XCOM: Enemy Within expanderar spelet

Robot
Medlem
XCOM: Enemy Within expanderar spelet

Najs, nu ska man kanske klara ut spelet som buggade ut på sista uppdraget 5ggr i rad så jag gav upp

Medlem

Trevligt. Hoppas de rensat buggar också.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lysande. Tyckte nog att det var litet för få prylar att forska fram. Det här skall bli kul.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

niice! spelare enemy unknown :)! Skit roligt speeeeel!

Inaktiv
Skrivet av Jaxz:

Najs, nu ska man kanske klara ut spelet som buggade ut på sista uppdraget 5ggr i rad så jag gav upp

Haha fan där sänktes min motivation. Spelade det konstant varje dag efter release, ett av de bättre spelen på väldigt väldigt länge.

Hursomhelst: sista uppdraget, buggade ur o jag gamingragade. Därefter så har jag inte orkat starta det igen.
SISTA uppdraget, SISTA "bossen" o så är den förbannade dörren stängd och kan inte öppnas...ermagherd.

Vet du om dom löst buggen än då?

Medlem

har för mig att jag hade den "buggen" också, men efter att ha letat igenom hela kartan hittade jag en fiende som jag missat och som behövde dödas för att dörren skulle öppnas.

Medlem

Byter de ut sitt idiotiska två-aktions-system, gör kampanjen mindre skriptad och fixar alla bli-skjuten-genom-väggen-när-du-logiskt-sett-borde-stå-i-skydd-buggar också så kanske jag överväger att spela det igen.

Såg fram emot det här spelet enormt mycket, men alla förändringar till det sämre till förmån för enkelhet och konsolanpassning gjorde att jag nätt och jämnt orkade ta mig igenom första genomspelningen, och sedan dess har jag inte rört det.

PS: Xenonauts for teh win!

Medlem

Grymt bra spel, grymt taggad för mer av samma vara oavsett de fel som fanns i originalet.

phi
Medlem

Nu blev jag ju sugen på att köra igång en genomspelning på Impossible Ironman men jag höll fan på att bli galen på spelet sist. Tyckte att det var ett stort hopp från Classic till Impossible.

Någon som har lyckas klara det på Impossible?

Medlem

Jag utgår ifrån de fixat alla buggar i grundspelet?

Om inte så är jag måttligt imponerad.

SE

Medlem

Hoppas dom kan få in lite dialekter i spelet.Gillar inte när min ryska sniper låter som Chuck Norris.

Medlem
Skrivet av Grimnebulin:

Byter de ut sitt idiotiska två-aktions-system, gör kampanjen mindre skriptad och fixar alla bli-skjuten-genom-väggen-när-du-logiskt-sett-borde-stå-i-skydd-buggar också så kanske jag överväger att spela det igen.

Såg fram emot det här spelet enormt mycket, men alla förändringar till det sämre till förmån för enkelhet och konsolanpassning gjorde att jag nätt och jämnt orkade ta mig igenom första genomspelningen, och sedan dess har jag inte rört det.

PS: Xenonauts for teh win!

Hahaha du kan ju inte gnälla på xcoms buggar och sen hylla xenonauts. Bra spel. Men långt ifrån färdigt.

Förvrigt tycker jag inte xcom har så mycket buggar, faktiskt. Knäckte det senast i förrgår.

Ni som inte kommer in till sista bossen ska nog ta o leta igenom sista kartan precis som någon föreslog tidigare.

Medlem
Skrivet av phi:

Nu blev jag ju sugen på att köra igång en genomspelning på Impossible Ironman men jag höll fan på att bli galen på spelet sist. Tyckte att det var ett stort hopp från Classic till Impossible.

Någon som har lyckas klara det på Impossible?

Nej helvete vad svårt det är. Har kommit en bit men så fort man tappar sina bra mannar så är man rökt.

Medlem

Gillade XCOM riktigt mycket, men vet inte om jag orkar börja spela det igen. Det gäller att släppa DLC i rätt tid och inte vänta alldeles för länge.

Skrivet av Johan Olander:

...expansionen släpps inte fören 15 november.

Fören sitter på båten.

Medlem

D3 expansion i all ära, men det HÄR är vad jag tuggar fradga för!

Spelar grundspelet igen på ironman. Så. Jävla. Bra.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Robez:

Hoppas dom kan få in lite dialekter i spelet.Gillar inte när min ryska sniper låter som Chuck Norris.

Tyckte också det var en stor brist.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Gillade XCOM riktigt mycket, men vet inte om jag orkar börja spela det igen. Det gäller att släppa DLC i rätt tid och inte vänta alldeles för länge.

Skrivet av Johan Olander:

...expansionen släpps inte fören 15 november.

Fören sitter på båten.

Ett vanligt språkfel, det heter förrän men MÅNGA skriver fel.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Thomas:

Gillade XCOM riktigt mycket, men vet inte om jag orkar börja spela det igen. Det gäller att släppa DLC i rätt tid och inte vänta alldeles för länge.

Skrivet av Johan Olander:

...expansionen släpps inte fören 15 november.

Fören sitter på båten.

Ett vanligt språkfel, det heter förrän men MÅNGA skriver fel.

Ja, men skribenterna får allt skärpa sig. Stavfel är inte okej om man vill framstå som professionell.:)

Medlem
Skrivet av phi:

Nu blev jag ju sugen på att köra igång en genomspelning på Impossible Ironman men jag höll fan på att bli galen på spelet sist. Tyckte att det var ett stort hopp från Classic till Impossible.

Någon som har lyckas klara det på Impossible?

Inte på Impossible, tog säkert 20 försök på Classic tills jag lyckades få en bra start.
Men min motivation tvärdog i Julas när min Colonel support hamnade i "bleeding out" läge.
Tog mig 2 rundor att få dit min medic backup...då var kroppen borta !!.
Startat det några gånger när det patchas men kroppen är fortfarande borta.
Som sagt, galen är bara förnamnet.

Medlem

Sweet! Har inte upplevt så mycket buggar, tills idag då min goliath-4 fastnade och blev sönderskjuten genom en 1 meter tjock ufo-vägg

phi
Medlem
Skrivet av Decado:
Skrivet av phi:

Nu blev jag ju sugen på att köra igång en genomspelning på Impossible Ironman men jag höll fan på att bli galen på spelet sist. Tyckte att det var ett stort hopp från Classic till Impossible.

Någon som har lyckas klara det på Impossible?

Inte på Impossible, tog säkert 20 försök på Classic tills jag lyckades få en bra start.
Men min motivation tvärdog i Julas när min Colonel support hamnade i "bleeding out" läge.
Tog mig 2 rundor att få dit min medic backup...då var kroppen borta !!.
Startat det några gånger när det patchas men kroppen är fortfarande borta.
Som sagt, galen är bara förnamnet.

Jag har klarat spelet på Impossible men inte Impossible Ironman. Det räcker med att missbruka save/load-knappen för att klara det på Impossible

Medlem
Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Grimnebulin:

Byter de ut sitt idiotiska två-aktions-system, gör kampanjen mindre skriptad och fixar alla bli-skjuten-genom-väggen-när-du-logiskt-sett-borde-stå-i-skydd-buggar också så kanske jag överväger att spela det igen.

Såg fram emot det här spelet enormt mycket, men alla förändringar till det sämre till förmån för enkelhet och konsolanpassning gjorde att jag nätt och jämnt orkade ta mig igenom första genomspelningen, och sedan dess har jag inte rört det.

PS: Xenonauts for teh win!

Hahaha du kan ju inte gnälla på xcoms buggar och sen hylla xenonauts. Bra spel. Men långt ifrån färdigt.

Förvrigt tycker jag inte xcom har så mycket buggar, faktiskt. Knäckte det senast i förrgår.

Ni som inte kommer in till sista bossen ska nog ta o leta igenom sista kartan precis som någon föreslog tidigare.

Precis, långt ifrån färdigt, men så är det ju inte släppt än heller.

Medlem
Skrivet av Robez:

Hoppas dom kan få in lite dialekter i spelet.Gillar inte när min ryska sniper låter som Chuck Norris.

De ska faktiskt lägga till just det, dina soldater kommer att kunna prata en hel del olika sorters språk, vet i tusan om svenska är med dock.

För mer som är mer intresserade av alla features, kolla in denna intervju:
http://www.youtube.com/watch?v=GCSoqdOZ0-M&feature=share&list...

Testpilot

Ser grymt ut , spana in eldkastaren eller den skumma alien-cloaken man ser en bit in i videon som Tiktabombom länkade.

Att ge fienden en fin knytnävsmacka med Mechs såg ju också trevligt ut!

Medlem

*fap fap fap*


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Grimnebulin:

Byter de ut sitt idiotiska två-aktions-system, gör kampanjen mindre skriptad och fixar alla bli-skjuten-genom-väggen-när-du-logiskt-sett-borde-stå-i-skydd-buggar också så kanske jag överväger att spela det igen.

Såg fram emot det här spelet enormt mycket, men alla förändringar till det sämre till förmån för enkelhet och konsolanpassning gjorde att jag nätt och jämnt orkade ta mig igenom första genomspelningen, och sedan dess har jag inte rört det.

PS: Xenonauts for teh win!

Hahaha du kan ju inte gnälla på xcoms buggar och sen hylla xenonauts. Bra spel. Men långt ifrån färdigt.

Förvrigt tycker jag inte xcom har så mycket buggar, faktiskt. Knäckte det senast i förrgår.

Ni som inte kommer in till sista bossen ska nog ta o leta igenom sista kartan precis som någon föreslog tidigare.

Han nämner ju mest designflaws, konsolanpassning och någon bug. På dig låter det som det bara handlar om buggar...

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Decado:
Skrivet av phi:

Nu blev jag ju sugen på att köra igång en genomspelning på Impossible Ironman men jag höll fan på att bli galen på spelet sist. Tyckte att det var ett stort hopp från Classic till Impossible.

Någon som har lyckas klara det på Impossible?

Inte på Impossible, tog säkert 20 försök på Classic tills jag lyckades få en bra start.
Men min motivation tvärdog i Julas när min Colonel support hamnade i "bleeding out" läge.
Tog mig 2 rundor att få dit min medic backup...då var kroppen borta !!.
Startat det några gånger när det patchas men kroppen är fortfarande borta.
Som sagt, galen är bara förnamnet.

Jag har klarat spelet på Impossible men inte Impossible Ironman. Det räcker med att missbruka save/load-knappen för att klara det på Impossible

nej men vafan! detta spel får inte spelas utan ironman!

Medlem

X-Cooooooom....! XD


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

12
Skriv svar