Fifa 14 bundlas med Xbox One

Medlem

Jag hoppas då verkligen att man får möjligheten att välja något annat, själv har jag redan förbokat sedan några veckor sedan, men FIFA 14 slipper jag gärna...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag betalar hellre 400:- för att spela det till PS4.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Tycker inte heller om Jonas Mäki. Men han har rätt i den här artiklen. Visst kan Kinect vara häftigt! Men att tvinga det på folk och sedan säga att man inte behöver använda det gör hela situationen ganska komplicerad.

Tycker du också att det är komplicerat att dom tvingar på dig en handkontrol när du köper konsolen? För även den behöver du ju inte använda om du inte vill.

Jag stannar där, kanske inser du redan nu att det bara är du själv som gör det komplicerat. Är ganska så simpelt varför kinect följer med. MS har valt att göra det lika standard som handkontrol, inget konstigt alls.

Medlem

Bortser man från Microsoft och deras usla marknadsföring så är det nu inte mycket som skiljer mellan PS4 och Xbox One.
Så man blir nog nöjd oavsett vilken man köper även om man inte varit så insatt.

Ska bli kul att se vad Sony har i bakfickan och vad de kontrar med på deras presskonferens.

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Bortser man från Microsoft och deras usla marknadsföring så är det nu inte mycket som skiljer mellan PS4 och Xbox One.
Så man blir nog nöjd oavsett vilken man köper även om man inte varit så insatt.

Ska bli kul att se vad Sony har i bakfickan och vad de kontrar med på deras presskonferens.

Hur kan du säga så? Alla vet ju att ena systemet är himlariket och det andra systemet är värre än döden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av jimbow1234:

Bortser man från Microsoft och deras usla marknadsföring så är det nu inte mycket som skiljer mellan PS4 och Xbox One.
Så man blir nog nöjd oavsett vilken man köper även om man inte varit så insatt.

Ska bli kul att se vad Sony har i bakfickan och vad de kontrar med på deras presskonferens.

Hur kan du säga så? Alla vet ju att ena systemet är himlariket och det andra systemet är värre än döden.

Nu ska du inte vara så hård mot PS4, den är helt ok.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Apministern:

Tycker inte heller om Jonas Mäki. Men han har rätt i den här artiklen. Visst kan Kinect vara häftigt! Men att tvinga det på folk och sedan säga att man inte behöver använda det gör hela situationen ganska komplicerad.

Tycker du också att det är komplicerat att dom tvingar på dig en handkontrol när du köper konsolen? För även den behöver du ju inte använda om du inte vill.

Jag stannar där, kanske inser du redan nu att det bara är du själv som gör det komplicerat. Är ganska så simpelt varför kinect följer med. MS har valt att göra det lika standard som handkontrol, inget konstigt alls.

Uhm...Jo, jag behöver en kontroll för att kunna styra i spel och menyer? Tycker det är väldigt bra att du stannade där

Den KRÄVS inte för att spela eller kontrollera menyer förrutom till vissa spel. Jag är ganska säker på att de flesta spel kommer styras av vanliga handkontroller. Därför borde den säljas för sig.

Hade den därimot varit ett krav, för hela systemet att fungera (som en vanlig handkontroll) samt för alla spel att fungera DÅ hade där inte funnits något att klaga över. Men nu när den inte nödvändig för att kontrollera sin konsol samt inte behövs för majoriteten av spel (om man då utgår från kinects nuvarande status) så borde den säljas för sig själv så att de som är intresserade i dess bidragande funktioner kan köpa den.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Fifa+kinect+betydligt billigare handkontroll gör att jag inte har råd att köpa Ps3 2.0, det få bli den billigare Xboxen.

Ett tiopack Foliehattar ingår dock när man köper en Ps3 2.0 vilket säkert kommer till användning för MS-hatarna.

Medlem

Så fifa 14 är alltså spelet man skulle få som "plåster på såret" eftersom det är försenat? Spelar det någon roll vartifrån man förbokat så kommer man ändå att få det? Jag har förbokat från Webhallen btw.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:

Microsoft försöker släcka bränder genom att kasta pengar på elden.

"Hur går förhandsbokningarna i Europa?"
"Uselt"
"Vilket spel är populärast där borta?"
"FIFA"
"FIFA åt alla!"

Allvarligt talat. Nu får fan ni tvångsmässigt, känslostörda, MS-hatare lägga in er på en klinik. Det är fan inte friskt att fastna i en masspsykos över något så trivialt som ett företag.

För många är spel en stor del av fritiden...

Medlem
Skrivet av wiki:

så konsollen blev helt plötsligt 500kr billigare, förutsatt att man tänkt köpa fifa 14. måste säga att ps4-köpet inte är lika självklart längre.

Du säljer din själ för ett jävla fifa-spel. Glöm inte vad MS planer var från början.

Medlem

FIFA ingår tydligen bara i de länder där Xbox One släpps först och kommer alltså inte att att ingå i Sverige.

Medlem
Skrivet av Margy:

FIFA ingår tydligen bara i de länder där Xbox One släpps först och kommer alltså inte att att ingå i Sverige.

Någon källa på det ?

Medlem

Fick precis mitt "ursäkta att xbox one inte släpps i tid i sverige" mail från Microsoft där jag fick en presentkod på 215:- som jag kan använda nu och ett spel(microsoft bestämmer vilket senare) som jag kommer få vid releasen av xboxen

Medlem
Skrivet av heviom:
Skrivet av Margy:

FIFA ingår tydligen bara i de länder där Xbox One släpps först och kommer alltså inte att att ingå i Sverige.

Någon källa på det ?

http://www.eurogamer.se/articles/2013-08-21-inget-fifa-14-med...

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av heviom:
Skrivet av Margy:

FIFA ingår tydligen bara i de länder där Xbox One släpps först och kommer alltså inte att att ingå i Sverige.

Någon källa på det ?

http://www.eurogamer.se/articles/2013-08-21-inget-fifa-14-med...

tack

123
Skriv svar