaha, så det är CoD som numera, efter att BF vann striden, slåss mot BF? Spelar det någon roll? De slåss ju med varandra. Du minns säkert inte BF2 och dess tävlings-scen.

Du kanske misstog mig för någon som gillar CoD? Nej jag gillade BF när spelet hade dedikerade servrar och det fanns stöd för tävlingsinriktat spel. Något som försvunnit nu när ALLT fokus ligger på pub-lir så som CoD gjorde det, vilket BF annammade och sedan om de vunnit eller ej är ointressant för min poäng.

Medlem

"Hur annorlunda, eller tillräckligt annorlunda, avgör vi (och ni) när spelet släpps, den 25 oktober."

Var det inte 29:e oktober spelet kommer?:P

Medlem

I princip alla förändringar jag hört om för BF4 har låtit bra, och då talar jag som en som verkligen gillar BF3 med över 500 timmars pangande i ryggen (blygsamt för vissa kanske, men för mig är det en sabla massa tid att lägga på ett spel på två år!)

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Scream112:

Så kort och gott är inte commander "tillbaka" så som den fungerade i BF2... inte för att jag övervägde BF4 heller (köpte aldrig BF3) men lilltån hoppades ju lite på att de skulle ta tillbaka den rollen på ett fullt korrekt sätt så att man kunde spela commander.

Sedan ljög de ju om fokusen på e-sport inför 3an och aldrig såg vi något riktigt stöd för det.

Nej BF-serien för mig är sedan länge en CoD-klon som bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Inget fel i att tjäna pengar, men ibland kan man ju göra det hand i hand med att faktiskt skapa en produkt som, vågar jag säga de ursprungliga fansen gillade?

Du måste skämta, battlefield har i gameplay passerat CoD för länge sen. Bättre ljud, grafik, fordon, Levolution (kommer bli sjukt grymt i Bf4 iom kartan blir dynamisk), skönare vapenkänsla och mer intressanta miljöer.

Som gammal Battlefield-lirare så måste jag säga att det är roligare att spela Cod än BF3. Bryr mig inte om ljud, grafik, fordon, "levolution" osv. Det enda som gäller är känslan och då levererar Cod mer än BF även om det inte är någon höjdare det heller.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

BF4 kommer bli ett riktigt bra pub.spel. Alla nostalgidrömmar om ett BF-spel värdigt namnet filtrerades bort i BF3. Man visade redan innan release att man ville skaka av sig klan-oket och helt satsa public. Man lyckades också eftersom BF3-scenen när den var som störst var mindre än BF2-scenen när den var som minst men fortfarande spelades.

Ett bra pub-spel men inget klassiskt bf-spel, de har de slutat göra till förmån för, ett lånat uttryck, "runka till fallande löv".

(För övrigt ett HEJ till mina stalkers som jag vet läser detta).


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag hade gärna sett vad de hade kunnat hitta på till ett BF 2143 med denna spelmotor!

Medlem
Skrivet av bavver:

Ska bli sjukt kul med nytt Battlefield! Hoppas dock dom förbättrat lagget när man dör en stund efter man slängt sig bakom skydd bara.

Mm.. med varje exemplar av BF4 så kommer man få med 50 meter optiska kablar som man kan använda för att koppla upp sig mot B.F.0.L.G. (Battlefield Zero Latency Grid).

Medlem

Levolution Calle, Levolution!!

Medlem

Dice verkar ha lyssnat på feedbacken från Battlelog om den nu även går att nå inifrån spelet. Bra för datorer som inte gillar ALT + TAB.

Nu återstår att se om de har bra VOIP och en Commorose med större text och bättre känsla och högre volym på det man skriker.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Så kort och gott är inte commander "tillbaka" så som den fungerade i BF2... inte för att jag övervägde BF4 heller (köpte aldrig BF3) men lilltån hoppades ju lite på att de skulle ta tillbaka den rollen på ett fullt korrekt sätt så att man kunde spela commander.

Sedan ljög de ju om fokusen på e-sport inför 3an och aldrig såg vi något riktigt stöd för det.

Nej BF-serien för mig är sedan länge en CoD-klon som bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Inget fel i att tjäna pengar, men ibland kan man ju göra det hand i hand med att faktiskt skapa en produkt som, vågar jag säga de ursprungliga fansen gillade?

Trots 600 speltimmar med BF2 så förstår jag mig inte riktigt på det här nostalgiska snacket kring commandern, och att det skulle vara en sorts dealbreaker. Spelmekaniken kring commandern i BF2 var ärligt talat rätt stel och stolpig. Den med högst rank fick äran att släppa några supply crates och ge lite orders som folk ändå inte följde, eftersom de inte hade några större incitament för det.

Och detta skulle vara den perfekta fulländningen som gjorde att BF2 gick från mediokert till perfekt? Nä det luktar efterhandsnostalgi.

Själv hoppas jag på att de INTE har gjort commandern som i BF2.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Scream112:

Så kort och gott är inte commander "tillbaka" så som den fungerade i BF2... inte för att jag övervägde BF4 heller (köpte aldrig BF3) men lilltån hoppades ju lite på att de skulle ta tillbaka den rollen på ett fullt korrekt sätt så att man kunde spela commander.

Sedan ljög de ju om fokusen på e-sport inför 3an och aldrig såg vi något riktigt stöd för det.

Nej BF-serien för mig är sedan länge en CoD-klon som bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Inget fel i att tjäna pengar, men ibland kan man ju göra det hand i hand med att faktiskt skapa en produkt som, vågar jag säga de ursprungliga fansen gillade?

Trots 600 speltimmar med BF2 så förstår jag mig inte riktigt på det här nostalgiska snacket kring commandern, och att det skulle vara en sorts dealbreaker. Spelmekaniken kring commandern i BF2 var ärligt talat rätt stel och stolpig. Den med högst rank fick äran att släppa några supply crates och ge lite orders som folk ändå inte följde, eftersom de inte hade några större incitament för det.

Och detta skulle vara den perfekta fulländningen som gjorde att BF2 gick från mediokert till perfekt? Nä det luktar efterhandsnostalgi.

Själv hoppas jag på att de INTE har gjort commandern som i BF2.

Nej Commandern är inte dealbreakern. Det är det faktum att de ljög. De sade saker i sin marknadsföring inför BF3 som sedan aldrig införlivades. Du missade den biten kanske i mitt tidigare inlägg?

Självklart ser jag gärna att commander-rollen utvecklas med tiden. men just nu så kommer du bara kunna spela commander via surf-plattorna. Eller ja, "enheter med touch". Vilket jag kan tycka är mer gimmick än vettig feature.

Igen, dealbreakern vart när Dice flera gånger sa att e-sport, cometetive osv vart en stor del av serien och skulle få stor fokus i BF3, men sedan kom aldrig dessa features. Du har säkert glömt bort det, för det vart ju länge sedan, men det togs upp och påpekades utav flertalet sidor, som brydde sig om detta, men sedan glömdes det väl bort av de stora massorna som inte råkar beröras utav det. Än dock fult spel.

Förlåt att jag inte tillhör dom som köper spelet enbart för att spela public när jag har tid. FÖRLÅT! Man måste nog ha varit inblandad i e-sporten när BF2 begav sig för att ha en susning om vad det är jag pratar om.

Ser mustigt och fräsigt ut, tror det blir riktigt bra, och mer intressant än BF3.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Scream112:

Så kort och gott är inte commander "tillbaka" så som den fungerade i BF2... inte för att jag övervägde BF4 heller (köpte aldrig BF3) men lilltån hoppades ju lite på att de skulle ta tillbaka den rollen på ett fullt korrekt sätt så att man kunde spela commander.

Sedan ljög de ju om fokusen på e-sport inför 3an och aldrig såg vi något riktigt stöd för det.

Nej BF-serien för mig är sedan länge en CoD-klon som bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Inget fel i att tjäna pengar, men ibland kan man ju göra det hand i hand med att faktiskt skapa en produkt som, vågar jag säga de ursprungliga fansen gillade?

Trots 600 speltimmar med BF2 så förstår jag mig inte riktigt på det här nostalgiska snacket kring commandern, och att det skulle vara en sorts dealbreaker. Spelmekaniken kring commandern i BF2 var ärligt talat rätt stel och stolpig. Den med högst rank fick äran att släppa några supply crates och ge lite orders som folk ändå inte följde, eftersom de inte hade några större incitament för det.

Och detta skulle vara den perfekta fulländningen som gjorde att BF2 gick från mediokert till perfekt? Nä det luktar efterhandsnostalgi.

Själv hoppas jag på att de INTE har gjort commandern som i BF2.

Nej Commandern är inte dealbreakern. Det är det faktum att de ljög. De sade saker i sin marknadsföring inför BF3 som sedan aldrig införlivades. Du missade den biten kanske i mitt tidigare inlägg?

Självklart ser jag gärna att commander-rollen utvecklas med tiden. men just nu så kommer du bara kunna spela commander via surf-plattorna. Eller ja, "enheter med touch". Vilket jag kan tycka är mer gimmick än vettig feature.

Igen, dealbreakern vart när Dice flera gånger sa att e-sport, cometetive osv vart en stor del av serien och skulle få stor fokus i BF3, men sedan kom aldrig dessa features. Du har säkert glömt bort det, för det vart ju länge sedan, men det togs upp och påpekades utav flertalet sidor, som brydde sig om detta, men sedan glömdes det väl bort av de stora massorna som inte råkar beröras utav det. Än dock fult spel.

Förlåt att jag inte tillhör dom som köper spelet enbart för att spela public när jag har tid. FÖRLÅT! Man måste nog ha varit inblandad i e-sporten när BF2 begav sig för att ha en susning om vad det är jag pratar om.

E-sport har jag inte skrivit ett ord om så det finns ingen vits med att argumentera med mig om det. Jag läste men gav mig inte in i den diskussionen helt enkelt.

Commander från surfplatta tycker jag också verkar vara en gimmick så visst kan commandern göras sämre också. Men jag avvaktar med vidare åsikter innan jag har provat själv.

Medlem

Det konstiga är, att kunna spränga väggar osv hyllas starkt, men när det kom till kritan så fick man ju knappt använda explosiva vapen för i huvudataget för att servrarna fröbjöd det, och hälften av alla andra vapen, i bad company 2.

Personligen tycker jag det är ett grymt bra sätt att hantera camping på, ett problem hela BF serien lidit av sedan BF2, och som kändes rejält när jag väl gav mig på BF3 å insåg hur odödlig man var genom att bara å sitta och campa med ett tungt maskingevär monterat på en betong kloss.

Jag är försiktigt hoppfull.

Medlem
Skrivet av Spearmint:

Så för Pc spelarna är det ett Battlefield 3.5 ?

Alltså, på frågan vad som är den stora skillnaden mellan trean och fyran så anger han 64 spelare för konsoll, pc har alltid haft 64 spelare, så den största skillnaden märks inte ens för pc-spelarna. Så, ja, det känns mer som en expansion än ett nytt spel, men det vet man ju inte säkert än förvisso...

Medlem

Nej detta lämnar jag åt 12åringarna, så får dom sitta och klicka iväg nån jävla tomahavk missil på en Ipad och känna sig strategiska.

Själv kommer jag ligga som ksp skytt i nån slänt på altis(arma 3 banan) och växla lyskulor med motståndarna i en dalgång på över 500 meter. Haka på vettja!

Medlem

Oj, 64 spelare.

*återgår till att spela Planetside 2 med hundratals spelare samtidigt*


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det tål att nämnas att BF: Bad Company 2(släppt för 4 år sedan) hade mer "dynamiska förstörelser" än detta spel, alltså fler sätt för spelaren att påverka omvärlden.

BF 4 har alltså mindre av detta än ett fyra år gammalt spel i samma spelserie.

Jag klandrar inte DICE, som ägs av ett stort företag, att de måste börja anpassa spelet efter mainstream(ta bort modbarhet, gör det mer och mer CoD-liknande med regenerande hälsa, close quarter combat etc) för att sälja mer.

Men det betyder inte att man ska vara mer nådig mot spelen. De har hög kvalité produktionsmässigt men självsmässigt så har det avstannat.

ELF
Medlem

Denna konspirationsteori letar sig säkert redan fram någon stans på internet. Men....... Det känns som att väldigt många spelutvecklare väljer att göra ny titlar i en spelserie lite sämre för att sedan kunna sälja en bättre version direkt efter, som egentligen är lika bra eller bara en gnutta bättre än det spelet som var innan det som var sämre.... Eller något

Skrivet av KnäckeHäxan:

Dice verkar ha lyssnat på feedbacken från Battlelog om den nu även går att nå inifrån spelet. Bra för datorer som inte gillar ALT + TAB.

Nu återstår att se om de har bra VOIP och en Commorose med större text och bättre känsla och högre volym på det man skriker.

Hoppas detta betyder att man inte behöver stänga av spelet för att byta server.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

12
Skriv svar