Jag är pilot i Luftwaffe

Skribent
Jag är pilot i Luftwaffe

Jag har börjat spela War Thunder på Steam. Till en början kändes det som World of Warplanes, men efter 30 minuter insåg jag att det här hade så mycket mer. På något magiskt sätt känns det mer gediget. Visst är det betydligt mer uppenbart att de vill ha mina riktiga pengar i utbyte mot spelets valuta, men jag får mer utan att betala något. Simpla (nja) arkadstrider, historiska slag där det inte finns utrymmer för misstag och ett realistiskt läge där jag inte ens lyckats få upp planet i luften.

Man kan säga att det är precis vad jag önskat mig av ett flygspel. Möjligheten att spela en snabb runda, men även att få en hård nöt att knäcka.

Jag valde att ta värvning i Luftwaffe, för nazisterna kunde det där med design och jag gillar saker som är snygga. Just nu är siktet inställt på att flyga bombplan, men det tar tid när man suger.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Jag är pilot i Luftwaffe

Räkna med att bli nerskjuten ofta som bombplan. Speciellt i arcade läget där i princip alla plan stiger som rymdraketer.

Var ett tag sedan man spelade, borde kanske ta och damma av planen.

Skribent
Skrivet av xermalk:

Räkna med att bli nerskjuten ofta som bombplan. Speciellt i arcade läget där i princip alla plan stiger som rymdraketer.

Var ett tag sedan man spelade, borde kanske ta och damma av planen.

Kan tänka mig det. Ska försöka få med mig lite vänner så jag får lite skydd. Väldigt kaosartat online med randoms på den nivån jag är på.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag gillar War Thunder skarpt. Bra balans mellan realism och arkad, och inte så himla mycket P2W för att vara F2P. Visst finns det möjlighet till P2W, men man klarar sig bra utan att köpa grejer också.

Kommer man med första planet och möter ett jetplan så visst, då kanske man är ganska så chanslös, men jag tycker ändå inte att det skapar så stora problem då det oftast blir jet vs jet på lite högre höjder.

Om jag var tvungen att välja mellan War Thunder och World of Warplanes så skulle jag utan tvekan välja War Thunder.

Medlem

War Thunder och World of crap är inte ens på samma betygsskala.
Känns inte ens som flygplan i warplanes då de skiter fullständigt i fysiken.

Blir nog att jag spelar lite ikväll, om jag inte är ute på flygfältet med min blingade helikopter.

Medlem
Skrivet av xermalk:

War Thunder och World of crap är inte ens på samma betygsskala.
Känns inte ens som flygplan i warplanes då de skiter fullständigt i fysiken.

Blir nog att jag spelar lite ikväll, om jag inte är ute på flygfältet med min blingade helikopter.

https://www.youtube.com/embed/Okr06fX7iaU

Du kanske borde testa Historical Battles eller FRB med joystick istället för att klaga? Arcade är som det är...arcade, med både skada och fysik.

Gillar spelet, särskilt sen 1.33. Snart rank 12 med tyskarna, BF 109 F4 serien är riktigt härliga, precis fått första Würgern FW 190

Medlem

Wtf, min senaste edit raderade hela posten och lämnade den blank?

Hur som, jag hade gett ett organ eller två för ett arcade läge, med hb flygfysik och skademodeller.

Skribent
Skrivet av xermalk:

Wtf, min senaste edit raderade hela posten och lämnade den blank?

Hur som, jag hade gett ett organ eller två för ett arcade läge, med hb flygfysik och skademodeller.

Great minds! Satt och tänkte på det innan

Har länge letat efter ett sådant spel, men gillar att man iaf kan få poäng för en snygg landning i ab om man blivit nerskjuten.

Någon som har koll på den här räckaren?: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/111588-mad_catz_v1_fl... Har blivit inspirerad nu


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Detta har jag missat! Tror lädermössan åker på ikväll medans jag skakar glädjestickan...

Medlem

Ingen aning om den spaken, själv har jag en saitek x52.
Skulle dock inte rekommendera den, utan lägg extra på en x52 pro. Det är den lätt värt för den ökade kvaliten.

Körde precis alla dailys, och arcade har vist blivit ännu mer ufo mode än vad det var innan. Känns som man blåser runt i mach 2 och har en permanent ebk.

Skribent
Skrivet av xermalk:

Ingen aning om den spaken, själv har jag en saitek x52.
Skulle dock inte rekommendera den, utan lägg extra på en x52 pro. Det är den lätt värt för den ökade kvaliten.

Körde precis alla dailys, och arcade har vist blivit ännu mer ufo mode än vad det var innan. Känns som man blåser runt i mach 2 och har en permanent ebk.

Jag vet inte om det känns riktigt aktuellt. Får nog vänta till Playstation 4 kommer och se vad den stödjer i flygväg.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av xermalk:

Ingen aning om den spaken, själv har jag en saitek x52.
Skulle dock inte rekommendera den, utan lägg extra på en x52 pro. Det är den lätt värt för den ökade kvaliten.

Körde precis alla dailys, och arcade har vist blivit ännu mer ufo mode än vad det var innan. Känns som man blåser runt i mach 2 och har en permanent ebk.

Jag vet inte om det känns riktigt aktuellt. Får nog vänta till Playstation 4 kommer och se vad den stödjer i flygväg.

Vad är detta, någon som inte planerar att spela Star citizen?

Jag är rank 5-8 i alla arméer så om någon vill lira tillsammans skicka ett pm.

Skribent
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av xermalk:

Ingen aning om den spaken, själv har jag en saitek x52.
Skulle dock inte rekommendera den, utan lägg extra på en x52 pro. Det är den lätt värt för den ökade kvaliten.

Körde precis alla dailys, och arcade har vist blivit ännu mer ufo mode än vad det var innan. Känns som man blåser runt i mach 2 och har en permanent ebk.

Jag vet inte om det känns riktigt aktuellt. Får nog vänta till Playstation 4 kommer och se vad den stödjer i flygväg.

Vad är detta, någon som inte planerar att spela Star citizen?

Jag är rank 5-8 i alla arméer så om någon vill lira tillsammans skicka ett pm.

Jag hade glömt av att det är på gång. Klart grabben (jag) ska ha en bra flygsticka. Nu ska vi bara övertyga den andra hälften.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av xermalk:

Ingen aning om den spaken, själv har jag en saitek x52.
Skulle dock inte rekommendera den, utan lägg extra på en x52 pro. Det är den lätt värt för den ökade kvaliten.

Körde precis alla dailys, och arcade har vist blivit ännu mer ufo mode än vad det var innan. Känns som man blåser runt i mach 2 och har en permanent ebk.

Jag vet inte om det känns riktigt aktuellt. Får nog vänta till Playstation 4 kommer och se vad den stödjer i flygväg.

Vad är detta, någon som inte planerar att spela Star citizen?

Jag är rank 5-8 i alla arméer så om någon vill lira tillsammans skicka ett pm.

Jag hade glömt av att det är på gång. Klart grabben (jag) ska ha en bra flygsticka. Nu ska vi bara övertyga den andra hälften.

Skäms, man får inte glöma star citizen, och nu även nya eve spelet.

Skall iallfall ta och spela lite nu med brorsan. Tror dock inte war thunder tillåter grupper större än 2 om man inte har premium.

Skribent
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av xermalk:

Ingen aning om den spaken, själv har jag en saitek x52.
Skulle dock inte rekommendera den, utan lägg extra på en x52 pro. Det är den lätt värt för den ökade kvaliten.

Körde precis alla dailys, och arcade har vist blivit ännu mer ufo mode än vad det var innan. Känns som man blåser runt i mach 2 och har en permanent ebk.

Jag vet inte om det känns riktigt aktuellt. Får nog vänta till Playstation 4 kommer och se vad den stödjer i flygväg.

Vad är detta, någon som inte planerar att spela Star citizen?

Jag är rank 5-8 i alla arméer så om någon vill lira tillsammans skicka ett pm.

Jag hade glömt av att det är på gång. Klart grabben (jag) ska ha en bra flygsticka. Nu ska vi bara övertyga den andra hälften.

Skäms, man får inte glöma star citizen, och nu även nya eve spelet.

Skall iallfall ta och spela lite nu med brorsan. Tror dock inte war thunder tillåter grupper större än 2 om man inte har premium.

Levlar min nyupplåsta He 112 V-5. Historic Battles är fantastiskt med en bra grupp. Jag var ensam kvar och fienden lyckades döda min pilot...


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar