Osminkad gameplay från Battlefield 4

Robot
Osminkad gameplay från Battlefield 4

Se hur Battlefield 4 ser ut utan massa snabba klipp och pampig musik.

#dice, #battlefield-4


Medlem
Osminkad gameplay från Battlefield 4

Det ser bra ut. Jag hoppas bara att de inte tar sig vatten över huvudet med alla dessa olika unlocks och dylikt. Många saker som kan gå fel och bli obalanserat.

Inaktiv

Inte alltför mycket blått heller. yey !

Medlem

Jag ser lite bättre grafik.

Sedan så ser jag inget mer.

Varför kallar dom detta för BF4 egentligen när det mer är som en stor expansion till BF3?

Medlem

Det ser kul ut, precis som trean. Däremot tycker jag att det verkar opolerat på sina ställen, exempelvis vattnet och vissa förstörelseanimationer.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Jag ser lite bättre grafik.

Sedan så ser jag inget mer.

Varför kallar dom detta för BF4 egentligen när det mer är som en stor expansion till BF3?

Av samma orsak som CoD 4, MW etc etc etc :P.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Spelet ser bra ut och kommer säkert ha många roliga timmar, men ser ingen ''jätte' stor skillnad ifrån Battlefield 3, tycker dom kunde ha väntat 1år till. Kommer köpa det men det känns som Battlefield 3.5 och inte 4

Medlem

Gillar att de har lyssnat på kraven och tagit bort en del av den blåa färgen och fixat till kartan. Vågorna ser ut att bli ett trevligt tillägg på banor som den visade.

Skrivet av Pjotor:

Det ser kul ut, precis som trean. Däremot tycker jag att det verkar opolerat på sina ställen, exempelvis vattnet och vissa förstörelseanimationer.

Det är ju inte en färdig version av spelet som visas.

Medlem

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Medlem
Medlem

Mitt intresse för BF4 pendlar fram och tillbaka. Till en början var det i botten efter de tillkännagett att det ska utspela sig i nutid, och man fick uppfattningen att det var ett upphottat(om ens det) version av BF3. BF3.2 helt enkelt.

Men efter att de tillkännagett att commander-rollen återkommer så steg det drastiskt i min wishlist. Ännu högre steg den efter jag sett videos där man kan interagera som commander med sin Ipad, och styra missiler, skicka ut UAV etc etc. Mycket najs.

Nu så har det dock sjunkit i min lista igen. Främst efter denna video och föregående som gick igenom alla klasser. Känns inte nytt eller fräscht. Lite nya prylar men på det stora hela känns det som de flyttar över väldigt mycket innehåll från BF3 utan att gör adet bättre eller snyggare. Grafiskt sett är det inte heller ett jättekliv de gör. Same old same old ungefär.

Så mjaa får se. Det är inget givet köp just nu. Hade förmodligen förbokat det men nu kommer jag vänta tills jag läst recensionen här på FZ och lite andra ställen för att få en bild av hur det verkar.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av bleak:

Inte alltför mycket blått heller. yey !

Praise the Lawd!

Medlem
Skrivet av Thane:

Gillar att de har lyssnat på kraven och tagit bort en del av den blåa färgen och fixat till kartan. Vågorna ser ut att bli ett trevligt tillägg på banor som den visade.

Skrivet av Pjotor:

Det ser kul ut, precis som trean. Däremot tycker jag att det verkar opolerat på sina ställen, exempelvis vattnet och vissa förstörelseanimationer.

Det är ju inte en färdig version av spelet som visas.

Jag är medveten om det. Jag syftar på att det släpps om drygt två månader, så det börjar bli ont om tid för finputs om de inte väljer att släppa dag ett-patchar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av saru:

Mitt intresse för BF4 pendlar fram och tillbaka. Till en början var det i botten efter de tillkännagett att det ska utspela sig i nutid, och man fick uppfattningen att det var ett upphottat(om ens det) version av BF3. BF3.2 helt enkelt.

Men efter att de tillkännagett att commander-rollen återkommer så steg det drastiskt i min wishlist. Ännu högre steg den efter jag sett videos där man kan interagera som commander med sin Ipad, och styra missiler, skicka ut UAV etc etc. Mycket najs.

Nu så har det dock sjunkit i min lista igen. Främst efter denna video och föregående som gick igenom alla klasser. Känns inte nytt eller fräscht. Lite nya prylar men på det stora hela känns det som de flyttar över väldigt mycket innehåll från BF3 utan att gör adet bättre eller snyggare. Grafiskt sett är det inte heller ett jättekliv de gör. Same old same old ungefär.

Så mjaa får se. Det är inget givet köp just nu. Hade förmodligen förbokat det men nu kommer jag vänta tills jag läst recensionen här på FZ och lite andra ställen för att få en bild av hur det verkar.

Jag håller med dig i mångt och mycket. Jag tror knappast BF4 kommer bli en flopp, men det känns defintivt som BF 3.5 i stora drag.

Jag behöver ett nytt grafikort nu till hösten och kommer kika på AMD nu när Xbone/PS4 är optimerade för den hårdvaran och då lär man få ett BF4 på köpet.

Men jag vettefan om jag hade köpt spelet annars, speciellt eftersom jag har BF3 och det spelet var på många sätt en flopp(nätkod, ingen commander, blue tint, massvis med buggar som aldrig fixades etc)..

BF4 ser ut att bli mer stabilt och många problem som fanns med 3:an kommer försvinna men det känns ändå som om de borde ha fixat saker som commander mode, blue tint, nätkod etc. Det är inte revolutionerande saker.

Cynikern i mig säger att de sket i att fixa de sakerna för att ha ett säljargument för 4:an.

Men innan vi har spelet att spela så ska man inte helt döma ut det!

Tjäna 500 kr: Vänta till releasedagen, avinstallera ditt BF3, installera det igen, spela!

Medlem
Medlem

Har lirat hela serien sedan Battlefield 1942 regelbundet men i år blir det inget köp för mig. Tycker DICE visar dålig smak på produktutveckling och innovation vilket är viktigt för mig som spelare och konsument. Jag riktar mitt kapital mot Massive Entertaiment, CD Project med andra. DICE måste verkligen visa framfötterna med Battlefront för att jag ska välja deras produkter igen, samma gäller jänkarna i västa (sneglar mot Blizzard).

Medlem

Som redan nämnts lite väl likt Bf3 för att släppas som nytt spel och sedan premium och dlc osv för 1000kr eller vad det nu blir sammanlagt.

Men slutade spela Bf3 innan premium kom så har inte spelat mig trött så är ganska taggad inför Bf4.

Hoppas att detta är sista Battlefield i "modern warfare style", annars är det tack och hej. Visst kanske lite tidigt att tänka på det nu, men skulle inte förvåna mig om man redan nästa år får höra " Rykte: Battlefield 5 under utveckling"

Inaktiv

Vill du tjäna 599 kr? Köp inte Battlefield 3 på nytt, det vill säga Battlefield 4. :dead:

Ish
Medlem
Skrivet av kebbe:

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Min första tanke var Battlefield 3.. 2


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Bara jag som tycker vattnet känns konstigt?

Medlem

Gillar att skinsen på vapnet byts till en rysk flagga o sen tillbaka vid 8:35.

Är de en feature?

Och att kalla detta för en ny version av spelet är troligen inte DICE ide.. Utan de sålde sin själ till Justin Bieber när dom dealade ihop det med EA.

Inaktiv
Skrivet av Raklödder:

Vill du tjäna 599 kr? Köp inte Battlefield 3 på nytt, det vill säga Battlefield 4. :dead:

Krävdes detta verkligen 3 redigeringar ; ) ?

Jag håller med att det är rätt likt BF3. Det tråkigaste är hur UI,t och menyerna ser ut. Samma vita konturer av ett vapen när man väljer osv. Ser så tråkigt ut :/

Medlem

Recyclefield 4

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av Raklödder:

Vill du tjäna 599 kr? Köp inte Battlefield 3 på nytt, det vill säga Battlefield 4. :dead:

Krävdes detta verkligen 3 redigeringar ; ) ?

Jag håller med att det är rätt likt BF3. Det tråkigaste är hur UI,t och menyerna ser ut. Samma vita konturer av ett vapen när man väljer osv. Ser så tråkigt ut :/

Det är inte lätt när det är svårt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Skrivet av starboy83:

BF 3.5?

Skrivet av Soothsayer:

Tjäna 500 kr: Vänta till releasedagen, avinstallera ditt BF3, installera det igen, spela!

Skrivet av Raklödder:

Vill du tjäna 599 kr? Köp inte Battlefield 3 på nytt, det vill säga Battlefield 4. :dead:

Skrivet av hazkell:

Recyclefield 4

Har aldrig skrattat så lite i hela mitt liv.

Skribent
Skrivet av Skelögd:

Jag ser lite bättre grafik.

Sedan så ser jag inget mer.

Varför kallar dom detta för BF4 egentligen när det mer är som en stor expansion till BF3?

Vad vill du att dom ska hitta på för att de ska få en ny siffra? Göra strategispel av det?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Skelögd:

Jag ser lite bättre grafik.

Sedan så ser jag inget mer.

Varför kallar dom detta för BF4 egentligen när det mer är som en stor expansion till BF3?

Vad vill du att dom ska hitta på för att de ska få en ny siffra? Göra strategispel av det?

Utveckla det till dom nya konsolerna + PC och strunta helt i dom gamla. Då hade det varit värt siffran 4. Detta är mer 3.5 eller ett stort DLC paket.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ni får nog ändra rubriken: Tror bestämt att det där är BF3.

Så vad tycker du dom ska göra för att det inte ska vara BF3 då?
Visst att man får ha åsikter, negativa som positiva, om ett spel men något mer konstruktivt än det där måste du väl ändå kunna komma på? Gäller iofs det flesta posterna i den här tråden

Medlem

Kan någon bekräfta LAN eller online server???

123
Skriv svar