33 lanseringstitlar till Playstation 4

Medlem
33 lanseringstitlar till Playstation 4

Heh, Minecraft.

Hur som helst, en helt Ok lista.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

3 st spel som var intressant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mjo. Borde väl finnas nått spel för dom flesta när ps4 släpps då

Medlem

Nhl? ellet vad menades med N++?

Inaktiv

Det blir kul i jul


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Chippen838:

Nhl? ellet vad menades med N++?

N++ står för just ett spel som heter N++

Medlem

Nhl släpps ju till ps3 men bör väl komma till ps4 också.. däremot är många utav dessa titlar samma som microsoft hade på sin "exclusive game" video som lades upp som nyhet igår vilket jag inte riktigt förstår.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

3 st spel som var intressant.

Håller med, 3 intressanta spel. 1 har jag redan bokat till ps4.

Medlem

Hur länge har spelutvecklare haft tillgång till PS4?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

jag är fortfarande väldigt tveksam till att bf4 ska kunna spelas med 64 spelare och 60 fps på ps4 och xone =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Vad tror ni skillnaden blir mellan PS3-versionen jämfört med PS4-versionen av BF4? Är det bättre grafik eller går det smidigare?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Youtuber

Hade varit trevligt med en markering på de som är exklusiva för PS4


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Skribent

Det räcker med War Thunder. Känns dock som om jag kommer köpa multiplattformstitlarna till PS4 och inte Xbox 360. Verkligen anmärkningsvärt att Killzone: Shadow fall är den enda exklusiva AAA-titeln.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Tur det finns gott om gratis spel att dra hem på release, eller iaf f2p av kvalité.
De tillsammans med 3e parts spel och grymma insida borde räcka medan de exklusiva AAA-titlarna anpassas för 8Gb ram och liknande ändringar. Bättre putsade spel i framtiden, än utstressade mediokra spel (som när 360 släpptes).

Medlem

Nja, det får bli o vänta med ps4an då i princip alla intressanta spel blivit announcade till PC ändå.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Verkligen anmärkningsvärt att Killzone: Shadow fall är den enda exklusiva AAA-titeln.

Varför är det så anmärkningsvärt? De två konsolerna har ju väldigt liknande arkitekturer och hårdvara så för utvecklarna verkar det inte vara världens projekt att utveckla till båda samtidigt. Då tycker i alla fall jag att det är logiskt att antalet exklusiva titlar för den ena eller andra sidan blir färre.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Verkligen anmärkningsvärt att Killzone: Shadow fall är den enda exklusiva AAA-titeln.

Vad krävs för att vara "AAA"? Knack och Driveclub är bara "AA" eller?

Medlem

Håller med om att Xboxen har en bättre exklusivitets lista, men dom har pengarna och makten till att skrämma folk till sin sida så det är inte alls konstigt. Och Sony visar även att Europa (speciellt) norden är viktig marknad för dom, till skillnad från MS. Och maskinen är starkare, nästan 40% bättre grafikkort än på xbox1, fast man får den billigare och slipper kinect? Och vi alla vet att Sony kommer alltid med grymma spel, det tar oftast bara tid att få fram dom bästa titlarna. Så man får ha lite tålamod också idag! Go PS4! Hoppas jag får min 29nov.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Johan Olander:

Verkligen anmärkningsvärt att Killzone: Shadow fall är den enda exklusiva AAA-titeln.

Vad krävs för att vara "AAA"? Knack och Driveclub är bara "AA" eller?

https://www.youtube.com/embed/aNiG9osRHc4

https://www.youtube.com/embed/GafoIbvfN0I

Du vet, folket nuförtiden tror att bara shooters kan vara AAA...

Medlem

Jag ser fram emot mer info om N++! Jag gillar Sonys satsning på indiespel. Det kliar verkligen i fingrarna efter ett PS4 nu!


signatur

I want to play a game.

Medlem

Nej tack, bara massa ointressanta småspel och typ 2 spel som intresserar mig. Xbox Ones lista är mer intressant så det blir en sån för mig, först.

Medlem

Gillar att Planetside 2 tar sig över till konsol, mest för att man kan få uppleva spel som det och liknande med mina konsolvänner.
Dock kommer jag inte skaffa ps4 vid release, men samtidigt i min umgängeskrets är man tydligen ganska ensam på PC fronten. Så det blir en ps4, det vet man.

Är ju faktiskt gött att sitta i soffan med kontroll ändå (det som mina tidigare pc-bundisar trycker på numer). Och steam BPM har jag uteslutande ramlat in på själv. Kanske för man inte har tid för något hardcore lirande nuförtiden.

Medlem
KoP
Medlem

1 intressant spel. Så det blir en XB1 innan PS4.

Medlem

Finns absolut inga intressanta exklusiva titlar till ps4:an synd

Medlem

1 intressant spel så får bli till att vänta med eventuellt konsolköp.

Medlem

Ser faktiskt mest fram emot Knack, det verkar så himla trevligt. Sen visade de några riktigt lovande kommande spel på deras presskonferens igår; rime, everybody´s gone to the rapture och shadow of the beast, för att nämna några.

På lång sikt känns det som att ps4 kommer ha ett bättre urval, även om xbone har en riktigt stark lanseringslista.

Skrivet av Neatherblade:

3 st spel som var intressant.

Är det bra eller dåligt? Personligen känns det rätt bra att de lyckas ha tre spel vid release som väcker intresse hos en och samma person. Speciellt med tanke på hur många olika målgrupper de riktar sig till.

Medlem

Känns ju som att en bra PC och i mitt fall ett Wii U är ett bra val..


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Var ju inte speciellt mycket AAA titlar utan dom verkar tydligen lägga allt krut på Indies ?

123
Skriv svar