Gamescom-bilder från The Witcher 3

Robot
Gamescom-bilder från The Witcher 3

Se Geralt svinga svärd i nästa års tyngsta rollspel.

#nyhetstips, #the-witcher-3-wild-hunt


Medlem
Gamescom-bilder från The Witcher 3

Tror detta kommer ha stor potential att bli Game of the year

Medlem

För att dra en jämförelse till skyrim så ser skogen och vegetationen så mycket bättre ut, inte bara rent tekniskt utan också rent estetiskt. Så där ser skogar ut som jag har varit i eller skulle kunna ha varit i. Jag tycker verkligen de lyckats med att få fantasyvärlden att kännas "realistisk" (även om de vikinginspirerade karaktärerna har horn i hjälmen så är de ju faktiskt inte vikingar så det gör inte så mycket).

k3m
Medlem

Fan vad fint Witcher 3 blir

Förresten, nån som vet om det kommer en samlingsutgåva av spelet?

Medlem
Skrivet av k3m:

Fan vad fint Witcher 3 blir

Förresten, nån som vet om det kommer en samlingsutgåva av spelet?

Vi kan nog av erfarenhet ganska så säkert säga ja.

Medlem
Skrivet av tirim4:

För att dra en jämförelse till skyrim så ser skogen och vegetationen så mycket bättre ut, inte bara rent tekniskt utan också rent estetiskt. Så där ser skogar ut som jag har varit i eller skulle kunna ha varit i. Jag tycker verkligen de lyckats med att få fantasyvärlden att kännas "realistisk" (även om de vikinginspirerade karaktärerna har horn i hjälmen så är de ju faktiskt inte vikingar så det gör inte så mycket).

Ja det är fantastiskt vad det där att vikingar skulle ha haft horn i hjälmarna har blivit vedertaget. Antar att folk tycker det är "coolare" så eller nått : p

Medlem
Skrivet av tirim4:

Jag tycker verkligen de lyckats med att få fantasyvärlden att kännas "realistisk" (även om de vikinginspirerade karaktärerna har horn i hjälmen så är de ju faktiskt inte vikingar så det gör inte så mycket).

Jag skulle vilja påpeka att hjälmar med horn förekom både i norden under brons- och järnåldern och hos kelter, som var långt mycket mer spridda och välkända i europa än vikingar (Som bara härjade i några få hundra år).
Det finns alltså minst ett par tusen år med olika europeiska kulturer med hornprydda hjälmar att inspireras av.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av tirim4:

Jag tycker verkligen de lyckats med att få fantasyvärlden att kännas "realistisk" (även om de vikinginspirerade karaktärerna har horn i hjälmen så är de ju faktiskt inte vikingar så det gör inte så mycket).

Jag skulle vilja påpeka att hjälmar med horn förekom både i norden under brons- och järnåldern och hos kelter, som var långt mycket mer spridda och välkända i europa än vikingar (Som bara härjade i några få hundra år).
Det finns alltså minst ett par tusen år med olika europeiska kulturer med hornprydda hjälmar att inspireras av.

Men då får väl spelutveklarna börja göra kelter istället för vikingar, cred till dem som cred förtjänar

Medlem
Skrivet av tirim4:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av tirim4:

Jag tycker verkligen de lyckats med att få fantasyvärlden att kännas "realistisk" (även om de vikinginspirerade karaktärerna har horn i hjälmen så är de ju faktiskt inte vikingar så det gör inte så mycket).

Jag skulle vilja påpeka att hjälmar med horn förekom både i norden under brons- och järnåldern och hos kelter, som var långt mycket mer spridda och välkända i europa än vikingar (Som bara härjade i några få hundra år).
Det finns alltså minst ett par tusen år med olika europeiska kulturer med hornprydda hjälmar att inspireras av.

Men då får väl spelutveklarna börja göra kelter istället för vikingar, cred till dem som cred förtjänar

Om jag minns rätt så har jag iallafall hört att hornprydda hjälmar vart mer bonader än användbara hjälmar till strid. Fast, vet ju inte mycket om kelter så jag har säkert fel ^^


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Tror detta kommer ha stor potential att bli Game of the year

hah jag har svårt att se nåt spel komma i närheten.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av LeoparD:
Skrivet av tirim4:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av tirim4:

Jag tycker verkligen de lyckats med att få fantasyvärlden att kännas "realistisk" (även om de vikinginspirerade karaktärerna har horn i hjälmen så är de ju faktiskt inte vikingar så det gör inte så mycket).

Jag skulle vilja påpeka att hjälmar med horn förekom både i norden under brons- och järnåldern och hos kelter, som var långt mycket mer spridda och välkända i europa än vikingar (Som bara härjade i några få hundra år).
Det finns alltså minst ett par tusen år med olika europeiska kulturer med hornprydda hjälmar att inspireras av.

Men då får väl spelutveklarna börja göra kelter istället för vikingar, cred till dem som cred förtjänar

Om jag minns rätt så har jag iallafall hört att hornprydda hjälmar vart mer bonader än användbara hjälmar till strid. Fast, vet ju inte mycket om kelter så jag har säkert fel ^^

De är ju onekligen opraktiska att slåss och strida i. Men nu tycker jag att fokus hamnade för mycket på historiska detaljer och för lite på detta spels eventuella förträfflighet.

Jag hoppas att de släpper en video efter gamescom på gameplaysekvensen de visat för press. Alla bilder ser underbara ut men oh vad jag suktar efter gameplay. Hur bra det här spelet än är lär jag bli besviken med mina höga förhoppningar.

Medlem
Skrivet av tirim4:

För att dra en jämförelse till skyrim så ser skogen och vegetationen så mycket bättre ut, inte bara rent tekniskt utan också rent estetiskt. Så där ser skogar ut som jag har varit i eller skulle kunna ha varit i. Jag tycker verkligen de lyckats med att få fantasyvärlden att kännas "realistisk" (även om de vikinginspirerade karaktärerna har horn i hjälmen så är de ju faktiskt inte vikingar så det gör inte så mycket).

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av tirim4:

För att dra en jämförelse till skyrim så ser skogen och vegetationen så mycket bättre ut, inte bara rent tekniskt utan också rent estetiskt. Så där ser skogar ut som jag har varit i eller skulle kunna ha varit i. Jag tycker verkligen de lyckats med att få fantasyvärlden att kännas "realistisk" (även om de vikinginspirerade karaktärerna har horn i hjälmen så är de ju faktiskt inte vikingar så det gör inte så mycket).

https://www.youtube.com/embed/B12-9eHO2ww

Tänk då hur The Witcher 3 kommer se ut efter att moddarna har fått göra sitt.

Medlem
Skrivet av Thane:

Tänk då hur The Witcher 3 kommer se ut efter att moddarna har fått göra sitt.

Jag längtar redan!

Medlem

Modens baksida ser väldigt bra ut.

1
Skriv svar