EVE: Valkyrie – rymdskjutare med Oculus Rift-stöd

Robot
EVE: Valkyrie – rymdskjutare med Oculus Rift-stöd
Medlem
EVE: Valkyrie – rymdskjutare med Oculus Rift-stöd

Jag skjuter regnbågar ut ur mina ögon.

Medlem

Nu är frågan, kommer detta mixas in med resten av Eve, som dem gjorde med Dust? Isf skiter jag i Wildstar och fortsätter med detta ist.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Nu är frågan, kommer detta mixas in med resten av Eve, som dem gjorde med Dust? Isf skiter jag i Wildstar och fortsätter med detta ist.

Jag hoppas verkligen det. Jag är ingen Eve-spelare, men ingen kan neka storheten i Eves universum. Skulle Dust 514 finnas till PC skulle jag gärna spelat det med.

Skribent

Finns ingen kaskadspya i världen som kan hålla mig borta från det här. Nu jäklar ska här skaffas Oculus Rift.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Spelade detta tidigare i år på fanfest. Det var fruktansvärt kul.

Medlem

Detta kan bli riktigt bra...

Testpilot

Detta och en Oculus , det är nog spelet som de borde bundla med dem då de släpps skarpt!

Inaktiv

har försökt hålla mig till det släpps i affärer. men snart kan jag inte vänta längre...

Medlem

Någon som testat Oculus Rift efter ett par öl? Resultat?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Så jäkla vackert! Skall införskaffas även om jag inte är någon större fan av EVE.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

SC har fått motstånd!

Efter fjaskot som var Dust så är det väl dags för en ny hit nu!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

SC har fått motstånd!

Efter fjaskot som var Dust så är det väl dags för en ny hit nu!

Dust är nog inte så mycket ett fiasko som ett test att integrera PC-marknaden med konsolmarknaden + att testa nya nya horisonter för CCP. Du glömmer att CCP är ett relativt litet företag.

Medlem

fett nice

Är detta space sim genren som börjar vakna till liv igen?

*håller tummarna*


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Det kommer att bli grymt. Hoppas det kommer ett demo snart. Riften ligger här redo.

Medlem

Hoppas det här är lite mekanik dom planerar att stoppa in i Eve Online


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Finns ingen kaskadspya i världen som kan hålla mig borta från det här. Nu jäklar ska här skaffas Oculus Rift.

Det gör du rätt i! Själv skippar jag Ps4 för Occulus Rift + alla rymdsimulatorer som kommer. Star Citizen, Elite, X: Rebirth och nu det här...åh herregud, 2014 kommer bli det bästa spelåret på länge <3


signatur

Game long and prosper

Medlem

WOW, det HÄR ser fint ut!

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Soulless:

SC har fått motstånd!

Efter fjaskot som var Dust så är det väl dags för en ny hit nu!

Dust är nog inte så mycket ett fiasko som ett test att integrera PC-marknaden med konsolmarknaden + att testa nya nya horisonter för CCP. Du glömmer att CCP är ett relativt litet företag.

Och även ett test att integrera en genre in i en annan. Och jag applåderar deras ambitioner och engagemang.

Men Dust kunde ha blivit riktigt bra, istället blev det ett tråkigt, stelt skitspel i mängden och kändes verkligen ihopskrapat i all hast...Vilket förvånade mig med tanke på vilken hög kvalite det är på EVE.

Förhoppningsvis blir det annorlunda med detta.
CCP håller ju även på med World of Darkness MMO:et vilket jag håller ett halv öga på.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av bionicman:

fett nice

Är detta space sim genren som börjar vakna till liv igen?

*håller tummarna*

Håller med om det! Känns fantastiskt med detta OCH Star C... Nu väntar jag bara på att det ska komma ett redigt XWing för next gen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ledsen för offtopic här. Men när ni endå var inne på åksjuka.
Jag bara måste visa er de här. Oculus + ir-tracker. Mig29 canyon run.
Detta ser ju så sinnessjukt kul ut.

Skägg.
10 Chambers

Så länge kan man lira Strike Suite Zero med Oculus. Jumjum!


signatur
Medlem

Men jag spelar ju redan EVE Online och Dust 514.. jag har inte tid med fler!! ;O

Medlem

Mmmmmmmmmmmmmmmm

NÄ!

phi
Medlem
Skrivet av erOkKs:

Det behövs ingen IR-Tracker om du har en Oculus Rift.

Medlem

Uhhh, JA TACK?!

Som sagt, bundla detta med OR, köper direkt efter bra reviews!

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av erOkKs:

Det behövs ingen IR-Tracker om du har en Oculus Rift.

Jo det behövs en sådan om du vill ha position tracking, något som inte finns i Riften, inte i Devkittet iaf, även om det sägs att konsumentmodellen ska ha detta inbyggt.

/hulle.

phi
Medlem
Skrivet av Hullken:

Jo det behövs en sådan om du vill ha position tracking, något som inte finns i Riften, inte i Devkittet iaf, även om det sägs att konsumentmodellen ska ha detta inbyggt.

/hulle.

Det har du helt rätt i. Jag var otydlig som inte skrev att jag syftade på att konsumentmodellen med största sannolikhet kommer att ha postional tracking inbyggt.

Verkar för övrigt helt underbart att lira flyg- och space sims med Oculus Rift av det jag sett hittills.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Hullken:

Jo det behövs en sådan om du vill ha position tracking, något som inte finns i Riften, inte i Devkittet iaf, även om det sägs att konsumentmodellen ska ha detta inbyggt.

/hulle.

Det har du helt rätt i. Jag var otydlig som inte skrev att jag syftade på att konsumentmodellen med största sannolikhet kommer att ha postional tracking inbyggt.

Verkar för övrigt helt underbart att lira flyg- och space sims med Oculus Rift av det jag sett hittills.

Ja jag hoppas konsumentversionen får position tracking i stil med magnetmetoden som används av t.ex. Razer Hydra.

Jag har inte provat någon flygsimulator, men dock flera rymddemos och det är nog det som fungerar allra bäst i Riften skulle jag säga.

Även Dear Esther är en rätt spännande upplevelse i Riften (trots inget inbyggt stöd), det är långsamma spel som det som fungerar bäst samt de man sitter ner i.

/hulle.

Medlem

Det här ser riktigt ballt ut, kommer köpa Riften så fort den släpps.

12
Skriv svar