Emotionell trailer och gameplay-premiär för The Sims 4

Robot
Emotionell trailer och gameplay-premiär för The Sims 4
Medlem
Emotionell trailer och gameplay-premiär för The Sims 4

trevligt med smartare och mer personliga simsar men dock dör iden med det ju mer kontroll du kan ha över dom.
jag hoppas en på en hard & advance expansion eller inbygd funktion till valfrit sims spel :/

men det man hoppas dom har löst med 4an är vell hanterigen av expansioner så det inte tar 20min att starta spelet bara för att man har några extra expansioner.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

ännu ett skitspel av klåparna på maxis. Dom satte verkligen ribban för hur otroligt värdelösa spelutvecklare dom är med nya SimCity, och med tanke på hur dåligt det spelet var är det skrattretande när dom pratar om "smartare" sim'ar i the sims 4!

Efter att dom misslyckats så totalt med SC är det extremt förvånande att inte EA stängt ner hela studion!

Medlem

Vakna
Bädda sängen
Gå på dass
Laga frukost
Diska
Åk till jobbet
Kom hem från jobbet
Gå på dass
<Valfri syssla>
Laga mat
Diska
Duscha
Gå på dass
Sova

Skulle vara roligare om det blev mindre som ett system och mer man kunde göra i spelet och inte lika bunden till att systematiskt fylla behoven.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"would you like to see my rocket"

Om det vore så lätt IRL....

För övrigt så är det löjligt med voodoo dockor och raketer hit och dit.

Det ska vara SVÅRT att få en sim i säng, det ska vara någonlunda svårt att ens lycka med en flirt...
Det ska vara enormt svårt att uppnå toppen på en karriär och det ska inte ta en vecka (sim vecka) att bli rik!!!

Men... Så lär det inte bli.

Medlem

inget nytt... bara några fjutiga uppdateringar känns det som
näää, jag tror jag håller mig borta från skitspel speciellt om de kommer från EA

Medlem

The Sims-spelen är ett av de få bra spelen konstigt nog... de är ju inte riktigt lika substanslösa som vanliga FPS.

Varför tecknat?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, oväntat med bitching & moaning här inne. Jag vågar garantera att målgruppen är väldigt nöjd med de förändringar som demonstreras i den här trailern. Det kommer sälja multum och mängder med kids kommer sitta skitnöjda framför liret precis som man gjort med ettan, tvåan och trean. Maxis vinner, konsumenterna vinner.

Skrivet av Deli:

Efter att dom misslyckats så totalt med SC är det extremt förvånande att inte EA stängt ner hela studion!

Säger väl mer om dig än Maxis. De har skapat och förvaltar tidernas överlägset bäst säljande PC-spel och du är förvånad över att de inte stängts ner? Trololo.

KoP
Medlem
Skrivet av Deli:

ännu ett skitspel av klåparna på maxis. Dom satte verkligen ribban för hur otroligt värdelösa spelutvecklare dom är med nya SimCity, och med tanke på hur dåligt det spelet var är det skrattretande när dom pratar om "smartare" sim&#039;ar i the sims 4!

Efter att dom misslyckats så totalt med SC är det extremt förvånande att inte EA stängt ner hela studion!

Men något måste dom ju iaf göra rätt med tanke på att varje The sims spel (sen har dom ju gjort en hel drös andra bra spel förutom The sims) säljer i multum?

Och kom igen.. rebooten av Sim city kanske inte var så lyckat men varför låta ett enda spel brännmärka hela Maxis? Man kan inte ha en bra dag varje dag.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

The Sims-spelen är ett av de få bra spelen konstigt nog... de är ju inte riktigt lika substanslösa som vanliga FPS.

Jag håller helt med dig. The Sims och Quizkampen är mina favoriter när det gäller FPS.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Vakna
Bädda sängen
Gå på dass
Laga frukost
Diska
Åk till jobbet
Kom hem från jobbet
Gå på dass
&lt;Valfri syssla&gt;
Laga mat
Diska
Duscha
Gå på dass
Sova

Skulle vara roligare om det blev mindre som ett system och mer man kunde göra i spelet och inte lika bunden till att systematiskt fylla behoven.

Hur f....!
*letar ferbrilt efter övervakningskameror i mitt hem*

Medlem

Så länge man kan hålla tjejen sysselsatt ett tag så är jag nöjd.

inK
Medlem
Skrivet av totte1015:

"would you like to see my rocket"

Om det vore så lätt IRL....

Har du en rymdraket "IRL" så lär det inte vara några större bekymmer...


signatur

Every trophy counts...

Inaktiv

Spelet såg coolt ut men seriöst - Olli har ett rymdskepp som han överraskar damen med men tydligen är det HAN som får en oförglömlig kväll för att han får pussas med tjejen?
Ganska konservativt får jag säga.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, oväntat med bitching &amp; moaning här inne. Jag vågar garantera att målgruppen är väldigt nöjd med de förändringar som demonstreras i den här trailern. Det kommer sälja multum och mängder med kids kommer sitta skitnöjda framför liret precis som man gjort med ettan, tvåan och trean. Maxis vinner, konsumenterna vinner.

Skrivet av Deli:

Efter att dom misslyckats så totalt med SC är det extremt förvånande att inte EA stängt ner hela studion!

Säger väl mer om dig än Maxis. De har skapat och förvaltar tidernas överlägset bäst säljande PC-spel och du är förvånad över att de inte stängts ner? Trololo.

Wow! Där ägde du mig. Maxis vinner, konsumenterna vinner inte på att utvecklarna och utgivarna strävar efter kvantitet istället för kvalité och spenderar fler år på att skapa DLC till löjliga priser och ofta mer innehåll än originalspelet och som dessutom till stor del borde funnits med från början. Det kallas att behandla sina kunder dåligt, det är inte för intet som EA vunnit Golden Poo priset två år på raken.

När du nu pratar om bäst säljande PC-spel är du väl medveten om att The Sims 3 bara sålt hälften så många exemplar som The Sims 2, vilket mest troligen är pga att utvecklarna inte klarade av att göra en nog bra produkt för att det ska vara värt att uppgradera, ungefär vad som kommer hända med The Sims 4. Och du förstår väl att ett marknadstapp på 50% även om man går med rejäl vinst är katastrof?

Om du hade ett företag skulle du verkligen betala lön för inkompetenta arbetare som gör så lite som möjligt på arbetstid? drar ner din vinst med 50% och senaste spelet du släppt är så dåligt att en frisk företagsledare hade tagit största möjliga avstånd från det. Är du inte förvånad över att en sådan usel studio inte lagts ner så säger det ganska mycket om dig, eller din mamma.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Deli:

Wow! Där ägde du mig. Maxis vinner, konsumenterna vinner inte på att utvecklarna och utgivarna strävar efter kvantitet istället för kvalité och spenderar fler år på att skapa DLC till löjliga priser och ofta mer innehåll än originalspelet och som dessutom till stor del borde funnits med från början. Det kallas att behandla sina kunder dåligt, det är inte för intet som EA vunnit Golden Poo priset två år på raken.

Vart är alla dessa Sims-spelare som gnäller på ovanstående? Det spelar ingen roll att du tycker si eller så, Sims-spelen har lik förbaskat mängder och mängder av fans bland yngre människor, konsumenter som brinner för serien. Det är också därför man gör alla dessa expansioner och DLC:s; man vet att det säljer. Visst kan man hävda att det är "elakt" av EA att försöka mjölka sina kunder på pengar, men så länge konsumenter köper verken är det bara ett tecken på att konsumenterna inte har några starka åsikter i frågan.

Att klaga på utgivarens bristande fokus på kvalitet känns lite magstarkt när det är ett företag vars produkter i allmänhet får väldigt bra omdömen av kritikerna (annat exempel) och därtill säljer väldigt bra. Om något visar det att företaget har en betydligt bättre modell än självutnämnda forumexperter ofta hävdar.

Skrivet av Deli:

När du nu pratar om bäst säljande PC-spel är du väl medveten om att The Sims 3 bara sålt hälften så många exemplar som The Sims 2, vilket mest troligen är pga att utvecklarna inte klarade av att göra en nog bra produkt för att det ska vara värt att uppgradera, ungefär vad som kommer hända med The Sims 4. Och du förstår väl att ett marknadstapp på 50% även om man går med rejäl vinst är katastrof?

Har du källa på detta "mest troligen" eller sitter du och gissar? Det känns aningen lönlöst, men vad vi kan konstatera är att Sims 3 trots den stora skillnaden mot tvåan ändå har sålt över tio miljoner exemplar, exklusive expansioner och DLC:s. 50% minskad försäljning må vara ett stort tapp, men tio miljoner sålda exemplar är ingen "katastrof" hur du än vänder och vrider på det. Därtill är den senaste källan jag hittar på tio miljoner sålda två år gammal.

Skrivet av Deli:

Om du hade ett företag skulle du verkligen betala lön för inkompetenta arbetare som gör så lite som möjligt på arbetstid?

Nej.

Skrivet av Deli:

drar ner din vinst med 50% och senaste spelet du släppt är så dåligt att en frisk företagsledare hade tagit största möjliga avstånd från det.

Att SimCity är dåligt är en högt personlig åsikt och inte fakta. Jag är själv inte ett fan av det, men ingen frisk företagsledare hade tagit största möjliga avstånd från ett spel som säljer över två miljoner exemplar.

Skrivet av Deli:

Är du inte förvånad över att en sådan usel studio inte lagts ner så säger det ganska mycket om dig, eller din mamma.

Studions spel har, och fortsätter, att sälja som smör i solsken, och man har inte en enda viktig titel den här sidan av millenieskiftet som sågats av journalistkåren. Jag förstår verkligen inte vad du yrar om.

Medlem

Kul att se att det finns vett och intelligens i FZ's kommentarsfält. Tittar på dig, Sisyr!

Medlem

Direkt köp Sims är något av mina favoritspel. Bland alla skjut och mördarspel så ligger sims serien kärt i spelhyllan, fyran är inget undantag

1
Skriv svar