The Bureau: Xcom Declassified

Robot
The Bureau: Xcom Declassified

När till och med utgivaren backar, håller tyst och sedan återlanserar ett spel under ett nytt namn vet man att något inte stämmer.

#2k, #firaxis, #xcom-enemy-unknown, #2k-marin, #the-bureau-xcom-declassified, #mass-effect, #bioshock-2


Medlem
The Bureau: Xcom Declassified

Det här lät ju... mindre bra.

Medlem

Jag tror att rebooten de gjorde var ett misstag. De hade mycket intressant på gång som man kan se i de tidigare videorna och även fienderna verkade vara mer intressanta då. Känns som att någon uppifrån tyckte det var för lite mainstream och komplicerat och dummade ner konceptet..

Har förbeställt spelet iaf och hoppas ändå jag ska få mig några roliga timmar med det.

/ LordDaimos

Medlem

Vad trist då synd att man ej kan ångra sina köp då via greenmangaming...

Medlem

Och detta längtade jag till?!

Skribent

Känns som mitt lilla intresse faller platt på "Usel AI i kombination med permadöd".


signatur

I am the black wizards.

Alltså, att 60 talet inte spelar någon roll "borde" vara självklart... trist men självklart. Trots allt byter man ju sina vapen till deras etc. Själv har jag varit emot detta hela tiden, gör spelet i nutid, sätt det som en efterföljare till förra spelet och säg att det är en spinoff. Som det är nu känns som en töntig rippoff på mass effect i en ren bioshockstad.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Känns som mitt lilla intresse faller platt på "Usel AI i kombination med permadöd".

Exakt där föll mitt intresse oxå :/ . Får hoppas dom kan lyckas patcha till det

Medlem

Ja, efter att vi fick Xcom Enemy Unknown så känns inte The Bureau som ett slag i ansiktet längre. Synd bara att The Bureau verkar vara en flopp.
Sluta förbeställa spel förresten, det finns ingen anledning att göra det anno 2013.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Håller inte alls med. Jag spelade ett par timmar igår och gillade det. Det är väldigt scriptat dock men grefiskt riktigt fint att titta på och jag tycker storyn verkar bra. Ser dock fram emot att få testa det på konsol där jag tror det passar bättre

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Sluta förbeställa spel förresten, det finns ingen anledning att göra det anno 2013.

Fast det gör det ju eftersom man många gånger kan få med extra DLC m.m. vid förbeställningar.

/ LodDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Tybalt:

Sluta förbeställa spel förresten, det finns ingen anledning att göra det anno 2013.

Fast det gör det ju eftersom man många gånger kan få med extra DLC m.m. vid förbeställningar.

/ LodDaimos

Ja sant men vem bryr sig om att man sparar lite småpengar om själva spelet i sig är dåligt och man blivigt lurad?

Som sagt förboka spel finns absolut inget som rättfärdigar.

Förutom när man kan få ett spel för ca 60-70% rabatt men är sällan

Medlem

När jag slåss mot utomjordingar så vill jag göra det på en global nivå, inte via USA.

Medlem

Helt glömt bort detta. Känns som det började som en parentes och fortsätter vara. Hoppar över det här.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Tybalt:

Sluta förbeställa spel förresten, det finns ingen anledning att göra det anno 2013.

Fast det gör det ju eftersom man många gånger kan få med extra DLC m.m. vid förbeställningar.

/ LodDaimos

Ja sant men vem bryr sig om att man sparar lite småpengar om själva spelet i sig är dåligt och man blivigt lurad?

Som sagt förboka spel finns absolut inget som rättfärdigar.

Förutom när man kan få ett spel för ca 60-70% rabatt men är sällan

Visst har du en poäng där, men samtidigt så litar jag sällan till recensioner så jag ändrar oftast inte åsikt innan jag testat spelet så för min del så är fortfarande förhandsbokningar ett bra sätt att få spelet snabbt. Undantaget är ju SimCity, hade jag läst recensionerna där så hade jag nog ryggat tillbaka ordentligt..

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Salami:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Tybalt:

Sluta förbeställa spel förresten, det finns ingen anledning att göra det anno 2013.

Fast det gör det ju eftersom man många gånger kan få med extra DLC m.m. vid förbeställningar.

/ LodDaimos

Ja sant men vem bryr sig om att man sparar lite småpengar om själva spelet i sig är dåligt och man blivigt lurad?

Som sagt förboka spel finns absolut inget som rättfärdigar.

Förutom när man kan få ett spel för ca 60-70% rabatt men är sällan

Visst har du en poäng där, men samtidigt så litar jag sällan till recensioner så jag ändrar oftast inte åsikt innan jag testat spelet så för min del så är fortfarande förhandsbokningar ett bra sätt att få spelet snabbt. Undantaget är ju SimCity, hade jag läst recensionerna där så hade jag nog ryggat tillbaka ordentligt..

/ LordDaimos

Ja de som kränger spel ger dig små belöningar för att köpa grisen i säcken.

Min uppmaning var baserat på att man som god konsument inte borde uppmuntra sådant beteende hos spelförsäljare. För allas skull.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

FM-guru
F.d. Sisyr

De flesta recensioner tycks hissa atmosfären och striderna medan handlingen och AI:n dissas ordentligt. Fan då, jag trodde på det här. :/ Tycker att Polygon's recension är värd att läsa, också.

Medlem

Känns som det varken blev hackat eller malet utan en ganska "meh" Mass Effect och XCOM:EU hybrid istället?

Nu har jag iofs inte prövat detta spel själv ännu, men en FPS hade i alla fall potentialen att kanske bidra med någonting nytt till XCOM genren.

SE

Medlem

Skulle gärna vilja spela föregångaren Xcom UFO defense som verkar så jäkla bra! Synd att det kostar 4.99 euro på steam trots sin ålder :/...

Inaktiv

Okej, sista gången jag förköpte ett spel... Och jag som trodde detta skulle vara lika skoj som Xcom Enemy Unknown, vilka hustlers >:(

Medlem
Skrivet av LordVaakos:

Skulle gärna vilja spela föregångaren Xcom UFO defense som verkar så jäkla bra! Synd att det kostar 4.99 euro på steam trots sin ålder :/...

Det var typ inget... dessutom är spel ofta bättre när de är äldre så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zewy:

Vad trist då synd att man ej kan ångra sina köp då via greenmangaming...

Det kan du, så länge som du inte fått nycklarna.

Skrivet av LordVaakos:

Skulle gärna vilja spela föregångaren Xcom UFO defense som verkar så jäkla bra! Synd att det kostar 4.99 euro på steam trots sin ålder :/...

Vilket i dagens valuta är 43,38 SEK. Tycker du inte det är värt det, då bör du nog inte spela det heller


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av eatem:

Okej, sista gången jag förköpte ett spel... Och jag som trodde detta skulle vara lika skoj som Xcom Enemy Unknown, vilka hustlers >:(

Nåja, det är väl inte säkert att du tycker som Leijonhufvud?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Zewy:

Vad trist då synd att man ej kan ångra sina köp då via greenmangaming...

Det kan du, så länge som du inte fått nycklarna.

Tack för tips men fick dom i måndags.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av eatem:

Okej, sista gången jag förköpte ett spel... Och jag som trodde detta skulle vara lika skoj som Xcom Enemy Unknown, vilka hustlers >:(

Nåja, det är väl inte säkert att du tycker som Leijonhufvud?

Nej, iofs, men han brukar ha vettiga åsikter... vi får se

Medlem

Synd. Live-action filmerna var ju stämningsfulla.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Fast det gör det ju eftersom man många gånger kan få med extra DLC m.m. vid förbeställningar.

/ LodDaimos

Ajajaj Daimos. Det är ju precis det där preorder-only-DLC-tänket som måste bort. Våga vägra eländet så de slutar med detta. Köp inte grisen i säcken!

edit:

Skrivet av Tybalt:

Ja de som kränger spel ger dig små belöningar för att köpa grisen i säcken.

Min uppmaning var baserat på att man som god konsument inte borde uppmuntra sådant beteende hos spelförsäljare. För allas skull.

...och där gick vi tillbaka och läste fler kommentarer. Helt rätt Tybalt, det är för allas skull vi måste sluta med detta.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Testpilot

Fasen också , de första recensionerna som kom såg ju positiva ut så jag slog till o köpte men nu ser det ju surare o surare ut.

Jeje det var ju inga större pengar via GMG så det räcker att det e småroligt några timmar för att täcka utgiften

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Fasen också , de första recensionerna som kom såg ju positiva ut så jag slog till o köpte men nu ser det ju surare o surare ut.

Jeje det var ju inga större pengar via GMG så det räcker att det e småroligt några timmar för att täcka utgiften

Tidiga recensioner ser ofta positiva ut, vilket i slutändan ofta framstår som extremt missvisande. De som tidigt får recensionsex är ofta måna om sin relation till distributören/tillverkaren. Dessa recensioner är sällan värda ens en genomläsning.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

k3m
Medlem
Skrivet av LordVaakos:

Skulle gärna vilja spela föregångaren Xcom UFO defense som verkar så jäkla bra! Synd att det kostar 4.99 euro på steam trots sin ålder :/...

Prova gog.com!

12
Skriv svar