War thunder patch 1.33

Medlem
War thunder patch 1.33

Nu kom patchen 1.33 för några dagar sen och sicket förbättrat gameplay det blev iochmed den patchen.

Spelet var jättebra innan med, men denna patchen innehöll bl.a annat att man äntligen(!) har nytta av sin bas eftersom att man kan landa och repaira sitt skadade skepp. dessutom kan man även speciallisera sitt flyg emot tanks, andra flyg osv.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Nu kom patchen 1.33 för några dagar sen och sicket förbättrat gameplay det blev iochmed den patchen.

Spelet var jättebra innan med, men denna patchen innehöll bl.a annat att man äntligen(!) har nytta aveftersom att man kan landa och repaira sitt skadade skepp. dessutom kan man även speciallisera sitt flyg emot tanks, andra flyg osv.

Trevligt, kanske skall plocka upp det igen när jag har tid.

Dock " repaira sitt skadade skepp" ?
menar du inte reparera sitt skadade FLYGPLAN? eller kan man flyga helicarriers nu?

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Spelet var jättebra innan med, men denna patchen innehöll bl.a annat att man äntligen(!) har nytta av sin bas eftersom att man kan landa och repaira sitt skadade skepp. dessutom kan man även speciallisera sitt flyg emot tanks, andra flyg osv.

Vafan tar du för droger?

"skepp"
"speciallisera mot tanks" ??

1. Man kan REPARERA sitt flygplan sedan... War Thunders början så vitt jag vet.
2. Om du menar olika sorters ammunition so har det funnits sen 1.31, inte 1.33.

Och det som hänger i luften nu är att YaK-empiret har utvecklats med en YaK-9K som har 45!!mm kanon som shreddar ännu mer. Två skott på B17 och den är historia.

Sen är även BF109 grymt OP nuförtiden.

Medlem

"repaira sitt skadade skepp"


Jag har inget emot svengelska men är det verkligen nödvändigt att byta ut "reparera" mot "repaira"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

aja.. ni behöver väl inte märka ord som "skepp"

nåja. skall väl erkänna att jag haft en paus från spelet nån månad eller två, så jag gick helt zonica in på warthunder.com och där stod det under patch 1.33:

"Update 1.33 brings us one step closer to the release and adds some really important gameplay changes, that will provide players with more freedom to choose how they want their aircraft tuned and prepare it to attain wide variety of combat tasks. The most important changes to be introduced in 1.33 are consumables and new modification system. Modification system basically means that a player will be repairing his war-beaten aircaft."

jag trodde att det innebar repairen av flyget med på basen, men jag hade fel eftersom jag missade när det implenterades.

men som jag förstår det så kan jag nu byta ammo i mina flyg så att de är bättre mot armor-baserade mål och det måste väl betyda tanks eller?! jag har inte testat ammon själv då jag brukar använda fighters emot andra fighters och bombare emot markmål.

sen finns det en massa smått å gott att testa såsom stelth-ammo och olika sorters bomber m.m.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av totte1015:

1. Man kan REPARERA sitt flygplan sedan... War Thunders början så vitt jag vet.
2. Om du menar olika sorters ammunition so har det funnits sen 1.31, inte 1.33.

Och det som hänger i luften nu är att YaK-empiret har utvecklats med en YaK-9K som har 45!!mm kanon som shreddar ännu mer. Två skott på B17 och den är historia.

Sen är även BF109 grymt OP nuförtiden.

BF109 OP? LMFAO. Och det vanliga YAK9 gnället ... russia op plx nerf! Lär dig spela istället. Och framför allt, sluta spela i sandlådan (arcade) och kör HB/FRB istället.

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av totte1015:

1. Man kan REPARERA sitt flygplan sedan... War Thunders början så vitt jag vet.
2. Om du menar olika sorters ammunition so har det funnits sen 1.31, inte 1.33.

Och det som hänger i luften nu är att YaK-empiret har utvecklats med en YaK-9K som har 45!!mm kanon som shreddar ännu mer. Två skott på B17 och den är historia.

Sen är även BF109 grymt OP nuförtiden.

BF109 OP? LMFAO. Och det vanliga YAK9 gnället ... russia op plx nerf! Lär dig spela istället. Och framför allt, sluta spela i sandlådan (arcade) och kör HB/FRB istället.

Sandlåda? Jag får väl för fan spela vart jag vill?
HB är tråkigt och FRB är bara för joysticks.

Tycker du det är så jävla kul att ligga på 6000m höjd med B17 och bli urskjuten direkt från en YaK-9T?

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av totte1015:

1. Man kan REPARERA sitt flygplan sedan... War Thunders början så vitt jag vet.
2. Om du menar olika sorters ammunition so har det funnits sen 1.31, inte 1.33.

Och det som hänger i luften nu är att YaK-empiret har utvecklats med en YaK-9K som har 45!!mm kanon som shreddar ännu mer. Två skott på B17 och den är historia.

Sen är även BF109 grymt OP nuförtiden.

BF109 OP? LMFAO. Och det vanliga YAK9 gnället ... russia op plx nerf! Lär dig spela istället. Och framför allt, sluta spela i sandlådan (arcade) och kör HB/FRB istället.

Sandlåda? Jag får väl för fan spela vart jag vill?
HB är tråkigt och FRB är bara för joysticks.

Tycker du det är så jävla kul att ligga på 6000m höjd med B17 och bli urskjuten direkt från en YaK-9T?

Det är det som är hela grejjen, du måste ha hjälp av attackplanen.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av totte1015:

1. Man kan REPARERA sitt flygplan sedan... War Thunders början så vitt jag vet.
2. Om du menar olika sorters ammunition so har det funnits sen 1.31, inte 1.33.

Och det som hänger i luften nu är att YaK-empiret har utvecklats med en YaK-9K som har 45!!mm kanon som shreddar ännu mer. Två skott på B17 och den är historia.

Sen är även BF109 grymt OP nuförtiden.

BF109 OP? LMFAO. Och det vanliga YAK9 gnället ... russia op plx nerf! Lär dig spela istället. Och framför allt, sluta spela i sandlådan (arcade) och kör HB/FRB istället.

Sandlåda? Jag får väl för fan spela vart jag vill?
HB är tråkigt och FRB är bara för joysticks.

Tycker du det är så jävla kul att ligga på 6000m höjd med B17 och bli urskjuten direkt från en YaK-9T?

blablabla

Men jag tror ingenting får sådana negativa kärringar som dig att ändra uppfattning om någonting alls. Ni letar bara upp nya saker att spy eran galla över.

Ok. Tyck du det.
Jag argumenterar inte med hjälplösa fall som detta.

Medlem

Vettifan vad jag tycker om denna patch,, de bör satans fokusera lite på matchmaking tycker jag allt. Hamnar alltid med biplanes och beufighters även fast jag ligger stadigt på rank 4 när jag söker combat, iofs rätt lätt ändå.

______________________________________________________________________
http://www.twitch.tv/stoffieuf/c/2769414

Medlem

är det roligare att spela i de mindre levlarna än de högre? många verkar förespråka det då kostnaderna ökar osv.

själv har jag fastnat runt 4-5 då jag inte känner nåt behov att klättra längre. Man får trots allt en helhetskänsla och teamwork redan vid tidigt gameplay.

Jag tror den stora skillnaden på war thunder och world of tanks (om man nu kan jämföra ett tankspel med ett flygsim) är matchmakingen.

spelar man WOT så blir man matchmakad ihop med folk som har en diff på 3-4 i rang.

Spelar man WT "brukar" man (iaf i låga levlar) bli matchmakad ihop med de som är i samma nivå. som i mitt fall spelar jag i gruppen 4-5 och det är oftast de som jag möter med.

Detta tycker jag är en stor skillnad då jag tröttnade helt på WOT då det kom lvl 8 tanks mot mej då jag själv var lvl 5. Jag kunde ju inte ens penetrera deras armor. jag kunde helt enkelt inte döda dom. hur skoj är ett sånt spel då man blir totalt chanslös? Jag la iaf ner det och blev jätteglad då jag såg WT:s variant. visst, det kanske inte funkar helt 100%, men det är mycket bättre än WOT:s iaf.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Kör på rank 4-5 konstant jag även om jag är väldigt mycket högre i rang än det, har väl ca 1000 kills än så länge iaf. Adda Stoff91 så får du spela lite med Imperium!!

1
Skriv svar