Battlefield 4 – massiv genomgång av klasserna

Robot
Battlefield 4 – massiv genomgång av klasserna

Se hälften av allt du behöver veta för att hitta din favoritsoldat.

#nyhetstips, #battlefield-4, #battlefield-3


Medlem
Battlefield 4 – massiv genomgång av klasserna

Äntligen kan man välja mer fritt mellan vapen.

Frågan är bara om det kommer bli obalanserat eller inte..

Ser ut som ett skönt upplägg annars.

Medlem

Ser helt grymt ut. Hade gåshud genom hela gamescom streamen igår. Sinnessjukt!

Medlem

Somnade till lite.

Medlem

Helt plötsligt kommer alla att ligga med psg på vissa banor^^

Inaktiv

Laser alltså. Börjat redan förbereda inför battlefront LOL.

Medlem

Klasserna fortfarande lika dåliga som på BF3, och då tänker jag främst på Engineer-klassen som har alldeles för mycket grejor på sig för att det ska upplevas som balanserat.

Medlem

Coolt att alla kan köra DMR och carbines

Medlem

Moooraaakniiiv!!!

Medlem
Skrivet av Bazooka:

Moooraaakniiiv!!!

med attachmenten "rost"

Medlem

Det är coolt att man kan använda AK5C och mora kniv.
Men det känns som att klasserna blir mer och mer homogena när det gäller den primära bestyckningen. Kombinera det med väldigt homogena lag och det känns rätt så trist då det inte spelar roll vilket lag man spelar då båda lagen har tillgång till samma vapen.

I Battlefield 2 kändes lagen olika och ens taktik ändrades sig beroende på vilket lag man spelade. Sen om man ville vara sjukvårdare så hade man betydligt mindre eldkraft jämfört med en assault och då betydde valet av klass mer och man var tvungen att jobba mer som en grupp för att vara effektiv.

Medlem

Problemet med få klasser är att de känns mer som en one man army till skillnad från bf2, där man hade tydliga styrkor och tydliga begränsningar som jag tycker det ska vara. När man trycker på behovet av samarbete så är det dumt att göra alla klasser självständiga.

Medlem

Kan rekommendera att folk kollar in denna killens youtube-kanal för övrigt. Grymt bra spelare som har en massa hjälpvideos för spelare som inte är så erfarna i BF3.

Medlem

Jag hoppas det blir MER vapen och MER annorlunda mellan dem...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kul med e Ak5:a!

Synd att AS-VAL, AN-94, G3A3 eller min kära M1911 INTE finns med. (DLC?)
AS-VAL, AN-94 o G3:an hade ju lite unika egenskaper och skiljde sig från de andra bössorna. Hade varit roligare om DICE struntat i M16A3/M416/AEK, fasen vad assault fanbois:en hade lipat då.

Medlem

Ser sjukt bra ut! Ska ta och förbeställa nu!! neee just ja.. spelet kräver ju Origin och släpps av EA.

Aldrig mer EA!

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Kul med e Ak5:a!

Synd att AS-VAL, AN-94, G3A3 eller min kära M1911 INTE finns med. (DLC?)
AS-VAL, AN-94 o G3:an hade ju lite unika egenskaper och skiljde sig från de andra bössorna. Hade varit roligare om DICE struntat i M16A3/M416/AEK, fasen vad assault fanbois:en hade lipat då.

Ja, verkligen synd! AN-94 och G3A3 är de vapen jag använt mest som assault.
Får gå över til AK 5:an istället

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Kul med e Ak5:a!

Synd att AS-VAL, AN-94, G3A3 eller min kära M1911 INTE finns med. (DLC?)
AS-VAL, AN-94 o G3:an hade ju lite unika egenskaper och skiljde sig från de andra bössorna. Hade varit roligare om DICE struntat i M16A3/M416/AEK, fasen vad assault fanbois:en hade lipat då.

Har för mig jag såg en 1911 på streamen igår

Medlem

Engineer! Min klass sen BF3 Spelar typ inge annat om inte polarna vill ha annan slags support

Medlem

Han ljög. Tror inte en sekund på att han heter "X-Factor".

Medlem
Skrivet av Hanga:

Ser sjukt bra ut! Ska ta och förbeställa nu!! neee just ja.. spelet kräver ju Origin och släpps av EA.

Aldrig mer EA!

Köp det på konsol då du lär inte slippa EA men origin programmet åtminstonde.

Medlem

There's no pleasing you is there?

Medlem

Fyfan vad tråkigt det ser ut och ännu mer lockons

Medlem

Ser ut som att assult fortfarande är medic, bara detta gör att jag tvivlar mycket på att köpa detta

Medlem

Nice att man slipper bläddra genom alla vapen för att komma rätt.

Medlem

Att han spelar in i 15 FPS får mig att spy. Kan inte ens titta på videon...

Och av första intrycket så ser jag exakt samma vapen från BF3. Kul.

Medlem

DICE borde dela upp engineer och assault klassen till ytterliggare två klasser.

Assault klassen är assault och medic i en. Engineer klassen är engineer och anti-vehicle i ett.

Lägg till två nya klasser istället; Medic och Anti-Vehicle. Hade varit mycket mer balanserat.

Medlem

han pratar ju så jobbigt!!!

Medlem

Smulan besviken känner jag mig trots allt. Kul med fler valmöjligheter, jag gillar det och att kunna fixa sina vapen som man vill ha det.
Det verkar finnas mycket lite anledning att lira som assult assult, vi har tre klasser verkar det som, medic, enginer och recon.
BF 3.5 borde det kanske heta?

Medlem

Avskaffa "unlocks"!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar