Dags att förhandsboka BF4... vart och hur?

Medlem
Dags att förhandsboka BF4... vart och hur?

Vart är BF4 billigast, och hur förhandsbokar man för att få Premium och/eller delux edition.

Jag personligen har inget behov av ett fysiskt exemplar, digitalt duger fint. Däremot vill jag säkerhetsställa och vara säker på att jag köper så allt ingår, även framtida expansioner (mjölka kassakossan...) men inte betala mer än nödvändigt.... Känns som en liten djungel det här...

Tack på förhand


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

köper mina på cjs-cdkeys

Medlem
Medlem
Skrivet av Norrin:

Spelbutiken brukar ha bra download only priser.

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/79254-battlefield-...

Tack!
Finns det ingen möjlighet än att förhandsboka BF4 med samtliga expansioner och inte bara China Rising?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Inte än. Premium edition kommer snart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Inte än. Premium edition kommer snart.

Ouch i plånboken, 1100 kr totalt för ett komplett spel... 599 för standard och 499 för premium, och då snackar vi PC Download, alltså att en cd-key ska mailas ut till en...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Betalar du så mycket för spelen får du nog faktiskt skylla dig själv.

Jag köpte mitt BF4 inkl China Rising för 224 kronor, och Premium kan jag nog få tag på för 250 ca.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Stag:

Jag köpte mitt BF4 inkl China Rising för 224 kronor...

Var?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Greenmangaming med rabatt-kod. Alla preorders har China Rising med såvitt jag har förstått.

Detta var dock innan de bytte till pund istället för dollar, men det blir fortfarande mycket billigare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Stag:

Greenmangaming med rabatt-kod. Alla preorders har China Rising med såvitt jag har förstått.

Detta var dock innan de bytte till pund istället för dollar, men det blir fortfarande mycket billigare.

Tackar!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är det någon som har provat det där med proxy och köpa via origin i annat land?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Självklart fungerar det då det är en ganska basic praxis. Däremot är det en bannable offense vad jag vet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Milky_81:

Är det någon som har provat det där med proxy och köpa via origin i annat land?

Jag har alltid undvikit sådant joxxande. Det är inte värt det för att spara ett par kronor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Okies.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Fortfarande inget Premium Edition... tror och hoppas dom verkligen på att folk ska tabba sig och först köpa spelet och sedan köpa om det inkl. Premium en gång till!?!.....


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Skrivet av Werzion:

Fortfarande inget Premium Edition... tror och hoppas dom verkligen på att folk ska tabba sig och först köpa spelet och sedan köpa om det inkl. Premium en gång till!?!.....

Så tjänar de inga pengar. Först vanlig version, sedan kan du köpa Premium till. 6 månader efter släpp dyker det nog upp en kombination av huvudspelet plus premium.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Werzion:

Fortfarande inget Premium Edition... tror och hoppas dom verkligen på att folk ska tabba sig och först köpa spelet och sedan köpa om det inkl. Premium en gång till!?!.....

Om bf3 är något att gå på så kommer Premium edition att släppas ½/1 år efter spelet släppts. Du kan dock redan nu köpa Premium service om du inte vill vänta.

Medlem

Att skaffa premium första månaderna känns lite ovärt. Speciellt om man får nästkommande expansion gratis när man förbokar. Får hoppas att det droppar i pris med tiden


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

http://www.inet.se/produkt/6609012/battlefield-4-premium-pc

31/10-2013, samma release-datum som själva spelet, om ca en månad alltså.

Nu jäklar börjar det likna något. Dock måste jag erkänna att mitt intresse för BF4 (och engagemang för BF3) har börjar svalna och Arma III har fångat mitt intresse rejält :/


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Det där är premium-tjänsten dock, inte premium + spelet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Avstängd

jag köpte från GAME, betalade bara 50kr så fick jag lösa in BF4 kod och sen så blir det la 450 för spelet tror jag så Spel + Premium = 450 kr om jag fattat det rätt

Battlepack

Medlem

Köpte mitt från Origin (Battlefield 4 Digital Deluxe Edition + Premium) via proxy för ~480sek

Det känns dumt att betala 200:- extra för att få tillgång till "China Rising" + lite digitalt godis. Bättre att lägga de pengarna på Premium (dvs. DLC-paketen), för annars betalar man just två gånger för China Rising.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har köpt för någon vecka sedan och det blev via http://www.greenmangaming.com , premium + vanliga BF4 för ca 700 kr med deras rabatt på 20% (kod för den finns på deras första-sida längre ner till höger).

Edit: nuvarande koden fungerar ej med BF4 o BF4 premium. Jag hade väl tur när jag shoppade :/


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Ett annat tips är amazon.co.uk. De har någon download code med så man behöver inte vänta på kartongen. Har dock aldrig handlat just sånt från amazon, har bara köpt Kindle-läsare och lite grejjer till min robotdammsugare. Kostar just nu 31 pund för vanliga BF4.

http://www.amazon.co.uk/Battlefield-4-Online-Game-Code/dp/B00...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
1
Skriv svar